دکتر محبی

پروتز گونه و چانه

برجسته کردن گونه

برجسته بودن استخوانهاي گونه در زيبايي صورت اهميت بسزايي دارد . در بعضي افراد استخوانهاي گونه به ميزان كافي رشد نكرده است ولذا گونه هاي پهن وبي حالتي دارند.

چنين افرادي كانديد خوبي براي گذاشتن گونه هستند . اين عمل را مي توان به تنهايي ويا همراه با ساير عملهاي زيبايي صورت مثل جراحي پلاستيك بيني و …بطور همزمان انجام داد.

پروتزهاي گونه سايزها و شكلهاي مختلفي دارند كه پزشك براي هر بيمار پروتز مناسب را انتخاب خواهد كرد.

نوع بيهوشي : با هر دو روش نيمه بيهوشي و بيهوشي كامل قابل انجام است.

پروتز گونه را به دو طریق میتوان روی استخوان گونه قرار داد:

  1. از طریق داخل دهان :
    در بیشتر موارد از طريق داخل دهان برش كوچكي بين لثه فوقاني ونسج نرم گونه مي دهيم . نسج نرم را از گونه بلند مي كنيم . ودر نتيجه حفره اي ايجاد مي شود كه پروتز را درون اين حفره ودرست روي استخوان گونه قرار مي دهيم و آن را فيكس مي كنيم . در ظرف 72 ساعت پروتز کاملا به استخوان می چسبد. سپس محل برش را با نخ قابل جذب مي دوزيم.
  2. از طریق پلک تحتانی: برشی زیر مژه های پلک تحتانی و درست به موازات لبه پلک میدهیم . این برش دقیقا همان برشی است که از آن برای برداشتن پف پلک تحتانی استفاده میکنیم.از محل این برش پوست روی گونه را در قسمت دلخواه از روی استخوان بلند کرده و پروتز را در محل خود قرار داده و فیکس میکنیم و سپس محل برش را میدوزیم . از آنجا که محل برش زیر مژه ها است جای برش نخواهد ماند.

جلو آوردن چانه

در نمای نیمرخ چانه وقسمت قدامي لب تقريبا در يك امتداد قرارمي گيرند. در بعضي از افراد چانه عقب تر از اين حد است ودر مواردي كه ميزان عقب بودن زياد باشد به صورت حالت چهره اي شبيه چهره پرندگان ميدهد كه دماغ ونيمه مياني صورت خيلي جلوتر از ساير اجزاي صورت است.

لذا در اين گونه افراد نه تنها چانه عقب تر از معمول ديده مي شود بلكه بيني آنها نيز از آنچه كه هست بزرگتر ديده ميشود. اگر قرارگيري دندانهاي فك بالاوپايين طبيعي بوده و فقط چانه عقب باشد، باجراحي قابل اصلاح است كه براي اين منظور بادو روش:

  1.  گذاشتن پروتز چانه
  2. بريدن استخوان چانه وجلوآوردن آن

ميتوان دفورميتي را اصلاح كرد.

پروتز چهار سايز دارد(small /medium / large/ X large )

جنس آنها نيز بسته به كارخارنه سازنده متفاوت است اما در هر صورت از جنسي تهيه مي شود که هيچگونه واكنش وحساسيتي از سوي بدن نسبت به آن وجود نداشته باشد .

روش ديگر جلو آوردن چانه ، بريدن استخوان چانه وجلو كشيدن وفيكس كردن آن مي باشد . براي اين منظورمانند پروتزچانه از برش زیر پوست چانه یا داخل دهان استفاده میشود . بعد از عمل به مدت چند روز از مواد غذائی نرم استفاده میشود و چانه پانسمان خواهد شد تا از پيدايش تورم جلوگيري شود .

ثبت نام
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Masi
Masi
2 سال ها گذشته

نمونه کارهای چانه و پلک رو میذارید لطفا

کبرا محبتی
کبرا محبتی
2 سال ها گذشته

سلام از چه طریق میتونم وقت پروتز چانه بگیرم

دکتر علیرضا محبی