دکتر محبی

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب ، یکی از پرطرفدارترین روندهای زیبایی امروزی ، برای داشتن لب هایی پر و برجسته تر می باشد. اگر شما به طور مادرزادی صاحب لب هایی نازک هستید و این مدل لب مطلوب شما نیست ، یا فکر می کنید حجم لب هایتان به دلیل بالا رفتن سن ، کاهش یافته است ؛ جراحی لب ، گزینه ای درست برای حل این دغدغه فکری شماست. پزشک با استفاده از محصولات با کیفیت و مورد تائید سازمان غذا و دارو ، شکل لب های صاف و غیر جذاب شما را به لب هایی برجسته ، جوان تر و زیباتر ، ارتقا می دهد. در ادامه مقاله با دکتر علیرضا محبی جراح پلاستیک و زیبایی همراه باشید.

تزریق ژل لب

فرایند تزریق ژل لب

بیشتر فیلرهای لب امروزی ، که برای تزریق تهیه شده اند ، حاوی هیالورونیک اسید می باشند. این ماده یک ترکیب ژل مانند است که به طور طبیعی ، در بدن انسان در محل هایی از قبیل پوست ، بافت همبند و مایعات چشم وجود دارد. اسید هیالورونیک به تامین رطوبت کمک کرده و رطوبت را در لب ها به دام می اندازد. همچنین باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه ، برجسته تر و جوان تر شدن لب ها می شود.

قبل از روند ، پزشک کرم بی حسی را بر روی لب های شما استعمال کرده و مقدار اندکی از بی حسی موضعی را در ناحیه لب ، تزریق می کند. سپس ، می تواند پروسه تزریق ژل به لب را آغاز نماید.

مدت زمان تزریق ژل لب

فرایند تزریق ژل ، یک فرایند بسیار سریع می باشد ، که اغلب کمتر از 30 دقیقه طول می کشد. تاثیرات حاصل از تزریق ، ماندگار بوده و با یک جلسه تزریق ، شما می توانید به مدت 6 الی 9 ماه ، از داشتن لب هایی برجسته و زیبا لذت ببرید. هیالورونیک اسید به تدریج تخریب می شود و به مرور زمان ، به وسیله بدن جذب می شود ؛ بنابراین در صورت عدم شرکت در جلسات نگهداری ، نتیجه تزریق ژل به لب ، نهایتاً از بین خواهد رفت.

جلسات نگهداری نتیجه درمان ، هر چند وقت یکبار تکرار می شود ؟

ماندگاری نتیجه به دست آمده از تزریق ژل به لب ، دراز مدت است ؛ ولی دائمی نیست. بعد از اولین جلسه تزریق ، پزشک به شما توصیه می کند تا برای حفظ نتیجه درمان ، 6 الی 9 ماه بعد مراجعه بعدی را انجام دهید.

تزریق ژل لب

مزایای تزریق ژل لب

  • شکل ظاهری بهبود یافته در لب ها
  • ایجاد شکل پر و برجسته طبیعی تر
  • عوارض جانبی بسیار جزئی یا در حد صفر
  • ریکاوری سریع

مراقبت های قبل از تزریق ژل لب

  1. مراقبت های قبل از فرایند تزریق ژل ، به اندازه مراقبت های بعد و دوره ریکاوری ، حائز اهمیت است.
  2. در تمام روندهای تزریق ، بهتر است در زمان مراجعه به پزشک جهت درمان ، آرایش نکنید.
  3. برای جلوگیری از کبودی ، یک هفته قبل از تزریق، به شما توصیه می شود تا مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، موترین روغن زیتون ، روغن ماهی ، ویتامین E ، ویتامین A و دیگر اسیدهای چرب الزامی ، را کنار بگذارید.
  4. شما باید از نوشیدن الکل چند روز قبل از درمان ، اجتناب کنید.
  5. پزشک مصرف خوراکی آرنیکا را 3 تا 5 روز قبل از درمان ، توصیه می کند. این کار به کمتر شدن سطح کبودی و تورم کمک می کند.

ریکاوری و مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

لب هایتان را به مدت 4 ساعت بعد از درمان ماساژ ندهید. در زمان تمیز کردن آرایش صورت ، ناحیه درمان را با ملایمت لمس کنید. تورم ملایم و موقتی ، مورد انتظار است. شما می توانید فعالیت های نرمال خود را فوراً از سر بگیرید. استفاده از کمپرس سرد بر روی ناحیه درمان ، می تواند برای فروکش کردن عوارض بعد از درمان ، مفید باشد. شما می توانید در صورت تجربه درد ، از استامینوفن یا تیلنول استفاده کنید.

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب قبل یا بعد از عمل بینی امکان پذیر است ؟

در حالت کلی جراحی بینی و تزریق ژل با هم تداخلی ندارند اما لازم است برای انجام این دو پروسه زیبایی ، یک فاصله زمانی خاص در نظر گرفته شود و به صورت همزمان صورت نگیرد ؛ چرا که بعد از جراحی بینی ، لب ها تا مدتی متورم و حساس هستند ؛ به همین دلیل برای تزریق ژل لب بعد از گذشت 3 الی 4 ماه از انجام جراحی ، می توانید اقدام نمایید.

همچنین بعد از تزریق فیلر ، لب ها تا مدتی متورم هستند و این موضوع می تواند در نتیجه جراحی شما تاثیرگذار باشد. به همین علت پیشنهاد می شود صبر کنید تا تورم لب از بین رفته و سپس برای انجام عمل بینی توسط بهترین جراح بینی تهران ، اقدام نمایید.

آیا گلوله ای شدن ژل لب خطرناک است ؟

گاهی ممکن است بعد از تزریق ، ژل به صورت گلوله گلوله و نقاط گرد روی لب احساس شود. گاهی این موضوع به تورم ارتباط داشته و پس از مدتی از بین می رود اما در شرایطی که این حالت بیشتر از دو هفته ادامه داشت ، لازم است جهت بررسی بیشتر به پزشک خود مراجعه نمایید. دقت داشته باشید که عدم درمان این عارضه می تواند عوارض جدی تری را به دنبال داشته باشد. برای مثال این احتمال وجود دارد که فرد به نوعی واکنش التهابی به نام گرانولوم مبتلا شده باشد یا ماده تزریقی دچار نشت شود.

برای جلوگیری از بروز هر نوع عارضه جدی توصیه می شود بعد از تزریق ژل لب ، از کمپرس یخ جهت کاهش تورم لب استفاده نمایید و از دستکاری کردن و فشار دادن لب ها نیز تا زمان بهبودی خودداری کنید.

آیا تزریق ژل لب دردناک است ؟

معمولا از بی حسی موضعی برای تزریق استفاده می شود ؛ همچنین امروزه بسیاری از ژل ها حاوی لیدوکائین هستند ؛ از این رو در هنگام تزریق دردی احساس نمی شود.

هزینه تزریق ژل لب در تهران چقدر است ؟

هزینه کلی تزریق ژل به لب ، به مقدار فیلر مورد نیاز برای تولید نتیجه مورد نظر ، بستگی دارد. همچنین مارک ژل استفاده شده برای تزریق ، نیز بر روی هزینه نهایی آن تاثیر گذار است. در زمان شرکت در جلسه مشاوره ، پزشک علاوه بر انجام اقدامات مربوط به این جلسه ، از قبیل آزمایش فیزیکی لب ها و کسب اطلاعات درباره انتظارات و اهداف و نیز سابقه پزشکی تان ، در خصوص هزینه نیز به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی