دکتر محبی

جراحی بینی ترمیمی + خطرات عمل ترمیمی بینی

آیا می دانید چه زمانی جراحی بینی ترمیمی انجام می شود ؟ ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که یکبار جراحی بینی انجام داده اید اما به دلایل مختلفی به نتیجه ای که دلخواهتان باشد ، نرسیده اید. در این شرایط انجام عمل بینی ترمیمی توسط دکتر علیرضا محبی بهترین جراح بینی تهران می تواند بهترین تصمیم و راه حل باشد. این پروسه با چالش های زیادی نسبت به رینوپلاستی اویه همراه است به همین دلیل اگر به هر دلیل قصد انجام جراحی مجدد بینی را دارید ، توصیه می شود مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

جراحی بینی ترمیمی - دکتر محبی

جراحی بینی ترمیمی ، معمولا پس از انجام هر نوع عملی مانند جراحی زیبایی بینی ، سپتوپلاستی ، یا آسیب قابل توجه انجام می شود. درمان بیمارانی که تا پیش از این تحت عمل بینی قرار گرفته اند ، چالش برانگیز است و بستگی به درجه تغییرات و انتظارات بیمار از جراحی دارد. این عمل یکی از پیچیده ترین عمل های جراحی است و باید توسط یک جراح باتجربه انجام شود. بیماران پس از اینکه عمل اولیه ، نتیجه دلخواه آن ها را نداشته باشد ، برای تغییر شکل بینی یا بهبود ظاهر خود تحت عمل بینی ترمیمی قرار میگیرند. همچنین ، این عمل می تواند برای بازیابی عملکرد بینی ، در صورتی که در جراحی قبلی دچار نقص شده باشد ، استفاده شود.

چه زمانی جراحی بینی ترمیمی انجام می شود ؟

بینی ، تقش مهمی را در زیبایی و هماهنگی صورت ایفا می کند. در برخی موارد ، یک عمل بینی شکست خورده ، می تواند تاثیر نابودکننده ای روی بیماران داشته باشد. به علاوه ، بینی عملکردهای مهم دیگری دارد که ممکن است در طول عمل اول ، دچار مشکل شده باشند. این موضوع در طی زمان ، موجب تضعیف بافت بینی و در نتیجه انحراف استخوان بینی می شود که معمولا با نقص در عملکرد بینی همراه است. با در این موارد ، انجام جراحی بینی ترمیمی نیاز است. اصول جراحی ترمیمی ، بسیار شبیه جراحی اولیه هستند. مهم است که بهترین جراح بینی تهران تعادل بینی ، عملکرد آن ، تغییر شکل غضروف و استخوان ها و مناطقی که نیاز به تغییر شکل دارند را در نظر بگیرد و انتظارات بیمار را تا بیشترین حد ممکن برآورده کند.

برخی بیماران ممکن است پس از جراحی اولیه ، از عوارضی مانند موارد زیر رنج ببرند :

  • افتادگی بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • تغییر شکل استخوان
  • نامتقارن بودن سوراخ ها
  • عفونت
  • شکل گیری گوشت اضافه
  • مشکلات تنفسی
  • کوتاه کردن بیش از حد نوک بینی
  • برآمدگی یا ناهنجاری روی پل بینی
  • نوک بینی بیش از حد تیز یا باز شده باشد
  • انقباض سوراخ ها
  • باریک شدن بیش از حد بینی

چنین مواردی نیاز به بازسازی و ترمیم آناتومی داخلی بینی هستند. همچنین بیمارانی که بیشتر از ده سال پیش ، جراحی بینی انجام داده اند ، ممکن است دچار تغییرات و تضعیف آناتومی بینی شوند که با بالا رفتن سن ، بدتر می شوند.

فیلم جراحی ترمیمی بینی با اصلاح انحراف و کوتاهی بیش از حد بینی

جراحی بینی ترمیمی چه مواردی را اصلاح می کند ؟

اگر جراحی بینی ترمیمی انجام شود ، یک دکتر خوب عمل بینی ترمیمی در تهران می تواند موارد زیر را اصلاح کند :

  • بینی کوتاه
  • برآمدگی بینی
  • بینی منگنه ای
  • مشکلات تنفسی
  • بینی پیچ خورده
  • ظاهر غیرطبیعی هنگام نگاه کردن به بالا
  • جای زخم
  • پل خمیده
  • نامتقارنی سوراخ های بینی
  • بینی بزرگ
  • بینی نامتوازن
  • چانه نامتوازن

جراحی بینی ترمیمی چه مدت به طول می انجامد ؟

عمل بینی ترمیمی در تهران ، یک عمل سرپایی است و ممکن است بین سه تا چهار ساعت به طول بی انجامد. این جراحی حدودا بین 30 تا 50 درصد از جراحی اولیه ، بیشتر طول می کشد.

چرا جراحان بینی ، توصیه می کنند برای انجام جراحی بینی ترمیمی ، باید یکسال صبر کرد ؟

توصیه به انتظار یک سال قبل از انجام جراحی بینی ترمیمی معمولاً به دلایل مختلفی انجام می‌شود. این مدت انتظار به پزشک امکان می‌دهد تا مشکلات احتمالی بعد از جراحی برطرف شده و نتایج نهایی به بهترین شکل ممکن بدست آیند. در زیر به برخی از دلایل این توصیه پرداخته می‌شود:

  • تورم و التهاب:
    بعد از جراحی بینی، ممکن است تورم و التهاب در ناحیه اطراف بینی ایجاد شود. این تورم ممکن است باعث تغییر شکل و ظاهر بینی شود. انتظار یک سال به پزشک این امکان را می‌دهد تا مشاهده کند چگونه تورم و التهاب به تدریج کاهش می‌یابد و نتیجه نهایی ثابت می‌شود.
  • ترمیم بافتها:
    پس از جراحی، بافتهای بینی نیاز به زمان برای ترمیم دارند. این شامل بافتهای نرم (پوست) و بافتهای سخت‌تر (غضروف و استخوان) می‌شود. انتظار یک سال به بافتها این امکان را می‌دهد که به طور کامل ترمیم شوند.
  • تعادل و هماهنگی:
    جراحی بینی ترمیمی معمولاً به منظور ایجاد هماهنگی و تعادل بین اجزاء مختلف بینی انجام می‌شود. زمان لازم است تا نتایج نهایی به دلیل ترمیم بافتها، تغییرات تدریجی و تطبیق با ساختار جدید بینی قطعی شود.
  • تغییرات فیزیکی:
    پس از جراحی، احتمال تغییرات فیزیکی در رفتار بینی و حواس بینی وجود دارد. این شامل حساسیت به نور، بو، و لمس می‌شود. انتظار یک سال به بیمار این امکان را می‌دهد تا با تغییرات فیزیکی بیشتر آشنا شود.

توصیه به انتظار یک سال نشان از دقت و مسئولیت پزشکان است تا نتایج جراحی به بهترین شکل ممکن بدست آیند و احتمال هر گونه مشکل بعدی کاهش یابد. این همچنین به بیمار فرصت می‌دهد تا به طور کامل به تغییرات در ناحیه بینی عادت کند.

جراحی ترمیمی افتادگی بینی

جراحی ترمیمی برای افتادگی بینی یا جراحی ترمیمی بینی به منظور بهبود شکل و ساختار بینی و اصلاح افتادگی‌های آن انجام می‌شود. این نوع جراحی می‌تواند به افرادی که از افتادگی بینی رنج می‌برند و ممکن است باعث مشکلات تنفسی یا ناراحتی‌های ظاهری شود، کمک کند. در زیر، مراحل اصلی و جوانب مهم جراحی ترمیمی بینی برای افتادگی آورده شده‌اند:

جراحی بینی ترمیمی

مزایای جراحی ترمیمی بینی

مزایای رینوپلاستی ، شبیه جراحی اولیه بینی هستند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می شوند :

جوان سازی ظاهر صورت : عمل بینی ترمیمی برای تغییر شکل دوباره بینی استفاده می شود که در نتیجه باعث جوان و متوازن شدن صورت می شود.

بهبود تنفس : عمل ترمیمی بینی گاهی اوقات همزمان یا سپتوپلاستی انجام می شود تا انسداد بینی را که به خاطر عمل قبلی ایجاد شده ، رفع کند.

افزایش اعتماد به نفس : رینوپلاستی ترمیمی ، شکل و ظاهر بینی را احیا می کند و به همین خاطر اغلب باعث افزایش اعتماد به نفس بیماران می شود.

اصلاح تقارن صورت : جراحی ترمیمی بینی ، برای اصلاح نوک بینی گوشتی ، بینی منحرف و مشکلات دیگر استفاده می شود تا تقارن صورت ، بهبود یابد.

در ویدیو زیر می توانید صفر تا 100 عمل ترمیمی بینی با دکتر محبی را مشاهده نمایید

خطرات جراحی بینی ترمیمی چیست؟

  • بیهوشی : بسته به نوع بیهوشی که انجام می شود ، ممکن است بیماران واکنش نشان دهند. این مورد خیلی شایع نیست ، و مهم است که بیماران قبل از انجام عمل با متخصص بیهوشی حرف بزنند.
  • عفونت : در موارد خاص ، ممکن است بیماران پس از جراحی دچار عفونت شوند. معمولا با آنتی بیوتیک هایی که حین و پس از عمل ترمیمی مصرف می شوند ، این عفونت قابل درمان است.
  • خونریزی : با اینکه این مورد نیز زیاد شایع نیست ، ولی ممکن است بیماران پس از جراحی ترمیمی بینی ، دچار خونریزی شوند. ممکن است پزشک دستور آزمایش خون بدهد تا مطمئن شود بیمار برای انجام جراحی ، مشکلی ندارد. بهترین جراح ترمیم بینی در تهران باید تمام داروها و تجهیزاتی که بیمار استفاده می کند را بررسی کند تا ریسک خونریزی به کمترین حد ممکن برسد.
  • ایجاد جای زخم و بهبود نیافتن آن : بیمارانی که بیماری های خاص دارند، مستعد ایجاد جای زخم و تاخیر در بهبود آن هستند. مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام جراحی مجدد بینی ، به خطرات آن توجه لازم کرد.
  • نیاز به انجام جراحی دوباره : بسته به پیچیدگی جراحی بینی ترمیمی ، گاهی اوقات چند جراحی برای رسید به نتیجه ی دلخواه ، لازم است.
  • واکنش های موضعی: گاهی اوقات ممکن است بیماران به بخیه ها ، پمادها ، گچ و چسب بینی در حین یا پس از ترمیم بینی ، واکنش موضعی نشان دهند. اگر فردی به ماده یا داروی خاصی حساسیت دارد ، باید با جراح خود در میان بگذارد.
  • تغییر حس بینی : بیماران ممکن است متوجه تغییر حس بینی خود شوند (مثل درد یا بی حسی). این مورد به ندرت پیش می آید و اگر هم اتفاق بی افتد ، موقتی است.
    انسداد مزمن ، جدید یا متناوب راه تنفسی: ایجاد تغییر در بینی ممکن است باعث ایجاد مشکل در تنفس شود. برخی بیماران ممکن است پس از جراحی بینی ترمیمی ، دچار مشکلات جدید ، مزمن و متناوب راه تنفسی شوند. این مورد به ندرت اتفاق می افتد و اغلب به علت بهبود نیافتن زخم یا ایجاد جای زخم اتفاق بی افتد. این موضوع ممکن است نیاز به جراحی دوباره داشته باشد تا نتیجه بهبود یابد.
  • نیاز ممتد به دارو درمانی : اگر فردی به علت دلایل پزشکی (مثل حساسیت و غیره) دچار مشکلات تنفسی شده باشد ، در نتیجه ممکن است نیاز به دارو درمانی (مثل استرویید و اسپری های مخصوص) داشته باشد.
  • تورم : تورم یکی از بخش های عادی دوره ی نقاهت است. گاهی اوقات این تورم ممکن است مدت زیادی باقی بماند.
  • نتیجه زیبایی شناسی نامناسب : با اینکه هدف راینوپلاستی ، بهبود زیبایی است ، اما گاهی اوقات ممکن است بیماران از نتیجه راضی نباشند. این اتفاق ممکن است به علت این باشد که پزشک اهداف بیمار را درک نکرده باشد. در بقیه موارد ، ممکن است به خاطر بهبود نیافتن زخم، ایجاد جای زخم و تورم اتفاق بی افتد. مهم است که هر بیمار وقت زیادی را با جراح خود بگذراند تا به اهداف دقیق برسند و احتمال شکست جراحی را به حداقل برسانند.
  • سوراخ شدن تیغه ی بینی : ممکن است در تیغه ی بینی سوراخ ایجاد شود. معمولا این موضوع باعث ایجاد مشکل نمی شود ، ولی در برخی موارد ، ممکن است موجب پوسته پوسته شدن ، خونریزی و مشکلات تنفسی شود. برای رفع این مشکل نیاز است دوباره جراحی ترمیمی بینی انجام شود.

مراقبت های پس از جراحی بینی ترمیمی و دوره ی نقاهت

بنا به نوع جراحی ، ممکن است درون بینی ، تامپون قرار گیرد. تامپون برای اینکه استخوان های بینی به شکل درست درمان شوند ، توسط بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی تهران جایگذاری می شود و معمولا در اولین ویزیت ، یک هفته پس از جراحی بینی ترمیمی در تهران ، برداشته می شود. ممکن است حتی خارج بینی هم گچ قرار داده شود تا تورم کاهش پیدا کند و بینی در جای خود قرار گیرد. گچ تا یک هفته پس از عمل ترمیمی بینی ، باقی می ماند. به طور معمول پزشکان توصیه می کنند تا قبل از برگشتن به کار ، بیمار سه روز مرخصی بگیرد. همچنین بیماران نباید اجسام سنگین را بلند کنند تا به علت فشار ، ساختار بینی تغییر نکند. افراد باید از استفاده از عینک پرهیز کنند تا فشاری به استخوان بینی وارد نشود. پزشکان برای بیماران داروی ضد درد ، پماد و اسپری تجویز می کنند تا بهترین نتیجه به دست آید. پس از جراحی ترمیمی بینی ، ممکن است بینی تورم داشته باشد. ولی جایی برای نگرانی نیست ، بینی منطقه کوچکی از صورت را دربر می گیرد و این عمل سنگین موجب تورم بینی می شود ، ولی این تورم با گذشت زمان از بین می رود. بسته به هر بیمار ، این تورم حدود دو تا سه هفته طول می کشد. و در موارد خاص ممکن است تا دو ماه نیز ادامه پیدا کند. برای کم کردن تورم ، پزشکان دوباره به بینی چسب می زنند که تا دومین ویزیت پس از عمل ترمیمی بینی ، حق برداشتن آن را ندارند.

نتیجه عمل بینی ترمیمی در تهران

در کل ، جراحی بینی ترمیمی یک عمل بسیار پیچیده است که با ریسک ها و خطرات زیادی همراه است. به دست آوردن غضروف مناسب ، جایگذاری غضروف در مکانی ثابت و مدیریت بافت های نرم به طوری که دوره ی نقاهت بدون عوارض باشد ، یک چالش سخت است که حتی برخی پزشکان حاذق نیز قادر به دست یابی به آن نمی باشند. با اینکه اکثر بیمارانی که عمل بینی ترمیمی در تهران انجام می دهند ، زمانی که اصول جراحی به درستی انجام شده باشد ، می توانند به خوبی بهبود یابند ، اما به خاطر آسیبی که از قبل به بافت ها وارد شده ، نمی توان به یک نتیجه کاملا بی نقص دست پیدا کرد. در مواردی که بینی به شدت آسیب دیده ، باید قدم به قدم جلو رفت. اگر بهترین دکتر بینی ترمیمی تهران حس کند که اهداف بیمار قابل دست یافتن نیستند ، این موضوع را در طول جلسات مشاوره با آن ها در میان می گذارد.

تفاوت عمل بینی اولیه و ترمیمی

بر اساس تغییراتی که طی رینوپلاستی اولیه به انجام رسیده اند ، جراحی بینی ترمیمی حساس تر شده و نیاز است با دقت بالاتری به انجام برسد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب و مراجعه به یک جراح حاذق اهمیت دو چندانی پیدا می کند. در جراحی اولیه ، ساختار بیرونی و داخلی بینی تحت تغییرات قرار گرفته و بافت ها ممکن است تضعیف شوند یا از بین بروند ؛ در این شرایط در عمل ثانویه ، جراح برای ترمیم بینی از بافت پیوندی استفاده می کند. در عموم بیماران بافت غضروفی از بدن فرد گرفته می شود.

نتیجه عمل ترمیمی بینی بعد از گذشت یک سال

در ویدیو زیر می توانید شاهد تغییرات بینی بعد از گذشت یک سال از جراحی بینی ترمیمی توسط دکتر علیرضا محبی باشید.

ترمیم با غضروف دنده در پوست بسیار نازک

همانطور که می دانید یکی از سخت ترین جراحی های زیبایی در بینی ها با پوست بسیار نازک می باشد که هر چند این بینی ها ظاهر استخوانی و باریک تری دارند اما به دلیل پوست بسیار نازک ، نامنظمی ها و تغییرات زیر پوست را بیشتر نشان می دهد. به همین خاطر جراحی این مدل از بینی ها به ویژه در ترمیم بینی بسیار مشکل است و نیازمند بکارگیری تکنیک های خاصی می باشد که لبه های استخوان و غضروف از ماورای پوست کمتر قابل مشاهده باشد.

ترمیم بینی بدون جراحی

امروزه متقاضیانی هستند که تمایل ندارند برای بار دوم تحت جراحی قرار گیرند و مشکلات بینی خود را برطرف سازند ؛ از این رو به پروسه های غیر جراحی روی می آورند. از جمله روش های غیر جراحی ترمیم بینی می توان به تزریق فیلر و لیفت با نخ اشاره کرد. البته واضح است که روندهای مذکور در مقایسه با جراحی بینی ترمیمی شامل محدودیت هایی هستند. در ابتدا باید گفت که اگر نقص بینی در عملکرد آن است ، پس روش های غیر جراحی در این شرایط بلا استفاده هستند. در طرف دیگر افرادی قرار دارند که ظاهر بینی شان پس از عمل دچار مشکل شده است ؛ در این وضعیت پروسه های غیر جراحی ترمیمی بینی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند اما باید در مورد آن ها این دو نکته را بدانید :

  1.  فرایند های غیر جراحی ، ایراد و نقص بینی را درمان نمی کنند بلکه تنها به عنوان پوشش دهنده عیوب کاربرد دارند.
  2.  نتیجه دائمی نیست ؛ یعنی با گذشت مدتی باید برای ترمیم مجدد اقدام کنید.

در مجموع اگر می خواهید برای همیشه از مشکلات بینی تان رهایی پیدا کنید ، بهتر است برای جراحی بینی ترمیمی به یک جراح متخصص در این حوزه مراجعه نمایید.

جراحی بینی ترمیمی با فیلر

امکان دارد این رینوپلاستی را با نام عمل زیبایی بینی مایع نیز بشناسید. در این روش غیر جراحی ، با به کارگیری فیلرها شکل بینی تغییر خواهد کرد و دفورمیتی های ایجاد شده در عمل اولیه از بین خواهند رفت. ماندگاری این رویکرد تا شش ماه می باشد و پس از آن زیباجو باید دوباره اقدام به تزریق نماید و یا راه های دیگری را برای رفع این معضلات برگزیند. این پروسیجر برای افرادی مناسب است که مایلند برآمدگی ها و تو رفتگی های دماغ خود را برطرف سازند ، اما نمی خواهند تحت عمل بینی ترمیمی قرار گیرند ؛ و یا از بابت عوارض و خطرات آن نگران می باشند. قطعا وارد شدن سوزن به پوست ، پیچیدگی کمتری نسبت به اجرای عمل جراحی روی آن می باشد. اما تغییر شکل بینی هیچگاه بدون ریسک نمی باشد. در این پروسیجر یک جراح خوب بینی ترمیمی در تهران محلولی ژل مانند را به زیر پوست ، در ناحیه ای که می خواهید آن را اصلاح کنید وارد می نماید. این امر می تواند فرم بینی را به مدت چهار ماه تا سه سال تغییر دهد. ماندگاری این فیلرها به نوع پوست ، نتیجه دلخواه و ماده استفاده شده وابسته می باشد.

نتیجه عمل ترمیمی بینی با غضروف دنده 

مناطقی که در جراحی بینی ترمیمی با فیلر هدف قرار می گیرند

این پروسیجر به شما کمک می کند تا برآمدگی های کوچکی که در عمل اولیه برطرف نشدند را ناپدید کنید ، نوک بینی را برجسته تر نمایید و آن را کمی بالا بکشید. توجه داشته باشید زمانی که این معضلات شدیدتر باشند و لازم باشد کانتورهای دماغ تحت تغییرات بیشتری قرار بگیرند ، باید به ریویژن رینوپلاستی روی آورد و پزشک قادر نیست تنها با تزریق فیلر این مشکلات را برطرف سازد. کبودی در ناحیه تزریق ، تورم ، سرایت فیلر به بخش های دیگر و حالت تهوع از عوارض جانبی خفیف این پروسه می باشند که نیازی به نگرانی در مورد آن ها نیست. در صورتی که بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران را انتخاب کرده باشید چنین مشکلاتی رخ نخواهند داد.

چه راه هایی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل بینی ترمیمی وجود دارد ؟

به صورت کلی معمولا افرادی که تجربه جراحی بینی ترمیمی در تهران دارند دچار تورم بیشتری نسبت به جراحی اولیه می شوند ؛ که علت این موضوع را می توان به دستکاری مجدد بافت های بینی نسبت داد. البته لازم به ذکر است که میزان تورم در همه افراد بعد از عمل بینی ترمیمی یکسان نیست و میزان ورم به فاکتورهایی مثل گوشتی و یا استخوانی بودن بینی بر اساس ضخامت پوست ، تکنیک های به کار برده شده در جراحی ، مهارت و تبحر جراح بینی و همچنین میزان پیچیدگی عمل ترمیمی بینی بستگی دارد. با این حال به کمک برخی راهکارهای ساده اما کاربردی می توانید به کاهش ورم بینی کمک نمایید :

  1. استفاده از کمپرس یخ در ساعات اول بعد از عمل بینی ترمیمی در تهران ، اهمیت بالایی دارد و تا حد زیادی از ورم بیشتر بینی جلوگیری می کند. به همین دلیل بهتر است تا 72 ساعت به صورت مرتب از کمپرس سرد استفاده کنید. به این ترتیب که در هر ساعت برای 15 الی 20 دقیقه کمپرس را به صورت غیر مستقیم در نواحی اطراف چشم و پیشانی خود نگه دارید.
  2. مصرف نمک و ادویه را در وعده های غذایی خود کاهش دهید و بیشتر آب و مایعات مصرف کنید.
  3. در روزهای ابتدایی بعد از عمل ثانویه لازم است ، حتما از غذاهای نرم که نیازی به جویدن زیاد ندارند ، استفاده نمایید.
  4. داروها و قطره های تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف نمایید.
  5. چسب زدن بعد از جراحی ترمیمی بینی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ به همین دلیل توصیه می شود حتما به صورت مرتب تا زمانی که جراح بینی خوب در تهران ، به شما اعلام نموده است از چسب بینی استفاده نمایید.
  6. انجام فعالیت های بدنی شدید نیز منجر به بروز تورم بیشتر در بافت های بینی می شود ؛ به همین دلیل بهتر است در هفته های اول بعد از عمل بینی فعالیت بدنی خود را کاهش دهید و از بلند کردن اجسام سنگین خودداری نمایید.
  7. نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی ترمیمی نیز در میزان تورم بینی بعد از عمل تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل توصیه می شود به صورت طاقباز و با قرار دادن چندین بالش در زیر سر استراحت نمایید و از خوابیدن به پهلو و صورت تا سه هفته خودداری کنید.

چگونه برای جراحی بینی ترمیمی آماده شویم ؟

در وهله اول پیشنهاد می شود ، در انتخاب جراح بینی ترمیمی نهایت دقت را داشته باشید. بعد از این مرحله لازم است توسط جراح مورد معاینه قرار بگیرید تا میزان مشکلات بینی شما به خوبی بررسی شود. سپس بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم پزشک مشخص می کند شما کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی مجدد خواهید بود یا خیر ؛ همچنین در رابطه با میزان تغییرات و اصلاحاتی که در پروسه جراحی می توان ایجاد نمود با بیمار صحبت می شود تا فرد بتواند با دید بازتر و آگاهانه تر خود را برای انجام عمل ترمیمی بینی آماده نماید. همچنین در جلسه مشاوره لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرد :

  • همانطور که در مقالات قبلی بیان شد ، مراقبت های بعد از جراحی بینی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و کوچکترین توجه به برخی نکات در همین خصوص می تواند نتیجه عمل را تغییر داده و گاه بیمار را ناچار به جراحی بینی ترمیمی نماید. به همین دلیل در جلسه مشاوره در رابطه با اقدامات قبل و بعد از جراحی با بیماران صحبت خواهد شد.
  • لازم است فردی که برای عمل بینی ترمیمی در تهران مراجعه می کند ، انتظارات معقول و واقع بینانه داشته باشد ؛ چرا که محدودیت های این جراحی نسبت به جراحی اولیه بسیار بیشتر است و به دلیل آسیب هایی که به بافت بینی در جراحی اولیه وارد شده است ، نمی توان هر نوع تغییری را ایجاد نمود و باید بیماران نسبت به این موضوع درک کافی داشته باشند.

برای انجام جراحی ترمیمی بینی از چه نوع بیهوشی استفاده می شود ؟

معمولا جراحی بینی ترمیمی نسبت به عمل اولیه طولانی تر است ؛ چرا که در بیشتر موارد برای اصلاح و ترمیم بینی نیاز به پیوند غضروفی بوده که این موضوع نیز خود به مدت زمان انجام جراحی اضافه می کند ؛ به همین دلیل این پروسه برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی در بیماران به صورت بیهوشی عمومی انجام می شود ؛ البته لازم به ذکر است در مواردی که میزان ترمیم بینی به صورت جزئی باشد ، می توان به کمک داروی بی حسی نیز اصلاحات لازم را انجام داد.

بهترین زمان برای انجام عمل بینی ترمیمی

عمل ترمیمی بینی امروزه یکی از شایع ترین عمل ‌های زیبایی است که با هدف اصلاح و  بهبود شکل و اندازه بینی انجام می ‌شود. اگر شما نیز به دنبال انجام این عمل هستید و می خواهید نواقص و مشکلات ایجاد شده ناشی از عمل اولیه بینی را برطرف نمایید ، لازم است حتما در زمان درستی برای این جراحی اقدام کنید و تا زمان ترمیم بافت های بینی صبر نمایید.

به طور کلی ، بهترین زمان برای انجام عمل ترمیمی بینی  بعد از گذشت یک سال است. در طی یک سال ، ورم ناشی از جراحی اولیه به صورت کامل برطرف می شود و حتی ممکن است برخی از مشکلاتی که تصور می کردید به اصلاح نیاز دارند با از بین رفتن تورم و ترمیم بافت های بینی از بین بروند. برای مثال در بیشتر موارد عدم تقارن بینی و سوراخ ها به ورم بینی ارتباط دارد که بعد از گذشت یک سال این موضوع نیز برطرف می شود. حال اگر بعد از یک سال همچنان مشکلات جدی در ظاهر و عملکرد بینی شما وجود داشت ، لازم است حتما برای رفع این موضوع به یک جراح بینی متبحر که در زمینه انجام عمل های ترمیمی تخصص دارد ، مراجعه نمایید ؛ چرا که این فرآیند نسبت به رینوپلاستی اولیه با چالش ها و محدودیت های زیادی همراه است.

همچنین ، بهتر است قبل از انجام عمل ترمیمی بینی ، به مدت حداقل ۶ ماه از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید. این دو عامل می ‌توانند باعث ایجاد مشکلات جدی در فرآیند بهبودی شما شوند. توصیه می شود با یک جراح ترمینی بینی مجرب مشورت کنید تا بهترین زمان برای انجام عمل ترمیمی را برای شما تعیین کند. همچنین ، او می‌ تواند شما را  در خصوص نحوه آمادگی برای عمل و پس از آن راهنمایی نماید و در نهایت شما را به یک نتیجه خوب و رضایت بخش برساند. در نهایت ، برای اطمینان از بهترین نتیجه ، بهتر است با دقت به تمامی راهنمایی‌ های پزشک خود عمل کنید و به مواردی مانند استراحت کافی ، تغذیه سالم و دنبال کردن دستورات پزشک پس از عمل توجه نمایید.

تزریق کورتون بعد از عمل بینی ترمیمی

تزریق کورتون عموما با هدف جلوگیری از باقی ماندن جای اسکار و همچنین کمک به کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی انجام می شود. از آنجایی که بینی پس از جراحی ثانویه دچار تورم بیشتری نسبت به عمل اولیه می شود ، ممکن است لازم باشد برای کمک به بهبودی سریع تر و کاهش تورم بینی ، تزریق کورتون صورت بگیرد.

دقت داشته باشید که تزریق کورتون به بینی برای همه بیماران ضرورت ندارد و تنها در شرایط خاص و با توجه به صلاحدید جراح بینی این پروسه تجویز می شود. کورتون نوعی داروی ضد التهابی و استروئیدی است که در کاهش التهاب و تورم تاثیر بسزایی دارد. بعد از تزریق این دارو به بینی لازم است برای 1 الی 2 هفته به بینی خود چسب بزنید و پس از آن شاهد تاثیر این دارو در کاهش التهابات و ورم بینی خود خواهید بود. برخی افراد ممکن است با یک بار تزریق این دارو به نتیجه خوبی دست پیدا کنند ؛ در حالی که برخی از بیماران به دوز بیشتری از این دارو در فواصل زمانی 4 الی 6 هفته ای نیاز پیدا می کنند. در تزریق این دارو باید احتیاط شود ؛ چرا که اگر کورتون در دوز زیاد و یا در منطقه نادرست از بافت بینی تزریق شود ، می تواند منجر به بروز عوارض جبران ناپذیر مثل سیاه شدن بینی ، نازک شدن بیش از اندازه پوست بینی و غیره شود.

آیا امکان ترمیم بینی به صورت سرپایی وجود دارد ؟

اگر مشکلات ایجاد شده در بینی جزئی و به ظاهر بینی ارتباط داشته باشد ، می توان در مطب پزشک به کمک بی حسی موضعی ایرادات بینی را برطرف نمود. برای مثال اگر شاهد برآمدگی روی تیغه بینی بعد از جراحی باشیم به کمک سوهان کشی و بدون نیاز به بیهوشی می توان این عارضه را برطرف نمود. همچنین اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی ، پر کردن فرورفتگی بینی به کمک تزریق غضروف های باقی مانده از جراحی ، در مطب پزشک به صورت سرپایی قابل انجام است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی