دکتر محبی

جراحی سانترال لب

جراحی سانترال لب یا لیفت لب ، یک روند ساده جراحی سرپایی برای بالا کشیدن لب ها است که در مطب بهترین دکتر لیفت لب ، قابل اجرا می باشد. این روند زیبایی برای کاهش دادن فاصله لب بالا از بینی و افزایش دادن وسعت ناحیه قرمز رنگ لب که در حالت طبیعی ، بسیار نازک است ، قابل اجرا می باشد. در این مقاله با دکتر علیرضا محبی بهترین جراح بینی و صورت در تهران ، همراه باشید.

جراحی سانترال لب

مزایای جراحی سانترال لب

عمل سانترال لب ، در صورت اجرای صحیح روند ، دارای مزایای متعددی است. با بالا رفتن سن ، در اثر تاثیر نیروی جاذبه ، بخش هایی از صورت ، کشیده شده و طول آن ها بیشتر می شود. یکی از این بخش ها ، لب است. این امر اغلب باعث می شود تا بخش قرمز رنگ لب ها ، به سمت داخل کشیده شود و شکل ظاهری نازکی را در لب ایجاد نماید. به علاوه ، لب بالا به سمت داخل کشیده می شود و دندان های بالا را پوشش می دهد. همین امر باعث پیرتر نشان داده شدن دهان می شود. با جراحی سانترال لب در تهران با دکتر محبی ، این تغییرات تحت کنترل در آورده می شوند و بخش میانی صورت نیز ، بالا کشیده شده و شکل ظاهری جوان تری را به خود می گیرد. نشان داده شدن بیشتر ناحیه قرمز رنگ لب ها ، باعث برجسته تر دیده شدن آن ها شده و تاثیر مثبتی را بر روی چهره بیمار بر جای می گذارد

فیلم جراحی سانترال لب در تهران

چه تکنیک هایی برای عمل سانترال لب مورد استفاده قرار می گیرند ؟

تکنیک های متعددی در طول دهه های اخیر ، برای لیفت لب مورد استفاده قرار گرفته است. تکنیک اصلی ، شامل بالا کشیدن لب از طریق برداشتن بخشی از پوستی است ، که درست در بالای لب قرار گرفته و فاصله بین لب بالا و بینی را تشکیل می دهد. تکنیک برداشتن بخشی از پوست بین لب بالا و بینی ، را می توان در عرض بخش مرکزی لب (cupids bow) یا در گوشه های لب ، بسته به تغییرات مورد نیاز در فرایند لیفت لب ، انجام داد. در تکنیک های مدرن تر ، برش ، درست در زیر بینی قرار داده می شود. هدف از این کار ، جلوگیری از برجای ماندن اسکار یا جای زخم می باشد. نوار کوچکی از پوست در این ناحیه برداشته می شود و سپس ، بخیه ها با دقت بسته می شوند. لیفت لب مادیفاید (modified) ، پیشرفته ترین تکنیک تا به امروز بوده و تحت آن ، بخش قرمز رنگ بیشتری از لب ، نمایان می شود و نتیجه به دست آمده از آن ، طبیعی تر و ماندگار تر می باشد.

انواع سانترال لب

همانطور که می دانید، سانترال لب یک روش جراحی است که برای افزایش طول و حجم لب بالا انجام می شود. این روش معمولاً برای افرادی انجام می شود که لب های نازک یا افتاده دارند. انواع مختلفی از سانترال لب وجود دارد که بر اساس نوع برشی که برای انجام جراحی استفاده می شود، نامگذاری می شوند.

  • سانترال لب مستقیم: این نوع سانترال لب رایج ترین نوع است و در آن یک برش مستقیم در وسط لب بالا ایجاد می شود. این برش معمولاً در زیر بینی قرار می گیرد.
  • سانترال لب ایتالیایی: این نوع سانترال لب شبیه به سانترال لب مستقیم است، اما برش در یک زاویه کمی ایجاد می شود. این زاویه می تواند به ایجاد ظاهری طبیعی تر کمک کند.
  • سانترال لب ساب نازال: این نوع سانترال لب در زیر بینی انجام می شود. در این روش، برشی در زیر بینی ایجاد می شود و سپس پوست و بافت اضافی برداشته می شود.
  • سانترال لب با نخ: این نوع سانترال لب یک روش غیرتهاجمی است که در آن از نخ های بخیه برای بالا کشیدن لب استفاده می شود. این روش معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به روش های جراحی سنتی دارد.

انتخاب نوع سانترال لب مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ترجیحات بیمار، میزان تغییر مورد نظر و تجربه جراح.

جراحی سانترال لب بالا

لیفت سانترال لب بالا یک روش جراحی زیبایی است که برای افزایش طول و حجم لب بالا انجام می شود. این روش معمولاً برای افرادی انجام می شود که لب های نازک یا افتاده دارند.
در جراحی سانترال لب بالا، جراح یک برش کوچک در وسط لب بالا ایجاد می کند. سپس، پوست و بافت اضافی برداشته می شود و لب بالا به سمت بالا کشیده می شود. در نهایت، برش با بخیه بسته می شود.
جراحی سانترال لب بالا معمولاً یک عمل سرپایی است که تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. زمان انجام جراحی معمولاً بین یک تا دو ساعت است.
پس از جراحی سانترال لب بالا، بیمار ممکن است تورم، کبودی و درد را تجربه کند. این علائم معمولاً طی چند هفته برطرف می شوند.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای عمل سانترال لب هستند ؟

اگر لب بالای شما در فاصله زیادی نسبت به بینی تان قرار گرفته است ، یا لب بالایتان نسبتاً نازک می باشد ، داوطلب خوبی برای عمل لیفت لب محسوب می شوید. بیشتر بیمارانی که برای جراحی سانترال لب داوطلب می شوند ، اغلب تجربه خوبی از تزریق فیلرها یا تزریق ژل لب به دلیل موقتی بودن نتیجه و نیز طبیعی نبودن نتیجه آن ، در مقایسه با عمل سانترال لب ، ندارند.

جراحی سانترال لب

روند جراحی سانترال لب چگونه است ؟

همان طور که در بالا ذکر شد ، لیفت لب یک فرایند جراحی ساده است ، که می توان آن را به صورت یک روند مستقل ، یا در ترکیب با سایر روندهای زیبایی صورت از قبیل جراحی بینی ، لیفت صورت و غیره انجام داد. این روند با علامت گذاری پوست در ناحیه لب بالا ، بر اساس طرح ترسیم شده توسط یک جراح پلاستیک خوب در تهران ، آغاز می شود. سپس ، روند با تزریق داروی بی حسی به ناحیه ای که در دندانپزشکی نیز داروی بی حسی به همان ناحیه تزریق می شود ، ادامه می یابد. پس از مهیا شدن شرایط لازم ، بخشی از پوست درست در زیر بینی ، با ملایمت برداشته می شود و هرگونه خونریزی ، حتی در سطح ملایم ، کنترل می شود. سپس ، برش با بخیه های کوچک و ظریف برای خلق نتیجه ای هر چه زیباتر ، بسته می شود. پس از روند بهترین جراح پلاستیک تهران ، ناحیه درمان شده را با پماد آنتی بیوتیک ، پوشش می دهد. بخیه ها ، چند روز بعد کشیده خواهند شد.

آیا در عمل سانترال لب ، بیهوشی مورد نیاز است ؟

اگر سانترال لب ، تنها فرایندی باشد که قصد انجام آن را داشته باشید ، به راحتی تحت بی حسی موضعی قابل اجرا است. البته ، اگر لیفت لب با برخی روندهای دیگر که به بیهوشی عمیق تر نیاز دارند ، ترکیب شود ، در این شرایط بهترین جراح پلاستیک تهران به صلاحدید خود ، می تواند فرایند را تحت بیهوشی عمومی اجرا نماید.

نتایج سانترال لب ، چقدر ماندگار است ؟

نتایج جراحی سانترال لب ، دائمی هستند ؛ هرچند لب ها و صورت ، فرایند طبیعی پیری خود را سپری خواهند کرد. پیری طبیعی طبق انتظار ، تغییراتی را در چهره به وجود می آورد که قابل متوقف کردن نمی باشند.

6 ماه بعد از سانترال لب

👈🏻به کاهش طول لب بالا و افزایش میزان حجم لب توجه بفرمایین .
🔅اسکار محل عمل بعد از 6 ما هنوز کمی مشهود است که بعد از گذشت یک سال میزان حداقل خواهد بود اما ممکن است کمی قابل مشاهده باشد.

ریکاوری جراحی سانترال لب

بلافاصله بعد از روند جراحی لیفت لب بالا ، درد و تورم در درجات مختلف ، نمایان می شود. تورم معمولاً در چند روز اول ، تشدید می شود و گاهی اوقات بسیار شدت می یابد. این بخش نرمال فرایند بهبود بوده و اصلاً خطرناک محسوب نمی شود. برش ها باید تمیز نگه داشته شوند و با پماد آنتی بیوتیک در طول هفته اول بعد از جراحی ، پوشش داده شوند. فعالیت ، برای چند روز اول بعد از درمان ، محدود بوده و باید به صورت تدریجی به حالت نرمال خود برگردانده شود. ورزش نیز تقریباً به مدت دو هفته بعد از روند ، باید مورد اجتناب قرار گیرد. دوره بهبود اولیه ، معمولاً 2 الی 3 هفته می باشد و پس از سپری شدن حدوداً 2 الی 3 ماه ، می توانید شاهد نتایج لذت بخشی باشید. جای زخم و اسکار نیز در چند ماه متعاقب جراحی بهبود یافته و با گذر هر چه بیشتر زمان ، بهتر و بهتر می شود.

جراحی بینی همزمان با لیفت سانترال لب

یکی از سوالات متداول بیماران در خصوص انجام همزمان عمل بینی و جراحی سانترال لب است. به صورت کلی خوب است بدانید که اگر تصمیم به انجام همزمان این دو جراحی دارید ، لازم است حتما با دقت زیادی انجام شود تا زخم و اسکار جدی در ناحیه کلوملا بینی ایجاد نشود. در صورتی که این دو پروسه به صورت همزمان به دست یک جراح بینی متبحر انجام شود با مزیت های زیر همراه خواهد بود :

  • تجربه یک دوره نقاهت
  • کاهش هزینه های درمان
  • کاهش میزان خونریزی در حین جراحی

نکته مهم : دقت داشته باشید از آنجایی که جراحی سانترال لب همزمان با عمل بینی دو جراحی به شمار می آید ، در طول دوره نقاهت به مراقبت های بیشتری نیاز خواهید داشت به همین دلیل توصیه می شود.

جراحی سانترال لب

عوارض جراحی بینی و سانترال لب

همانطور که بیان شد اگر این پروسه به دست یک جراح با تجربه و با مهارت انجام شود خطری به همراه نخواهد داشت ؛ در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی مثل نمایش دادن ها به شکل غیر طبیعی ، بالا بردن بیش از اندازه لب ها ، باقی ماندن جای زخم و اسکار را به همراه داشته باشد. همچنین لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تصمیم به انجام این دو فرآیند زیبایی به صورت همزمان دارید ، لازم است برای مدت زمان بیشتری در اتاق عمل بمانید و این موضوع برای بیمارانی که نمی توانند برای زمان زیادی بیهوش شوند ، می تواند خطرناک باشد.

چه مدت بعد از این جراحی نتایج قابل مشاهده است ؟

بعد از گذشت سه هفته می توانید شاهد تغییرات و نتایج اولیه و معمول باشید اما برای مشاهده نهایی حداقل به سه الی شش ماه زمان نیاز دارید تا تورم لب ها و بینی از بین برود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
12 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مصطفی
مصطفی
1 سال گذشته

هزینه ی جراحی سانترال لب چقدر است؟

فاطمه
فاطمه
1 سال گذشته

آیا سانترال لب برای اصلاح کجی لب موثر؟

drmohebbi13
drmohebbi13
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  فاطمه

خیر

سارا
سارا
1 سال گذشته

سلام می کند جای بخیه می مونه، و اگر داخل بینی برس میخوره، بینی ممکن اندازه ش تغییر کنه، با توجه ب اینکه من بینی رو ۴ ماه هست ک عمل کردم

Soheyla
Soheyla
1 سال گذشته

سانترال لب برای کسی که دیابت داره خطرناک نیست؟

drmohebbi9
drmohebbi9
11 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  Soheyla

خیر خطرناک نیست

رها
رها
11 ماه ها گذشته

اگر بخوایم بیهوش بشیم عمل سانترال صورت بگیرد امکانش هست؟

Lllima
Lllima
11 ماه ها گذشته

چند رو قبل از عمل بینی میشه سانترال لب رو انجام داد؟

drmohebbi9
drmohebbi9
9 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  Lllima

بعد از 6 ماه از انجام عمل بینی میشه سانترال لب انجام داد

حدیثه
حدیثه
9 ماه ها گذشته

سلام من فاصله ی بینی ولبم کمه میشه این فاصله رو یه کم زیاد کرد؟

drmohebbi9
drmohebbi9
7 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  حدیثه

سلام بله با جراحی قابل تغییره

دکتر علیرضا محبی