دکتر محبی

جراحی زیبایی پلک 💯 رفع افتادگی و پف پلک

جراحی زیبایی پلک یکی از جراحی های زیبایی پر طرفدار می باشد. با بالا رفتن سن ، پلک های ما به شکلی اجتناب ناپذیر ، شروع به افتادن و آویزان شدن می نماید. عوامل دیگری از قبیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، سیگار کشیدن و سلامت عمومی ، در افتادگی پلک دخیل هستند. دکتر محبی ، بهترین جراح پلاستیک بینی و صورت در تهران ، خدمات جراحی پلک را نیز ارائه می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر رابطه با این جراحی زیبایی ، مطالعه مقاله پیش رو توصیه می شود.

 

جراحی بلفاروپلاستی در تهران - دکتر محبی

 

بلفاروپلاستی پلک ، یک روند فوق العاده برای کمک به مورد هدف قرار دادن این ناحیه از بدن ، با حداقل زمان از کارافتادگی و حداکثر نتایج مطلوب ، می باشد. بسیاری از مشکلات دیگر ، از قبیل پتوز ( افتادگی ماهیچه پلک ) و افتادگی خط شکن طبیعی پلک ، وجود دارد ، که گاهی بیماران اصلاً نسبت به آن آگاهی ندارند. عمل پلک برای درمان این مشکلات با یک روند جراحی واحد ، طراحی شده است. هدف خلق یک چهره جوان طبیعی در پلک ها ، در چارچوب صورت می باشد.

ضرورت جراحی زیبایی پلک

چشم های شما ، اولین عضو از صورتتان هستند که توجه افراد را جلب می کنند و در جذابیت صورت شما ، نقش بسزائی دارند. پلک ها علاوه بر حفاظت از چشم ها در زیبائی آن مؤثر می باشند. متاسفانه با گذشت زمان ، ممکن است به علت شل شدن پوست پلک ها ، ضعف عضلات و بیرون زدن محفظه های چربی پلک ها ؛ پلک بالا و یا پایین شل و پف آلود شوند. مهم ترین علت آن افزایش سن است ؛ اما ممکن استوراثت نیز در آن تاثیر داشته باشد. ممکن است ابروهای شما نیز پایین بیفتند. از نظر زیبایی شناسی ؛ چنین وضعی ممکن است از جذابیت چشمان شما بکاهد و باعث شود ، که خسته و پیر به نظر برسید. اگر این حالت شدید باشد ، می تواند منجر به اختلالات عملکردی نظیر ؛ کاهش میدان بینایی یا مشکلاتی در عینک زدن شود.

جراحی زیبایی پلک در جهت بهبود ظاهر چشم ها ، بلفاروپلاستی نامیده می شود. این پروسه معمولا یک عمل سرپایی است و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. انجام این عمل روی پلک بالا ، باعث بالا کشیده شدن پلک ها و کاهش چین های پیشانی می شود. پف پلک پایین و پوست اضافی و شل نیز برداشته می شود. این کار را می توان با لیزر نیز انجام داد ، که نتیجه آن با روش های معمول تفاوت چندانی ندارد.

هدف از انجام جراحی زیبایی پلک چیست ؟

شما می توانید بلفاروپلاستی در تهران با دکتر محبی ، را در صورت افتادن پلک ها و جلوگیری از باز شدن کامل چشم ها ، یا پایین کشیده شدن پلک های پایینی انجام دهید. برداشتن بافت اضافی از پلک های بالایی ، می تواند بینایی شما را بهبود بخشد. عمل پلک بالا و پایین ، می تواند باعث جوان تر به نظر رسیدن چشم های شما نیز شود. اگر با یکی از مشکلات زیر درگیر هستید ، می توانید عمل پلک را به عنوان یک گزینه مناسب انتخاب کنید :

  • پلک های بالایی افتاده یا پف کرده
  • پوست اضافی در پلک های بالا ، که در میدان دید شما اختلال ایجاد کرده است.
  • پوست اضافی در پلک های پایین
  • پف زیر چشم ها

شما می توانید همزمان با عمل پلک ، روندهای دیگر از قبیل لیفت ابرو ، لیفت صورت ، یا صاف کردن پوست را نیز انجام دهید.

 

جراحی پلک - دکتر محبی

انتخاب جراح خوب عمل زیبایی پلک در شهر تهران

اگر می خواهید پف زیر چشم ، افتادگی پوست و خطوط عمیق و چین و چروک های اطراف چشمان خود ، را درمان کنید ، عمل پلک حقیقتاً می تواند یک تجربه تغییر دهنده زندگی بوده و یک سرمایه گذاری فوق العاده بر روی خودتان و آینده تان ، محسوب شود. خداحافظی کردن با افتادگی پوست پلک و افزایش دادن میدان دید ، یکی از مزایای جراحی پلک در بازیابی چهره ای جوان ، به شمار می آید.

البته ریکاوری و نتایج حاصل از جراحی زیبایی پلک ، به موقعیت منحصر به فرد شما و انتخاب پزشک ، برای انجام این روند وابسته است. به همین دلیل جستجو برای یافتن یک جراح پلک خوب در تهران ، که دارای تجربه قابل ملاحظه در انجام جراحی پلک بالا و پایین باشد ، بسیار حائز اهمیت است. با انتخاب یک پزشک متخصص ، شما می توانید احتمال بر جای ماندن جای زخم را به حداقل رسانده و از یک ریکاوری یکنواخت بهره مند شوید.

همچنین دستیابی به یک نتیجه طبیعی ، که بتواند به طور کامل با چهره شما متناسب باشد ، نیز فاکتوری است که تنها در سایه یافتن یک جراح خوب ، محقق می شود. اگر به انجام این جراحی علاقمند هستید ، و می خواهید از داشتن چهره ای جوان و صورتی شاداب لذت ببرید ، گام نخست را با انتخاب یک جراح بلفاروپلاستی خوب در تهران بردارید.

چگونه برای عمل زیبایی پلک آماده شویم ؟

قبل از زمانبندی برای انجام جراحی زیبایی پلک ، با بهترین جراح پلاستیک صورت در تهران خود ملاقات کرده و درباره موضوعات زیر ، بحث می کنید :

  • تاریخچه پزشکی شما

جراح سوالاتی را درباره جراحی های قبلی و مشکلات فعلی تان ، از قبیل خشکی چشم ، گلوکوم ، آلرژی یا مشکلات گردش خون ، مشکلات تیروئید و دیابت از شما می پرسد. او همچنین در خصوص داروها ، ویتامین ها ، مکمل های گیاهی ، الکل و تنباکو که فعلاً در حال مصرف آن ها هستید ، کسب اطلاعات می نماید.

  • انتظارات شما

یک گفتگوی صادقانه در خصوص امید و انگیزه شما برای جراحی ، نتیجه رضایت بخشی را به دست خواهد داد. جراح در این خصوص که آیا انجام جراحی برایتان مناسب است یا خیر ، با شما گفتگو می کند.

قبل از جراحی زیبایی پلک شما تحت آزمایشات زیر قرار می گیرید :

  • آزمایش فیزیکی : جراح یک آزمایش فیزیکی را بر روی شما انجام می دهد. این آزمایش شامل تست تولید اشک ، و ارزیابی برخی قسمت های پلک شما می باشد.
  • آزمایش بینایی : پزشک چشم های شما را آزمایش کرده و بینایی تان از قبیل ، دید پیرامونی را مورد ارزیابی قرار می دهد.
  • عکسبرداری از پلک : چشم ها از زوایای مختلف عکسبرداری می شوند. این عکس ها به طراحی جراحی ، ارزیابی تاثیرات آنی و دراز مدت و برخی موارد دیگر ، کمک می کند.

اقدامات قبل از عمل زیبایی پلک

از شما خواسته می شود تا :

  1. مصرف وارفارین ، آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن سدیم ، ناپروکسن و هر دارو یا مکمل دیگری ، را که با افزایش خونریزی ارتباط دارد ترک کنید. همچنین مصرف این داروها برای مدت طولانی ، بعد از جراحی نیز باید ترک شود. تنها داورهای تائید شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  2. چندین هفته قبل از جراحی ، مصرف سیگار را کنار بگذارید. سیگار می تواند توانایی بهبود بعد از جراحی ، را کاهش دهد.
  3. از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا بعد از جراحی ، شما را به منزل بازگردانده و در شب اول بعد از بازگشت به منزل ، از شما مراقبت کند.

جراحی زیبایی پلک - دکتر محبی

چه روندهایی با جراحی زیبایی پلک قابل ترکیب است ؟

در طول مشاوره ، پوست و چربی اضافی در ناحیه پلک و موقعیت ماهیچه های اطراف پلک ها ، به منظور تصمیم گیری درباره داوطلبی شما برای بلفاروپلاستی در تهران ، برای پلک بالا ، پلک پایین یا لیفت ابرو ، مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر احساس می کنید که ابروهایتان در این مشکل دخیل می باشد ، می توانید از جراحی لیفت ابرو نیز به منظور سفت کردن ابروهای افتاده بهره مند شوید. بسیاری از بیماران به طور همزمان بلفاروپلاستی را با روندهایی از قبیل ، لیفت صورت و جراحی بینی ، برای بازیابی بهبود تمام بخش های صورت ، به طور همزمان انجام می دهند.

عمل زیبایی پلک پایینی

جراحی پلک پایینی ، شامل برداشتن چربی اضافی و قرار دادن آن در موقعیت جدید ، در ناحیه پلک پایینی می باشد. در این روند ، پلک پایینی از حالت افتاده خارج شده و پوست در این ناحیه ، سفت و صاف می شود. در این فرایند ، یک برش در ناحیه خارجی پوست مژه پایین ، یا در ناحیه داخلی پلک پایین ایجاد می شود. بخش کوچکی از پوست ، از طریق این روند برداشته شده و البته در طول اجرای روند ، حفظ سلامت ماهیچه های نزدیک به چشم ، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

تکنیک عمل جراحی زیبایی پلک

برش ها در پلک بالا ، در شیار بالای هر چشم داده می شوند. عضله ، چربی و پوست اضافه برداشته می شود و با بخیه های ظریف ، برش ها بسته می شوند. اثر به جا مانده از برش ، معمولا به صورت یک خط نازک ، در شیار پلک محو می شود. به منظور خارج کردن بافت چربی اضافه موجود در زیر چشم ها ، برش ها را می توان در داخل قسمت صورتی رنگ پلک پایین که وقتی پلک را به سمت پایین می کشیم ، مشخص می شود ، قرار داد. ممکن است بعد از عمل پلک ، تورم یا کبودی مختصر در پلکها به وجود آید ، که معمولا به سرعت فروکش می کند . بهترین دکتر بلفاروپلاستی تهران استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن سر را هنگام دراز کشیدن به شما توصیه می کند ، که به کاهش تورم و تسریع بهبودی کمک می کنند.

پلک ها بسیار سریع بهبود می یابند ، و جای برش ها معمولا محو می گردد. زنان می توانند هرگونه اثر باقی مانده از برش های جراحی زیبایی پلک را با آرایش چشم محو کنند. در اغلب مردان ، اثر برش ها در خطوط خنده طبیعی محو می شود. اغلب مردم در طی یک هفته بعد از جراحی ، به زندگی معمول طبیعی خود بر می گردند. در جلسه مشاوره ساختمان استخوانی و بافت نرم چشمان شما ، از نظر فرم و عملکرد بررسی و معاینه می شود. ارزیابی پلک های بالایی و پایینی و چشم ها ، اصولی را برای آنچه که می توان از یک عمل بلفاروپلاستی توقع داشت ، ارائه می دهد. نوع پوست ، نژاد ، سن به همراه درجه اختلال و نوع کارکرد ، از جمله فاکتورهای مهم و موثر در بروز نتیجه نهایی جراحی می باشد.

 

جراحی زیبایی پلک در تهران - دکتر محبی

روند جراحی زیبایی پلک

اگر قرار باشد جراحی ، بر روی پلک های بالا و پایین شما به صورت همزمان انجام شود، جراح نخست بر روی پلک بالای شما کار می کند. او برشی را در راستای تا خوردگی پلک ایجاد کرده و پوست ، ماهیچه و چربی اضافی را بر می دارد. سپس با بخیه های بسیار ظریف ، برش را می بندد. در پلک پایینی ، بهترین جراح پلک تهران برشی را درست در زیر مژه ، در خط طبیعی چشم های شما یا در داخل پلک پایین ایجاد می کند. او چربی ، ماهیچه و پوست اضافی را برداشته و سپس برش را می بندد. اگر افتادگی پلک بالا در نزدیکی مردمک چشم شما باشد ، جراح ، بلفاروپلاستی را به همراه روندی به نام پتوز انجام می دهد و طی آن ، ماهیچه ابرو را تحت پشتیبانی قرار می دهد.

پس از عمل زیبایی پلک

  • بعد از جراحی ، مدتی را در اتاق ریکاوری سپری می کنید. در این اتاق تحت نظارت برای کنترل عوارض جانبی بعد از جراحی ، قرار می گیرید.
  • در همان روز جراحی ، بعد از تشخیص مساعد بودن شرایط ، محل درمان را ترک می کنید.

بعد از جراحی به طور موقتی ، موارد زیر را تجربه خواهید کرد :

  • به دلیل استعمال پماد ، بر روی چشم ها ، دید شما تا حدودی تار می شود.
  • چشم ها دچار آبریزش می شوند.
  • چشم ها به نور حساس می شوند.
  • دید دوتایی اتفاق می افتد.
  • پلک ها بی حس شده و پف می کنند.
  • تورم و کبودی شبیه به ضربه دیدن ، در چشم ها اتفاق می افتد.
  • بیمار درد و ناراحتی را تجربه می کند.

چه سنی برای جراحی زیبایی پلک مناسب است ؟

تعیین سن برای انجام جراحی پلک در تهران با هدف جوانسازی صورت ، به روند برگزیده شده بستگی دارد. بیشتر پزشکان ترجیح می دهند ، که به جای در نظر گرفتن سن ، به عنوان فاکتور تعیین نقش کننده در عمل پلک ، آن را بر حسب نیاز فرد به انجام این جراحی ، انجام دهند.

هر فرد دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد ، و علائم پیری و بالا رفتن سن ، در افراد مختلف ، در سنین متفاوتی بروز کرده و نمایان می شود. بنابراین نمی توان گفت که هر فرد 50 ساله ای ، به انجام جراحی پلک نیاز دارد. بیشتر روندهای جراحی زیبایی پلک ، تا زمانی که فرد در اواسط دهه سوم زندگی خود قرار دارد ، مورد استفاده قرار نمی گیرند. البته بسیاری از زیباجویان ، در دهه دوم زندگی خود ، تزریق بوتاکس و فیلرها را آغاز می نمایند. پزشک در طول جلسه مشاوره ، نیاز زیباجو به بهره مند شدن از جراحی جوانسازی پلک و آمادگی او ، برای قرار گرفتن تحت جراحی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

ریکاوری جراحی زیبایی پلک

بیشتر بیماران حداقل درد را بعد از روند تجربه می کنند. بی رنگ شدن در حداقل سطح قرار دارد. بخش عمده تورم در یک دوره 5 تا 7 روزه ، فروکش کرده و پس از سپری شدن چندین هفته ، کل تورم از بین می رود. بیشتر افراد می توانند ظرف 7 روز ، به محل کار خود بازگشته و فعالیت های اجتماعی خود را از سر گیرند.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر محبی

کلیاتی درباره جراحی پلک ، به عنوان یک فرایند زیبایی

جراحی پلاستیک چشم ، عموماً تحت بی حسی موضعی انجام می شود. البته گاهی تزریق درون وریدی نیز ، همزمان انجام می پذیرد. این امر در صورت صلاحدید و تشخیص جراح به انجام آن ، صورت خواهد پذیرفت. به علاوه گاهی بیهوشی عمومی ، مورد نیاز می باشد. در صورتی که به همراه جراحی زیبایی پلک ، فرایندهای دیگری نیز انجام شود ، یا خود بیمار درخواست انجام جراحی تحت بیهوشی عمومی را بدهد ، این فرایند مورد انتخاب قرار خواهد گرفت. جراحی پلک ، به صورت یک جراحی واحد ، 1 تا 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. در صورت اجرای روندهای دیگر به همراه بلفاروپلاستی ، بیمار 2 تا 3 ساعت تحت جراحی قرار خواهد گرفت.

آنچه عمل زیبایی پلک قادر به انجام آن است :

بلفاروپلاستی یک گزینه موثر ، برای درمان پلک های افتاده در اثر فرایند پیری می باشد. گاهی پلک های بالا به حالت آویخته درآمده و مشکلاتی را در بینایی ایجاد می نمایند. پلک های پایین نیز می توانند ، به حالت آویخته درآمده و قابلیت محافظت از چشم ها را از دست بدهند. تشکیل رسوبات چربی نیز ، مشکل دیگری است که در کنار سایر مشکلات ایجاد شده در اثر پیری پلک ها ، توسط عمل زیبایی پلک قابل درمان می باشد. نتیجه به دست آمده از درمان عمل پلک ، بین 5 تا 7 سال ماندگار می باشد ؛ در حالی که این نتیجه درمان در عمل پلک پایین ، از ماندگاری کمتری برخوردار است. البته چشم ها به روند پیری خود ادامه می دهند و اگر افتادگی پلک دوباره اتفاق بیافتد ، پزشک لیفت پیشانی را به جای تکرار جراحی ، توصیه می کند. جراحی زیبایی پلک ، چین و چروک های صورت از قبیل خطوط پنجه کلاغی در گوشه چشم ها ، را از بین نمی برد و پف های بی رنگ زیر چشم ها را درمان نمی کند. از آن جایی که این موقعیت ها ، اغلب به طور همزمان با مشکلات درمان شده توسط این جراحی اتفاق می افتد ، شما می توانید از گزینه های درمان دیگر همزمان با بلفاروپلاستی ، برای درمان این مشکلات بهره مند شوید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

دکتر علیرضا محبی ، جراح پلاستیک بینی و صورت در تهران ، به شما توصیه می کند تا بعد از جراحی ، مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. از کیسه یخ به مدت 10 دقیقه ، در هر ساعت بر روی چشم ها استفاده کنید. این کار را در شب اول بعد از جراحی انجام دهید.
  2. به آرامی چشم ها را تمیز کرده و از قطره ها و پمادهای تجویز شده ، استفاده کنید.
  3. از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  4. از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  5. تا دو هفته بعد از جراحی ، از گذاشتن لنز خودداری کنید.
  6. در هنگام خوابیدن ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  7. برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر محبی

خطرات بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک بسیار بی خطر است ؛ بخصوص اگر در دستان یک متخصص متبحر و دارای بورد تخصصی جراحی زیبایی ، انجام پذیرد. عوارض و مشکلات جراحی پلک بسیار نادر می باشد. مثل همه روندهای دیگر جراحی ، این روند نیز با خطراتی همراه می باشد :

  •  واکنش منفی به بیهوشی
  •  خونریزی / هماتوم
  •  عفونت
  •  سروما
  •  آسیب دیدگی اعصاب
  •  بی حسی ، البته این حالت موقتی بوده و به سرعت رفع می شود.
  •  بر جای ماندن جای زخم
  • عدم تقارن صورت

اگر شما جراحی خود را به دست یک جراح متخصص خوب ، با تجربه و ماهر در تهران بسپارید ، قطعاً هیچ یک از عوارض جانبی فوق الذکر ، شامل حال شما نخواهد شد.

بینایی بعد از بلفاروپلاستی

پس از این فرایند ، دید شما به صورت موقتی ، به دلیل تورم قرنیه و استفاده از پمادهای چرب کننده چشم ، که پزشک برایتان تجویز کرده است ، تار می شود. البته این حالت بعد از چند روز بهبود می یابد ، و هیچ گونه آثاری از آن بر جای نخواهد ماند.

آیا نتایج عمل زیبایی پلک دائمی است ؟

نتایج حاصل از جراحی زیبایی پلک ، در صورت مراقبت صحیح از آن ها ، می تواند برای مدت زمان طولانی ماندگار باشد. این جراحی می تواند آثار ناشی از بالا رفتن سن ، را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد ؛ ولی نمی تواند روند پیری را متوقف نماید و طبیعتاً با بالا رفتن سن ، آثار پیری دوباره بر روی چهره شما پدیدار می شوند. سبک زندگی و فاکتورهای وراثتی ، نتایج بدست آمده از جراحی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. شما نهایتاً شاهد شل شدن پوست خود خواهید بود ؛ ولی خوشبختانه این روند می تواند زمان آشکار شدن این علائم را ، به میزان قابل ملاحظه ای به تعویق بیاندازد. بیماران می توانند با مراقبت از چشم های خود در برابر نور خورشید ، و دنبال کردن روند ها و دستورالعمل های صحیح مراقبت از پوست ، و داشتن یک سبک زندگی سالم ، که شامل استراحت کافی می باشد ، نتایج به دست آمده از جراحی خود را حفظ نمایند.

آیا روش های جایگزین بدون جراحی ، برای  بلفاروپلاستی وجود دارد ؟

جراحی پلک ، با هدف کاهش دادن یا حذف نمودن علائم پیری ، در پلک ها و اطراف چشم ها انجام می شود. هر چند هیچ روند بدون جراحی وجود ندارد ، که بتواند پوست اضافی اطراف چشم ها را از بین ببرد ، ولی محصولات قابل تزریق بدون جراحی ، می توانند در به حداقل رساندن خطوط و چین و چروک های اطراف چشم ، مفید واقع شوند. درمان هایی از قبیل بوتاکس ، می تواند شکل ظاهری چروک های پنجه کلاغی ، در لبه های بیرونی چشم و خطوط بین ابروها را بهبود بخشد. فیلرهای پوستی نیز می تواند ، در بازیابی حجم در نواحی خالی صورت از قبیل ، زیر چشم ها مفید واقع شود. البته درمان های بدون جراحی ، نمی توانند جایگزین جراحی چشم شوند ، ولی در افرادی که درجه پیری در آن ها پایین تر است ، مفید واقع می شوند و می توانند نتایج قابل ملاحظه ای ، را در زمان ترکیب با عمل زیبایی پلک خلق نمایند.

فرق بین جراحی زیبایی پلک و لیفت صورت چیست ؟

جراحی پلک ، بخش فوقانی و تحتانی پلک ها را درمان می کند ؛ ولی نمی تواند مشکلات مربوط به ناحیه پایین تر پلک ها را تحت پوشش قرار دهد. در عوض ، جراحی لیفت صورت ، دغدغه های مربوط به پیری را در ناحیه میانی و بخش تحتانی صورت و گردن ، مورد هدف قرار می دهد ؛ ولی تاثیری در درمان مشکلات پیشانی و ناحیه چشم ، بر جای نمی گذارد. بیماران می توانند بین این روندها ، انتخاب خود را انجام داده ، یا حتی می توانند این دو روند را برای تکمیل جوانسازی صورت ، با یکدیگر ترکیب کنند.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر محبی

اپی کانتوپلاستی چیست ؟

اپی کانتوپلاستی یک روند جراحی پلک است ، که در آن چین خوردگی های اپی کانتال برداشته می شود. این روند درمان ، ارتفاع افقی و عمودی در ناحیه جلویی چشم را افزایش داده و چشم ها ، را زیباتر و جذاب تر می نماید.
اپی کانتوپلاستی به عنوان یک روند بازسازی ، می تواند نتایج قابل ملاحظه ای ، را در بازیابی چهره ای جوان در ناحیه چشم ، بدست دهد.

فاکتورهای تاثیر گذار برای داشتن یک جراحی زیبایی پلک موفق

شما باید برخی فاکتورها ، از قبیل سن و هدف تان از انجام روند ، را قبل از مشاوره با یک جراح خوب بلفاروپلاستی در تهران ، مد نظر قرار دهید. قبل از پا گذاشتن به جلسه مشاوره ، به خودتان زمان داده و سوالات زیر را از خودتان بپرسید :

  1. آیا هدف تان از جراحی پلک ، صرفاً هدف زیبایی است یا این روند را ، با هدف درمانی انتخاب کرده اید ؟
  2. آیا با انجام عمل زیبایی پلک ، می خواهید اندازه و شکل چشمانتان تغییر کند ؟

افراد مسن ، اغلب این جراحی را با هدف مبارزه با آثار پیری نمایان شده ، بر روی چهره انجام می دهند. آیا می خواهید این جراحی را برای بازیابی طبیعی چهره جوان خود ، از طریق از بین بردن چین و چروک ها و تا خوردگی های اطراف چشم ها ، انجام دهید ؟

دوره ریکاوری بعد از عمل زیبایی پلک چقدر طول می کشد ؟

در اکثر موارد یک کبودی و تورم قابل رویت بعد از جراحی پلک ، حداقل به مدت 2 تا 4 هفته تجربه می شود. بعد از گذر این مدت زمان ، تورم و کبودی نیز فروکش کرده و آثاری از آن بر جای نمی ماند. بیمار می تواند فعالیت های نرمال خود را بعد از دو هفته از سر بگیرد. در برخی جراحی ها ، مثل عمل پلک بالا ، افراد چند روز بعد از جراحی ، از نظر فیزیکی آمادگی لازم برای بازگشت به محل کار خود را دارند ؛ ولی البته ، تورم و کبودی هنوز فروکش نکرده است. در بیشتر جراحی های پلک ، مرخصی گرفتن یک هفته ای برای سپری کردن دوره ریکاوری بعد از جراحی ، منطقی به نظر می رسد.

هزینه جراحی زیبایی پلک در تهران در سال 1402

هر چند انجمن بین المللی جراحان پلاستیک ، عمل زیبایی پلک را بعنوان یک جراحی رایج و مشهور در سراسر دنیا معرفی کرده اند ، ولی بسیاری از بیماران به دنبال مقرون به صرفه ترین راه ، برای حصول نتیجه زیبایی مد نظر خود می باشند. جراحی زیبایی پلک ، یکی از بی خطر ترین و ارزان ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود ، که در پی انجام آن ، بیمار تنها زمان کوتاهی را برای سپری کردن دوره ریکاوری صرف می نماید. در واقع رقابت در این صنعت زیبایی ، باعث متنوع شدن قیمت ها در این جراحی شده است. امروزه ، فاکتورهایی از قبیل تجربه پزشک ، موقعیت جغرافیایی محل درمان و تعداد روندهای منتخب برای ترکیب شدن با جراحی ، عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه این جراحی ، محسوب می شوند. بنابراین ، مطمئن ترین راه جهت برآورد هزینه ، گفتگو با جراح پلاستیک منتخب ، در جلسه مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص هزینه عمل می باشد.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر محبی

سوالات متداول جراحی زیبایی پلک

  • چرا برخی از افرادی که تحت جراحی بلفاروپلاستی قرار می گیرند ، چهره غیر طبیعی پیدا می کنند ؟

وقتی عمل پلک با شدت بسیار بالا انجام شود ، و کمیت پوست اضافی برداشته شده زیاد باشد ، چهره غیر طبیعی در شما خلق کرده و باعث می شود ، که چشم ها غیر عادی به نظر رسیده و بسیار باز شوند. به همین دلیل جراح پلاستیک شما ، باید با جراحی آشنایی کامل داشته باشد و ساختار ماهیچه های صورت را به طور کامل بشناسد ، تا بتواند یک چهره جوان و سرحال و شاداب ، را که کاملاً طبیعی به نظر می رسد ، خلق نماید.

  • برش ها در جراحی پلک بالا ، در کجای چشم قرار داده می شود ؟

برش ها در خطوط چین طبیعی پلک ایجاد می شوند. در بیمارانی که دارای چنین چین های طبیعی نمی باشند ، یک برش پلک دوبله ، به عنوان بخشی از روند جراحی خلق می شود.

  • تکنیک مورد استفاده در جراحی زیبایی پلک چگونه تعیین می شود ؟

جراح با ارزیابی فردی موقعیت چشم های شما ، می تواند روند جراحی مناسب برای بهبود و درمان پلک های افتاده شما ، را تشخیص دهد. در برخی از بیماران سفت کردن ساختار ماهیچه بالای چشم ها ، مورد نیاز می باشد. برخی دیگر به برداشتن پوست اضافی پلک نیاز داشته و در برخی دیگر ، پف زیر چشم ها نیاز به درمان دارد.

  • آیا جراحی پلک تحت پوشش بیمه قرار دارد ؟

در برخی موارد ، زمانی که پلک بالا آنقدر سنگین شده ، که در واقع مانعی را بر سر راه بینایی به وجود آورده است ، برخی شرکت های بیمه با تلقی کردن این روند ، بعنوان یک روند درمانی ، هزینه های آن را تحت پوشش قرار می دهند. به علاوه برخی جراحی های پلک ، جراحی های دارای ماهیت ترمیمی یا بازسازی محسوب می شوند. جراح شما در طول جلسه مشاوره ، اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیارتان قرار خواهد داد.

  • جراحی زیبایی پلک و ترمیمی یا بازسازی ، چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

یک روند عمل زیبایی پلک ، فقط با هدف بهبود شکل ظاهری اندام انجام می پذیرد و الزام پزشکی ، برای انجام آن وجود ندارد. شرکت های بیمه هزینه های مربوط به این نوع جراحی ، را تحت پوشش قرار نمی دهند. البته در برخی موارد ، وقتی جراحی پلک با هدف بازسازی یا ترمیم انجام می شود ، جراح برخی اقدامات لازم برای بهبود شرایط زیبایی این اندام ، را نیز در روند می گنجاند.

  • آیا جراحی پلک دردناک است ؟

بیشتر بیماران گزارش داده اند که پس از انجام جراحی ، از تجربه کردن حداقل سطح درد ، شگفت زده و متعجب شده اند. تجربه کردن دردی بالاتر از سطح ملایم تا متوسط بعد از این جراحی ، امری بعید به نظر می رسد. جراح شما داروهای مسکنی را برایتان تجویز می نماید ، تا در صورت احساس درد در طول دوره بعد از جراحی ، به منظور مدیریت و کنترل آن ، این داروها را مورد مصرف قرار دهید.

  • آیا بلفاروپلاستی برای بیماران جوان گزینه مناسبی است ؟

بله. اخیراً تمایل افراد جوان به استفاده از جراحی زیبایی پلک ، به منظور بهبود پلک های افتاده ، ناشی از استفاده مکرر از چسب های مخصوص پلک بالایی ، که برای بالا کشیدن پلک ها استفاده می شود ، افزایش یافته است.

  • آیا لیفت ابرو با جراحی پلک متفاوت است ؟

زمانی که پوست شما شل می شود ، از نیروی ماهیچه برای بالا کشیدن پوست پیشانی خود استفاده می کنید. بر روی بخش بیرونی چشم شما ، عضله ای وجود ندارد. در نتیجه نمی توان از نیروی ماهیچه ، برای بالا کشیدن پوست این ناحیه از صورت که دچار افتادگی شده است ، استفاده نمود. بنابراین ، پوست در قسمت خارجی چشم ها سریع تر شل شده و به حالت افتاده ، در می آید. زمانی که لیفت ابرو انجام می دهید ، تغییر چندانی در افتادگی پوست بالای پلک ، حاصل نمی شود. لیفت ابرو را می توان ، به عنوان یک روند ترکیبی با عمل زیبایی پلک انجام داد.

  • آیا جراحی زیبایی پلک بر روی بینایی تاثیر می گذارد ؟

برخی بیماران بعد از عمل پلک ، متوجه تار شدن موقتی بینایی و دید خود می شوند. این امر قابل انتظار بوده و جایی برای نگرانی وجود ندارد. این جراحی بر روی خود چشم ، هیچ تاثیری را بر جای نمی گذارد. جراحی پلک ، یک روند زیبایی است و هیچ آسیبی به چشم نمی رساند. گاهی اوقات حتی برخی بیماران عمل پلک، متوجه بهبود بینایی خود می شوند ؛ چون پوستی که بر روی چشم آنها حالت افتادگی ایجاد کرده بود ، اکنون برداشته شده و مانعی بر سر راه میدان دید آن ها ، وجود ندارد.

  • چه زمان می توانم نتایج جراحی پلک خود را مشاهده کنم ؟

نتایج حاصل از درمان بلفاروپلاستی ، بلافاصله بعد از جراحی آشکار شده و با رفع کبودی و تورم بر جای مانده از جراحی ، روند صعودی خود را طی کرده و هر روز بهتر و بهتر می شود. شما شاهد کاهش پوست و افتادگی پوست ، در ناحیه جراحی خود خواهید بود. بسیاری از بیماران عمل پلک ، از اینکه می بینند چهره جوان تری پیدا کرده اند ، بسیار خشنود و راضی هستند.

  • فرق بین جراحی پلک دوبله ، با جراحی پلک بالا چیست ؟

عمل زیبایی پلک دوبله ، فرایندی است که بر روی هر دو پلک بالایی و پایینی ، انجام می شود. در جراحی زیبایی پلک بالا ، جراح شما ، چربی ها و ماهیچه های اضافی ، را از ناحیه پلک بالایی برداشته و پوست افتاده این ناحیه ، را بالا کشیده و محکم می نماید.

  • اگر به جای اسکالپل ، از لیزر برای جراحی استفاده شود ، آیا به نتیجه متفاوتی دست پیدا خواهم کرد ؟

نتایج بلفاروپلاستی شما ، به ابزار برش استفاده شده بستگی نداشته و تا حد زیادی ، به مهارت و تجربه جراح در استفاده از این ابزار و ایجاد برش و تغییرات لازم ، در پلک وابسته است. با فرض یکسان بودن سطح تجربه و مهارت جراحان ، نتایج جراحی در پی استفاده از اسکالپل یا لیزر ، یکسان خواهد بود. نوع ابزار انتخاب شده برای انجام جراحی ، به ترجیح جراح وابسته بوده و برخی از آن ها از اسکالپل ، و برخی دیگر از الکتروکاتری ، برای دستیابی به نتایج مطلوب خود استفاده می نمایند.

  • آیا بعد از جراحی زیبایی پلک ، جای زخم بر جای مانده، قابل رویت است ؟

مثل هر روند جراحی دیگر ، بر جای ماندن جای زخم بعد از جراحی، نیز قابل انتظار می باشد. با این وجود ، از آنجایی که برای انجام عمل پلک بالا ، ایجاد تنها برش های کوچک در چین های طبیعی پلک کفایت می کند ، جای زخم های بر جای مانده از درمان ، قابل مشاهده نبوده و بعد از بهبود ، آثاری از آن ها بر جای نمی ماند. همچنین بلافاصله بعد از جراحی ، بیمار شاهد اندکی قرمزی در اطراف ناحیه درمان شده ، می باشد که معمولاً به سرعت در طول هفته ها یا ماه های بعد از اجرای روند ، از بین رفته و محو می شود.

  • آیا نتایج حاصل از عمل زیبایی پلک دائمی هستند ؟

نتایج جراحی زیبایی، به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت زمان طولانی ، دارای قابلیت ماندگاری باشند. با این وجود در طول زمان ، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و کیفیت ماهیچه های پایه پوست صورت شما ، در واکنش به پیری و افزایش سن و دیگر فاکتورهای محیطی ، روند نزولی را طی می کند. بهترین جراح پلک تهران اغلب اقدامات روتین و مراقبت از پلک ها ، از قبیل مرطوب نمودن و محافظت از پوست در برابر نور آفتاب ، را به منظور حفظ نتایج جراحی پلک ، در بالاترین سطح ممکن ، توصیه می کند.

  • آیا من داوطلب خوبی برای جراحی زیبایی پلک در شهر تهران هستم ؟

رایج ترین داوطلبین برای عمل زیبایی پلک ، زنان و مردانی هستند ، که متوجه آثار پیری در صورت خود شده اند. برخی از این داوطلبین ، به صورت ژنتیکی در برابر افتادگی پلک مستعد بوده و همین امر ، می تواند آن ها را دائماً پیر تر از سن واقعی شان به نظر برساند. چهره افرادی که دارای افتادگی پلک هستند ، اغلب خسته به نظر می رسد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
زهرا منتظری
زهرا منتظری
1 سال گذشته

آیا همزمان با عمل بینی میشه زیر پلک چشمم رو پفش رو با بلفارو بردارم؟ پلک بالاییم یفت و خوش حالته نیازی به عمل نداره

دکتر علیرضا محبی