دکتر محبی

تزریق بوتاکس و دانستنی های مربوط به آن

بوتاکس که نام تجاری برای محصول سم بوتولینوم می باشد ، روش درمان موثری برای از بردن مشکلاتی است ، که در نتیجه بالا رفتن سن ، در بسیاری از بانوان و آقایان نمود می نماید. این محصول با غیر فعال و اصطلاحاً ریلکس نمودن ، ماهیچه های صورت و محدود نمودن دامنه حرکت آن ها ، در کاهش یافتن چین و چروک ها از پیشانی تا گردن ، کمک نموده و باعث صاف شدن پوست می شود. دکتر محبی جراح پلاستیک صورت و بینی ، خدمات تزریق بوتاکس را ارائه می نماید.

تزریق بوتاکس

انواع چروک های صورت

چروک های صورت به دودسته تقسیم می شوند :

  1. چروک های فعال (Dynamic Wrinkles) که به دلیل وجود عضله در زیر آنها به وجود می‌آید. این خطوط نتیجه سال ها خندیدن ، اخم کردن و تغییر فرم عضلات صورت هستند.
  2. چروک های غیر فعال (Static Wrinkles) که به دلیل پروسه پیری و تغییرات محتویات درم پوست ایجاد می شود. در مورد چروک های فعال یعنی چین و چروک هایی که ارتباط مستقیم با حرکات عضلات صورت دارند ، ‌به عنوان مثال چین‌های افقی پیشانی ، ‌چین اخم بین ابروها و چین‌های دور چشم استفاده از بوتاکس بسیار موثر است.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس فرم رقیق و خالص توکسین بوتولینوم است که در شل کردن عضلات بسیار موثر است. این دارو با اسامی تجاری مختلفی در بازار وجود دارد که معتبرترین آن ها BOTOX و Dysprot هستند.

چگونه چروک ها با تزریق بوتاکس برطرف می شود ؟

مقدار مشخصی از بوتاکس توسط سوزن ظریف به داخل عضلات زیر چروک تزریق می شود ، این تزریق باعث غیر فعال شدن عضله تولید کننده چین می شود و در نتیجه چروک فعال محو می شود. به همین دلیل بوتاکس برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو) ، خطوط پیشانی و خطوط دور چشم بسیار عالی عمل می کند.

تزریق بوتاکس برای درمان چه مناطقی به کار می رود ؟

کاربرد زیبایی بوتاکس در صورت اغلب برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو) ، خطوط پیشانی و خطوط دور چشم است. علاوه بر این موارد از تزریق بوتاکس برای ‌بالا بردن وشکل دادن ابرو ها ، محو خطوط دور لب ، بالا بردن گوشه‌ های لب و نوک بینی ، کم کردن عمق چاله چانه ، ‌بهبود پوست پرتقالی شدن پوست چانه و برای از بین بردن ‌خطوط عرضی وعمودی گردن می توان استفاده کرد. به غیر از کاربردهای زیبایی بوتاکس را می توان برای درمان تعریق بیش از حد کف دست و پا و زیر بغل و حتی درمان سردردهای میگرنی و تنشی به کار برد.

کاربردهای تزریق بوتاکس

این خطوط ، چین و چروک های عمودی هستند که بین دو ابرو نمایان شده و باعث می شود که چهره شما اخم آلود به نظر برسد. این ناحیه یکی از نواحی صورت است ، که استفاده از بوتاکس تاثیر قابل ملاحظه ای را در آن بر جای می گذارد. یک جراح با تجربه می تواند ، خطوط چین و چروک در این ناحیه را صاف کرده و باعث جوانسازی پوست و چهره ای آرام تر شود. اگر عمق این خطوط زیاد باشد ، پزشک درمان با فیلرهای پوستی ، را در ترکیب با بوتاکس به طور همزمان توصیه می کند.

  • خطوط پیشانی

خطوط پیشانی که تحت عنوان چین و چروک های پیشانی ، یا خطوط سورپرایز نیز نامیده می شوند ، با بالا رفتن سن نمایان تر می گردند. وجود تعداد زیادی از این خطوط و چین و چروک ها ، باعث می شود که صورت و پوست ، شکل ظاهری پیری را به خود گیرد.

اگر علائم بالا رفتن سن در اواخر دهه دوم زندگی ، یا اوایل دهه سوم شروع به پدیدار شدن نمود ، بهتر است استفاده از گزینه های درمان را شروع کنیم. هر قدر برای درمان چین و چروک های پیشانی ، بیشتر دست نگه دارید ، دستیابی به بهترین نتایج درمان ، دشوار تر خواهد شد.

خطوط افقی پیشانی ، در اثر عوامل تاثیر گذار ژنتیک ، که در پی بالا رفتن سن ایجاد می شوند ، نمایان می گردند. آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید و سیگار کشیدن ، نیز می تواند باعث شکل گیری چین و چروک هایی شود ، که عمیق و عمیق تر شدن آن ها ، باعث دشوار تر شدن فرایند درمان خواهد شد. مواد قابل تزریق ضد پیری ، می تواند تاثیر چین و چروک های پیشانی را کاهش دهد ؛ ولی نمی تواند این چین و چروک ها را به طور کامل از بین ببرد.

در طول جلسه مشاوره ، پزشک شما ترکیبی از بوتاکس و درمان دیگری از قبیل فیلرهای پوستی ، میکرونیدلینگ ، اولتراپی یا درماژ را پیشنهاد می کند.

  • بخش فوقانی بینی

خطوط بانی ، چین و چروک هایی هستند که در زمان بالا بردن بینی یا بوییدن چیزی ، بر روی این اندام نمایان می شوند. قرار دادن دقیق تزریق های ضد چین و چروک در طرفین بینی ، می تواند شکل ظاهری این خطوط را کاهش دهد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تزریق بوتاکس به بینی با نتایج موقتی همراه بوده و میزان نتایج حاصل از آن به اندازه جراحی بینی نیست ؛ از این رو اگر به دنبال تغییرات گسترده از نتیجه این فرآیند زیبایی هستید ، لازم است به سراغ روش هایی مثل جراحی بروید ، ضمن این نکته که اگر در گذشته تجربه تزریق بوتاکس به بینی داشتید ، لازم است حتما در زمان مراجعه به جراح بینی این موضوع را ذکر کرده و حداقل 6 ماه الی 1 سال از زمان تزریق شده گذشته باشد.

  • چشم ها

تزریق بوتاکس یک تکنیک پیشرفته است ، که می توان آن را برای شکل دادن و لیفت ابروها ، و ایجاد فرم مورد نظر در آن ها مورد استفاده قرار داد. این روند که گاهی تحت عنوان ، لیفت صورت بوتاکس یا لیفت ابروی شیمیایی نامیده می شود ، شامل استفاده از یک ترکیب در نواحی از بخش فوقانی صورت ، برای باز کردن ناحیه چشم ها و لیفت پلک های افتاده بدون جراحی زیبایی پلک ، به دست یک پزشک ماهر ، می باشد.

ابرو در یک صورت جوان ، تحت پشتیبانی بوده و در موقعیت بالا قرار دارد. تاثیرات بالا رفتن سن می تواند ، باعث افتاده شدن ابروها شود. این امر چین و چروک های افقی را خلق می نماید ، که در اطراف پوست شکل می گیرند.

تزریق های بوتاکس را می توان به شکلی موثر ، برای معکوس نمودن این تاثیرات مورد استفاده قرار داد.

  • اطراف چشم ها ( خطوط پنجه کلاغی )

شکل ظاهری خطوط ریز یا خطوط پنجه کلاغی ، در گوشه های خارجی چشم ، در زمانی که صورت شما در حالت خنده نمی باشد ، اغلب با پیری و بالا رفتن سن ارتباط دارد. بوتاکس یک روش موثر ، برای کاهش دادن شکل ظاهری این خطوط می باشد. این ناحیه یکی از رایج ترین نواحی ، برای درمان محسوب می شود.

با ارزیابی دقیق مواد قابل تزریق ضد پیری ، در این نواحی می تواند با بالا کشیده شدن پلک های افتاده ، به تاثیری که باعث کوچک تر به نظر رسیدن چشم ها می شود ، کمک کند.

  • زیر چشم ها

صاف کردن چین و چروک های ریز ، در زیر چشم ها با استفاده از بوتاکس ، امکان پذیر می باشد. استفاده از بوتاکس در این ناحیه ، باید با دقت و ملاحظه بالا انجام پذیرد. ماهیچه ای که تزریق در آن انجام می شود ، همان ماهیچه ای است که حرکات پلک پایینی را کنترل می کند. در صورت استفاده بیش از حد بوتاکس ، یا تزریق در مکان نامناسب ، افتادگی پلک پایین اتفاق خواهد افتاد.

تزریق بوتاکس

مزایای تزریق بوتاکس چیست ؟

تزریق بوتاکس امروزه یکی از بهترین و موثرترین روشهای درمانی زیبایی پوست است. رفع چروک با این روش بسیارسریع و موثر است به طوری که بین ۷-۲ روز پس از تزریق اثر بوتاکس شروع می شود و چروک ها برطرف می شود. مزیت دیگر این روش برگشت سریع به سر کار است ، حتی موقع خروج بیمار از مطب نیز اثری از تزریق انجام شده در بیمار مشاهده نمی شود.

اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۹-۴ ماه طول میکشد.در صورت تزریق مکرر بوتاکس ، به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر میشود یعنی عملاً با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانیتری حاصل میشود.به طور کلی تزریق بوتاکس ، بهترین و مطمئن ترین روش غیر جراحی برای جوانسازی پوست است.

چه کسی کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس است ؟

پیش از این در خصوص مزیت ها و کاربردهای بوتاکس صحبت کردیم ، با در نظر گرفتن این موضوع و با توجه به نیاز خود می توانید از مزیت تزریق بوتاکس بهره مند شوید ، هرچند که بیشتر کاندیدای این پروسه را افرادی که تمایل دارند چین و چروک های صورت آن ها برطرف شود ، تشکیل می دهند ، با این حال امروزه با توجه به کاربردهای متعدد بوتاکس در مواردی چون لیفت ابرو ، کنترل تعریق ، درمان میگرن متقاضیان این پروسه افزایش بیشتری پیدا کرده است. یکی از مهم ترین مزیت های بوتاکس این است که موقع خنده ، اخم و تغییر فرم صورت ، چروک بیشتری در صورت ظاهر نمی شود.

در طول جلسه مشاوره زیبایی بوتاکس ، درباره چه موضوعاتی بحث می شود ؟

در طول جلسه مشاوره برای روند زیبایی بوتاکس ، شما و پزشک تان درباره نیازها و اهداف تان برای برخورداری از این درمان ، به تفصیل بحث خواهید کرد. جراح شما همچنین تاریخچه پزشکی شما را مورد بررسی قرار داده ، گزینه های درمان شما را شرح داده و تعیین می کند که روند زیبایی بوتاکس ، برای شما مناسب است یا خیر.

در این جلسه شما این فرصت را در اختیار دارید ، تا تمامی سوالات و دغدغه های خود در خصوص این روند درمان را مطرح نموده ، و پاسخ آن ها را از سوی جراح خود دریافت نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

هدف از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، افزایش نتایج مطلوب حاصل از درمان است. این مراقبت ها می تواند خطر کبودی را به حداقل برساند.

به طور کلی ، در روز تزریق بوتاکس ، بهتر است :

  1. به آرامی حرکات صورت را انجام دهید.
  2. بقیه روز را استراحت کنید.
  3. از لمس ، مالش یا فشار فیزیکی روی ناحیه درمان خودداری کنید.
  4. ناحیه تحت درمان را به حال خود رها کنید.
  5. همچنین می توانید بهترین روش های مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر را دنبال کنید.
  6. فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. تزریق بوتاکس به زمان از کار افتادگی نیاز ندارد. بنابراین مجبور نیستید کار یا مدرسه را کنار بگذارید. می توانید بلافاصله فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید.
  7. تا 24 ساعت از ورزش کردن خودداری کنید. اگر ورزش بخشی از برنامه روزانه شما است ، حداقل 24 ساعت تمرین را کنار بگذارید.
  8. فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون می شود. این امر می تواند به طور بالقوه سم را به مناطق ناخواسته منتقل کرده و اثر آن را در محل تزریق کاهش دهد. همچنین می تواند باعث افزایش خطر کبودی شود. ورزش ماهیچه های شما را منقبض می کند و همین امر اثر سم را کاهش می دهد.
  9. انجام تمرینات صورت مانند اخم کردن ، خندیدن و بالا بردن ابروها ، می توانند به ظهور سریع تر اثرات بوتاکس کمک کنند.
  10. در صورت تزریق بوتاکس به صورت خود ، به مدت 24 ساعت آرایش نکنید. استفاده از لوازم آرایش باعث مالش داده شدن پوست می شود و به طور بالقوه سم را پراکنده می کند.
  11. بنشینید. در طول 4 ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس بنشینید. خم شدن یا دراز کشیدن باعث پخش شدن سم و کبودی می شود.
  12. از پزشک خود درباره داروها بپرسید. برخی داروها خطر کبودی را افزایش می دهند.
  13. تا 24 ساعت الکل مصرف نکنید. الکل خطر کبودی را افزایش می دهد.
  14. بوتاکس به مدتی زمان نیاز دارد ، تا در عضله جای خود را تثبیت کند. در 24 ساعت اول از انجام سایر درمان های پوستی مانند ماساژ صورت ، اسکراب لایه بردار ، فیلر های پوستی و غیره خودداری کنید.
  15. بر روی نواحی تحت درمان نخوابید. سعی کنید تا از خوابیدن روی نواحی تزریق شده خودداری کنید. این کار فشار فیزیکی را به حداقل می رساند و اجازه می دهد بوتاکس در عضلات شما موقعیت مناسب خود را پیدا کند.
  16. از قرار گرفتن در معرض انواع منابع حرارتی از قبیل برنزه کردن ، وان آب گرم ، دوش یا حمام گرم ، سونا و غیره خودداری کنید.

چه زمان به پزشک برای تزریق بوتاکس مراجعه کنیم ؟

پس از دریافت بوتاکس ، معمولاً قرمزی ، حساسیت و تورم در ناحیه تحت درمان ایجاد می شود. این عوارض جانبی معمولاً در طول یک روز از بین می روند. کبودی نیز یکی از عوارض جانبی شایع است. برای تسکین آن می توانید یک بسته یخ را بر روی ناحیه درمان بمالید. کبودی در حدود 2 هفته بعد از روند تزریق برطرف می شود.

اما در صورت مشاهده هر یک از عوارض زیر ، از پزشک کمک بگیرید :

  • ضعف عضلانی
  • مشکل در بلع
  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکل در تنفس
  • کنترل ضعیف مثانه یا بی اختیاری ادراری
  • تغییر بینایی

اگرچه این عوارض جانبی نادر هستند ، اما نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

تزریق بوتاکس برای مردان

تزریق بوتاکس ، یک روند درمان فوق العاده برای رفع چین و چروک ها و خطوط صورت مردان می باشد. با درمان خطوط پنجه کلاغی در لبه های چشم ها ، تا خطوط واقع در بین دو ابرو ، تزریق بوتاکس می تواند دامنه وسیعی از خطوط صورت را ، در مردان به سادگی تنها با صرف 15 دقیقه زمان ، درمان نماید.

چگونه می توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد ؟

صرف نظر از میزان مراقبت از پوست ، در نهایت همه ما دچار چین و چروک صورت می شویم. خوشبختانه بسیاری از خطوط و چین و چروک های ناشی از افزایش سن ، را می توان با درمان های زیبایی مانند بوتاکس کاهش داده و کنترل نمود.

بوتاکس می تواند در حفظ ظاهر جوان بسیار موثر باشد ؛ اما این درمان فقط نتایج موقتی را ارائه می دهد. قبل از تصمیم گیری برای انجام آن ، حتما با نحوه مراقبت از پوست آشنا شوید ، تا نتایج درمان را تا آن جا که ممکن است افزایش دهید.

آیا روی باعث ماندگاری بیشتر بوتاکس می شود ؟

تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل های روی ( zinc ) ، می تواند به افزایش نتایج بوتاکس کمک کند. در مطالعه ای در سال 2012 ، نشان داده شد بیمارانی که 50 میلی گرم مکمل روی و آنزیمی موسوم به فیتاز را مصرف کردند ، 30 درصد طول مدت بیشتر نتیجه حاصل از بوتاکس را تجربه کرده اند. علت این امر این است که سم بوتولینوم متعلق به گروهی از آنزیم های وابسته به روی است. فیتاز به بدن در جذب روی کمک می کند ، بنابراین به دنبال مکملی باشید که حاوی هر دو ماده باشد. برای کسب بهترین نتایج ، حداقل چهار روز قبل از درمان با بوتاکس ، مصرف مکمل روی را آغاز کنید.

تزریق بوتاکس

راهکار هایی که باعث افزایش ماندگاری تزریق بوتاکس می شود:

چند تغییر جزئی در سبک زندگی ، می تواند به شما در طولانی تر شدن اثرات حاصل از این درمان جوان کننده پوست کمک کند. برای افزایش نتایج حاصل از تزریق بوتاکس و فیلرهای پوستی ، نکات زیر را رعایت کنید :

  • درمان را زود شروع کنید

هنگامی که از بوتاکس در مراحل اولیه پیری استفاده می شود ، می توان از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری کرد. بوتاکس بیشترین تاثیر خود را بر روی چین و چروک هایی بر جای می گذارد که هنوز عمیق نشده اند ؛ بنابراین منتظر نباشید تا چین و چروک ها عمیق شوند ، تا درمان آن ها شروع کنید. درمان بوتاکس را با مشاهده اولین علائم پیری آغاز کنید ، تا از آشکار شدن چین و چروک ها جلوگیری شود.

  • از محصولات مراقبت از پوست در سطح پزشکی استفاده کنید

محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه ، اغلب حاوی مواد و عطرهای غیر ضروری هستند ، که می توانند پوست شما را تحریک کرده و سلامت آن را به خطر بیاندازند. از محصولات مراقبت از پوست درجه یک ، که حاوی مواد فعال قوی و رقیق شده هستند ، استفاده کنید.

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید

قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید می تواند ، خطوط و چین و چروک ها را تشدید کرده و نتایج درمان بوتاکس را به خطر بیاندازد. هنگام حضور در خارج از منزل ، از کلاه لبه پهن ، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، تا از پوست خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت نمایید.

  • آبرسانی به بدن را به خوبی انجام دهید

در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما به طور طبیعی پر شود ، و خطوط ریز و چین و چروک ها کاهش یابد. مصرف نوشیدنی هایی از قبیل قهوه و الکل که باعث کم آبی بدن می شوند ، را کاهش دهید و منبع کافئین خود را با چای سبز که حاوی آنتی اکسیدان های موثر در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها می باشد ، جایگزین کنید.

  • رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

قند به فیبرهای کلاژن و الاستین در پوست متصل می شود ، و باعث ایجاد چین و چروک می گردد. غذاهای حاوی لبنیات ، کافئین و نمک نیز می توانند مشکلات پوستی و پیری زودرس را تشدید کنند. رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای گیاهی غنی از آنتی اکسیدان متمرکز کنید ، و تا آن جا که می توانید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.

  • سیگار نکشید

نیکوتین با تنگ کردن عروق خونی جریان خون به پوست را مختل می کند. این امر باعث می شود که پوست شما اکسیژن و مواد مغذی لازم برای جوان ماندن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها را دریافت نکند. اگر سیگار می کشید ، در اسرع وقت استعمال آن را ترک کنید و در صورت نیاز به ترک سیگار ، با پزشک خود جهت دریافت راهکار مناسب ، مشورت کنید.

  • استرس را کنترل کنید

هورمون استرس کورتیزول تولید کلاژن و الاستین را محدود کرده و منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک می شود. راه های مفید برای مدیریت استرس پیدا کنید ، تا بتوانید از افزایش کورتیزول که باعث پیری زودرس می شود جلوگیری نمایید. نمونه هایی از تکنیک های سالم مدیریت استرس شامل ورزش ، کشیدن نفس عمیق و ماساژ می باشد.

  • از عاداتی که منجر به چروک شدن صورت می شود خودداری کنید

عاداتی مانند در هم کشیدن ابرو می تواند چین و چروک های جدیدی را ایجاد کند. اگر به انجام این حرکات صورت عادت دارید ، سعی کنید آن را متوقف نمایید

  • دستورالعمل های بعد از تزریق بوتاکس را دنبال کنید

تا چند ساعت بعد از بوتاکس از دراز کشیدن ، ورزش ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، بلند کردن وزنه سنگین و مصرف الکل یا نمک در چند ساعت پس از درمان بوتاکس خودداری کنید. تمام دستورالعمل های بعد از تزریق ارائه شده توسط پزشک را دنبال کنید ، تا خطر ابتلا به مشکلاتی که ممکن است نتایج درمان را به خطر اندازد کاهش دهید.

سوالات متداول تزریق بوتاکس

  • ریکاوری بعد از تزریق بوتاکس چگونه است ؟

بعد از تزریق بوتاکس ، هیچ دوره ریکاوری وجود ندارد. بنابراین ، شما آزادانه می توانید به محل کار خود بازگشته و سایر فعالیت های روزمره خود را ، بلافاصله بعد از دریافت درمان ، آغاز کنید. البته باید از مالش دادن صورت و شرکت در فعالیت های سنگین ، به مدت چند روز خودداری کنید.

  • آیا تزریق بوتاکس دردناک است ؟

درمان زیبایی بوتاکس ، عملاً بدون درد است. شما می توانید از یک عنصر بی حسی موضعی ، برای تسکین حس مور مور شدن ناشی از فرو رفتن سوزن در پوست را دریافت کنید. البته بدون این عنصر بی حسی موضعی نیز سطح تجربه درد ، بسیار ملایم می باشد.

  • آیا تزریق بوتاکس جای زخم بر جای می گذارد ؟

بلافاصله بعد از درمان ، شما متوجه آثار بسیار کوچک ناشی از فرو بردن سوزن ها ، برای انجام عملیات تزریق در پوست خود می شوید. این آثار دائمی نبوده و تنها چند روز ماندگار می باشند ، و پس از آن به طور کامل رفع شده و هیچ اثری از آنها بر جای نمی ماند.

  • آیا دوست دارید لب های برجسته داشته باشید ؟

همیشه داشتن لب هایی برجسته ، یکی از رایج ترین خواسته های زنان بوده است. خوشبختانه به مدد ظهور فیلرهای پوستی ، این آرزو به حقیقت تبدیل شده است. زیباجویان می توانند با استفاده از بوتاکس ، از روند فلیپ لب که در واقع همان فرایند برجسته سازی لب ها می باشد ، بهره مند شوند. بوتاکس به طور موقتی ، بخشی از ماهیچه های لب بالا را ریلکس کرده و باعث می شود ، که لب اندکی به سمت بالا متمایل شود و شکلی برجسته تر و پرتر پیدا کند. این ریلکس سازی ماهیچه بعد از تزریق بوتاکس ، می تواند به صاف کردن خطوط عمودی اطراف لب ها نیز کمک کند.

 

آیا توکسین های مختلفی برای درمان های زیبایی وجود دارد؟

انواع مختلف توکسین های BOTOX ، BOCOUTUR و Azzalure ، سه نوع توکسین بوتولینوم نوع A هستند ؛ که برای استفاده در زمینه های زیبایی موجود می باشند.

بوتاکس معروف ترین برند می باشد ، که در دهه 1990 به تولید انبوه خود برای درمان دغدغه های و مشکلات صورت رسید.
بوتاکس دارای پروتئین بیشتری می باشد و محصول طبیعی تری به نظر می رسد ؛ ولی در مقایسه با دیگر انواع محصولات ، واکنش سیستم ایمنی را بیشتر تحریک می کند.

آزالور ( Azzalure ) و بوکوچور (Bocouture ) ، دارای پروتئین های کمتری می باشند. همین امر باعث می شود که محصول خالص تر شود ؛ ولی از طرف دیگر حاوی تمام ویژگی های ارائه شده توسط بوتاکس نمی باشد.

تزریق بوتاکس

حقایقی در مورد بوتاکس

بوتاکس رایج ترین روند زیبایی می باشد و قطعاً یکی از رایج ترین درمان ها محسوب می شود. در ادامه به ذکر 6 حقیقت درباره بوتاکس می پردازیم :

درمان بوتاکس در 15 دقیقه تکمیل می شود.

برای مثال وقتی شما منتظرید تا کلاس رقص تان شروع شود ، یا وقت نهارتان در محل کارتان می باشد ، می توانید جلسه بوتاکس خود را برگزار کنید.

مردان در حال حاضر نسبت به گذشته بیشتر از مزایای بوتاکس بهره مند می شوند.

تعداد بیشتری از مردان امروزه تحت درمان با بوتاکس قرار می گیرند. در واقع تعداد مردانی که از این تزریق بهره مند می شوند ، 337 درصد افزایش یافته است. مردانی که از این درمان بهره می برند ، بیشتر افرادی هستند که در عرصه های مد فعالیت داشته و بوتاکس با درمان های شگفت انگیز خود ، انگیزه خوبی برای آن ها به شمار می آید.

بوتاکس در دهه 1800 کشف شد.

بوتاکس تا سال 2002 مورد تائید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته بود ، ولی قدمت آن به دهه 1800 باز می گردد. این سم توسط پزشکی به نام جاستینوس کرنر کشف شد و یک پروتئین نوروتوکسیک می باشد ، که از باکتری شکل می گیرد.
بله ، بوتاکس یک سم باکتریایی می باشد و به همین دلیل است که تزریق آن ، به دست یک پزشک ماهر از اهمیت زیادی برخوردار است.

بوتاکس نمی تواند مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کند.

بوتاکس با فلج کردن موقتی ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک شده اند ، وارد عمل می شود. بوتاکس اغلب برای درمان خطوط اخم بین ابروها و نیز ، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی ماهیچه ها بی حرکت می شوند ، خطوط و چین و چروک ها ، صاف می شوند.

بوتاکس نتیجه دائمی را بر جای نمی گذارد.

هر دوره درمان بوتاکس تقریبا به طور میانگین 3 تا 4 ماه در اکثر افراد ماندگار می باشد ؛ بنابراین پزشکان جلسات نگهداری برای ادامه یافتن نتیجه درمان را توصیه می کنند. خوشبختانه بوتاکس ، از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد.

بوتاکس یکی از بی خطر ترین درمان های موجود است.

به دلیل تاریخچه و سابقه طولانی و تحقیقات جامع بر روی بوتاکس ، این محصول زیبایی یکی از بی خطر ترین و موثرترین محصولات موجود می باشد. سازمان غذا و دارو ، بوتاکس را برای اهداف زیبایی و رفع چین و چروک ها در صورت و سایر نواحی و نیز برای کاربردهای دیگر ، مورد تائید قرار داده است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی