دکتر محبی

جراحی بینی استخوانی + بهترین نمونه کارها

جراحی بینی ، عمل زیبایی محبوب نزد تمامی افراد ، با توجه به بینی هر فرد ممکن است کمی متفاوت به انجام رسد. منظور این است که اگر بینی شما گوشتی است نباید انتظار داشته باشید عمل شما و نتیجه ای که از آن به دست می آید با پروسه جراحی بینی استخوانی مشابه باشد. هر فرد باید انتظاراتش از جراحی را با توجه به ویژگی ها و مشخصه های خود مطابقت دهد. اگر خارج از این حالت باشد ، مطمئناً نتیجه ای که بدست می آید ، هر چند عالی اما برای او رضایت بخش نخواهد بود. با دکتر علیرضا محبی بهترین جراح بینی استخوانی تهران همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر محبی

قصد داریم در این مقاله مطالبی راجع به دماغ استخوانی و عمل بینی استخوانی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر متقاضی این نوع رینوپلاستی هستید ، بدانید که باید از این پروسه چه انتظاراتی داشته باشید.

ساختمان بینی استخوانی را بشناسید :

در گام اول می خواهیم شما را با ویژگی های منحصر به فرد دماغ های استخوانی آشنا کنیم. عموماً این گروه از بینی ها از بافت های استخوانی و غضروفی محکمی تشکیل شده اند. پوست پوشاننده ساختار درونی عموماً ضخامت کمی داشته و انعطاف پذیری بالایی دارد. اصولا چنین دماغ هایی حالت کشیده ای دارند. عمده ایراداتی که بر روی دماغ های استخوانی مشاهده می شود قوز بر روی پل بینی و انحراف سپتوم است.

آیا می دانید نازک بودن پوست بینی چه تاثیری در جراحی بینی استخوانی دارد ؟

نتیجه ای که از عمل رینوپلاستی حاصل می شود به چندین عامل بستگی دارد که ضخامت پوست بینی یکی از تاثیر گذارترین فاکتورها محسوب می شود. همانطور که متذکر شدیم در بینی هایی با ساختار استخوانی ، عموماً شاهد پوستی با ضخامت کم هستیم. نازک بودن پوست بینی می تواند هم جنبه مثبت داشته باشد و هم جنبه منفی.

یکی از خوبی های نازکی پوست دماغ این است که بعد از عمل جراحی بینی استخوانی ، در مدت ریکاوری ، تورم کمتری بر روی آن نمود پیدا می کند. بدین ترتیب کسانی که عمل بینی استخوانی انجام می دهند نسبت به افراد دیگر زودتر به نتیجه نهایی دست پیدا می کنند. زیرا ورم بینی بعد از عمل یکی از دلایلی است که رسیدن به نتیجه نهایی را به تاخیر می اندازد. در دماغ ها استخوانی به این خاطر که شدت بروز تورم کمتر است زودتر هم بهبود می یابد. علاوه بر این ، احتمال تشکیل اسکار بعد از جراحی بسیار پایین است. از این رو کمتر دیده شده است که بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی اثری از محل ایجاد برش ها باقی بماند. بخاطر نازک بودن پوست دماغ ، کلیه اصلاحات انجام شده بر روی بافت ها و ساختار درونی به خوبی قابل رویت هستند. البته در طرف دیگر ، نازکی بیش از حد می تواند عیب بینی را بیشتر جلوه دهد یا در صورت بروز خطا جراحی ، فوراً مشخص گردد.

گاهی اوقات متقاضیان عمل بینی استخوانی در تهران ، پوست شان بیش از حد نازک بوده ؛ به گونه ای که تحمل نگه داشتن نخ های بخیه را نیز ندارد. به همین دلیل دکتر بینی با بهره گیری از تکنیک مناسب باید کمی ضخامت پوست را افزایش دهد تا بتواند محل برش ها را بخیه زند. چنانچه برای جراحی بینی استخوانی خود به بهترین جراح بینی تهران ، دکتر علیرضا محبی مراجعه نمایید ، لزومی ندارد نگران وقوع خطا و اشتباه در طول جراحی باشید. چرا که ایشان به پشتوانه تجارب و فعالیت چندین ساله خود در این حوزه قادر است هر بینی را با توجه به ویژگی هایی که دارد و البته در نظر گرفتن خواسته فرد ، به نحو احسن جراحی کند.

روش های عمل بینی استخوانی با بهترین جراح بینی تهران

در خصوص روش و تکنیک های عمل بینی باید بگوییم که 2 متد باز و بسته پر کاربردترین ها هستند. برای جراحی کردن بینی های استخوانی هر یک از آن ها قابل اجرا می باشند ؛ منتها با توجه به فاکتورهای مختلفی جراح یکی از آن ها را بر می گزیند. اگر بینی استخوانی اشکالات زیادی را دارا باشد و جراح ملزم به پیاده سازی اصلاحات بر روی بخش بیشتری از بافت ها گردد ، روش باز می تواند انتخاب مناسب تری باشد چرا که با توجه به محل ایجاد برش ، جراح دسترسی بیشتری به بافت های تشکیل دهنده ساختار بینی خواهد داشت. در طرف دیگر ، چنانچه جراحی بینی استخوانی محدود به اعمال تغییرات جزئی باشد ، تکنیک بسته می تواند اجرا گردد. این نکته را در نظر داشته باشید که جراح بینی خوب برای عمل بینی استخوانی در تهران ، تنها در این خصوص تصمیم گیری می کند. ایشان بر پایه علم و دانش خود قادر است معاینات دقیقی را به انجام برساند و پس از آن با شناسایی ایرادات مناسب ترین تکنیک را برای رینوپلاستی بینی استخوانی انتخاب کند.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

همیشه باید ها و نباید هایی وجود دارد که برای آماده شدن در روزهای منتهی به روز عمل بینی استخوانی تان ملزم به انجام آن هستید. این باید ها و نباید ها در طول جلسه مشاوره بین جراح بینی و بیمار به بحث گذاشته می شود. یک جراح خوب و متعهد بر روی این بخش از فرایند ، وقت می گذارد و تمام جوانب آن را با دقت و ملاحظه بررسی می کند تا بتواند بهترین طرح درمان را ترسیم نماید. دکتر علیرضا محبی ، بهترین جراح بینی استخوانی در تهران معتقد است هر بیمار دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد و در نتیجه لازم است توصیه های قبل از جراحی بینی استخوانی نیز به صورت سفارشی برای هر بیمار ترسیم شود.

  • تاریخی را برای روز جراحی خود مقرر کنید که با شرایط کار و تحصیلی شما سازگار باشد. سعی کنید جراحی بینی خود را در دوره ای که کار و تحصیل شما در آن دوه فشرده است قرار ندهید. به خودتان وقت کافی برای استراحت کردن بدهید. تا روز دهم بعد از جراحی می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید پس سعی کنید قبل از جراحی ، موعدی را برای عمل بینی خود مقرر کنید که در طول این دوره ده روزه ، بتوانید بیشترین میزان استراحت را به بدن خود بدهید.
  • حداقل یک هفته قبل از جراحی بینی به دلیل تاثیر منفی داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین بر روی نتیجه جراحی ، از مصرف آنها اجتناب کنید.
  • همچنین در طول این دوره ، مصرف ویتامین E ، نیز به دلیل تاثیر بر روی افزایش احتمال خونریزی ، ممنوع می باشد. البته ، مصرف ویتامین E به صورت مولتی ویتامین قابل قبول است.
  • سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. استعمال سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی شده و مشکلات تنفسی را به همراه می آورد.
  • برخی مکمل های گیاهی ار قبیل سیر ، جنسینگ و زنجبیل باعث خونریزی بعد از عمل بینی می شود. در خصوص مصرف آنها حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • به مدت یک هفته قبل از جراحی بینی استخوانی ، از مصرف روغن ماهی خودداری کنید. همچنین توصیه می شود که غذاهای کم سدیم را در رژیم غذایی تان بگنجانید تا بتوانید به کاهش سطح تورم کمک کنید.
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشی ، به دلیل آسیب دیدگی پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش ، توصیه دیگر در چارچوب مراقبت های قبل از عمل بینی می باشد.

مزایا جراحی بینی استخوانی با دکتر محبی

  • دوره ریکاوری بعد از این رینوپلاستی کوتاه تر می باشد.
  • میزان رضایت از نتیجه بدست آمده بالا می باشد.
  • میتوان هر نوع تغییری را بر روی آن ایجاد کرد.
  • فرم بینی بعد از عمل برگشت پذیر نخواهد بود.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

اشاره کردیم که بافت های تشکیل دهنده این نوع بینی ، بافت های استخوانی و غضروفی هستند که ساختار بسیار محکمی را برای دماغ ایجاد می کنند. به سبب استحکام بالا بافت ها ، این بینی ها توان تحمل تغییرات متنوعی را دارند. منظور این است که عمل بینی استخوانی می تواند به هر یک از سه مدل طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی به انجام رسد و بهترین نتیجه را برای متقاضی رقم بزند. از آن جایی که در عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی باید اصلاحات به نسبت زیادی اعمال گردند ، نیازمند این است که ساختمان بینی به قدر کافی محکم باشد تا بعد از آن دچار فروپاشی نشود. خوشبختانه بینی های استخوانی از این ویژگی بهره مند هستند. برای انتخاب بهترین مدل برای بینی استخوانی ، بهتر است با پزشک مشورت کنید. چرا که به طور کلی انجام جراحی بینی استخوانی طبیعی ، فانتزی یا نیمه فانتزی برای شما امکان پذیر است ؛ اما لازم است جراح رینوپلاستی ، دماغ و آناتومی صورتتان را بررسی نماید تا ببیند آیا مدل انتخابی شما با چهره تان هماهنگ می شود یا خیر. اگر بهترین جراح بینی در تهران را برای خود انتخاب کنید و به توصیه ها و مشاوره های او گوش دهید ، مطمئن باشید نتیجه بسیار عالی را از رینوپلاستی بدست می آورید.

جراحی بینی استخوانی بدون عمل امکان پذیر است ؟!

حتما این مطلب به گوش شما آشناست که بدون جراحی ، درد و خونریزی بینی استخوانی خود را عمل کنید. اما در واقعیت چنین چیزی عملی است ؟ منظور از پیام فوق بهره گیری از فناوری لیزر است که بدون برش ، ایرادات بینی را برطرف می سازد. درست است که لیزر در بسیاری از حوزه ها پیشرفت چشم گیری را حاصل کرده اما لازم است بدانید که تا به الان در عمل های زیبایی بینی از جمله عمل زیبایی بینی استخوانی ، لیزر کاربردی ندارد. به سبب بافت های حساس و بسیار زیاد این ناحیه ، نمی توان برای برش های جراحی از لیزر استفاده کرد. جراحی با لیزر تنها یک جنبه تبلیغاتی است و تنها فایده ای که می تواند داشته باشد برای بینی های گوشتی است که کمی ضخامت بینی را کاهش می دهد. البته منظور از جراحی بینی استخوانی بدون عمل نیز می تواند تزریق فیلرهای پوستی باشد. با تزریق فیلر ایرادات بینی به طور موقت پوشیده می شوند و لازم است که هر چند وقت یکبار تزریق فیلر بینی تکرار شود. در کل نواقص و ایرادات بافت های استخوانی بینی تنها از طریق برش های جراحی می توانند به طور قطع اصلاح شوند. پس به جای اینکه وقت خود را صرف این پروسه ها کنید ، زمان را به تحقیق جهت انتخاب یک جراح خوب برای عمل بینی استخوانی در تهران اختصاص دهید.

درد عمل بینی استخوانی

یکی از نگرانی هایی که برای اکثر متقاضیان جراحی بینی استخوانی در تهران به وجود می آید ، درد عمل است. در حین انجام جراحی از آن جایی که معمولاً افراد تحت بیهوشی عمومی هستند ، دردی را تجربه نمی کنند. بعد از به هوش آمدن و رفع اثرات داروی بیهوشی است که کم کم درد بروز می یابد. گفتنی است که احساس میزانی درد بعد از رینوپلاستی کاملا طبیعی است و برای تسکین دادن آن تدابیری همچون مصرف داروهای مسکن اتخاذ می شود.

شدت دردی که بعد از عمل دماغ استخوانی نمود پیدا می کند بر حسب یک سری عوامل ، برای همه افراد یکسان نیست. بعضی از متقاضیان که آستانه و تحمل درد بالایی دارند ، ممکن است شدت درد نمود یافته را قابل تحمل بدانند اما برخی دیگر که میزان تحمل دردشان کم است ، کمی بیشتر اذیت شوند. البته که می توانند از داروهای ضد درد تجویز شده از سوی بهترین دکتر عمل بینی استخوانی در تهران استفاده کنند. اگر در طول عمل کردن بینی استخوانی ، تغییرات زیادی بر روی استخوان ها و دیگر بافت ها اعمال گردد یا در صورت نیاز ، استخوان برای رسیدن به حالت و فرم درست شکسته شود ، باید انتظار داشته باشید که بعد از عمل به نسبت درد بیشتری به سراغتان آید. در کل درد بعد از رینوپلاستی موقتی بوده و رفته رفته از شدت آن کم می شود و با گذشت چند روز به طور کامل بهبود می یابد.

برای جلوگیری از شدت یافتن درد یا حتی بروز مجدد آن باید از بینی خود در برابر آسیب ها و صدمات احتمالی محیط اطراف محافظت کنید و هنگام خواب و استراحت تا زمانی که به طور کامل بینی با فرم جدید خود سازگار شود از خوابیدن به روی صورت یا حتی پهلو اجتناب کنید. همچنین داروها را طبق دستور جراح بینی خود مصرف نمایید.

فیلم جراحی بینی استخوانی

هزینه عمل بینی استخوانی با دکتر محبی

مطابق معمول سوال همیشگی و پرتکرار بیماران قیمت جراحی بینی استخوانی در تهران است. شایان ذکر است که تعیین هزینه جراحی تنها به یک عامل بستگی ندارد. برای آن که از قیمت دقیق اطلاع پیدا کنید بهتر است در مطب دکتر حضور یابید تا ایشان شما را معاینه نماید. پس از معاینه و تعیین مواردی همچون ، میزان تغییرات موردنیاز و دشواری عمل ، رینوپلاستی اولیه یا ترمیمی ، تکنیک مناسب ، نوع بیهوشی و البته محل انجام جراحی ، ایشان می تواند هزینه نهایی را به طور دقیق به شما اعلام کند.

بازگشت نتیجه عمل بینی استخوانی !

طی عمل جراحی ، همانطور که در طول مقاله اشاره شد ، ایرادات وارد بر بافت های استخوانی بینی با استفاده از ابزارهای جراحی مثل تیغ و سوهان برطرف می گردند. گاها این شائبه برای افراد متقاضی پیش می آید که بعد از جراحی بینی استخوانی ، عیوبی مثل قوز و کجی استخوان مجدداً نمود پیدا می کنند. اما شایان ذکر است که چنین امری بعد از عمل ممکن نیست مگر آن که آسیب فیزیکی به دماغ وارد گردد. بافت های استخوانی به سبب بافت منسجم و محکمی که دارند ، پس از تغییر یافتن قابلیت این را ندارند که به حالت سابق خود بازگردند. اگر پس از جراحی دماغ استخوانی خود یا یکی از اطرافیانتان شاهد بازگشت مشکلاتی بر ساختار بودید ، از این دو حالت خارج نیست :

1 . ضربه محکمی به بینی وارده شده که منجر به شکستگی یا جا به جا شدن استخوان می شود

2 . عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی طبق گفته های پزشک

چسب زدن بینی استخوانی بعد از عمل

چسب زدن بینی از جمله مراقبت های مهم بعد از عمل بینی استخوانی است که لازم است همه بیماران طبق آموزشی که از سوی جراح به آن ها داده می شوند ، عمل کنند. زدن چسب به بینی در ماه اول بعد از رینوپلاستی برای همه افراد الزامی است. معمولا در یک هفته اول بعد از عمل بینی برای تعویض چسب بایستی نزد جراح بروید. به این دلیل که در یک هفته اول ، بافت های جراحی شده در حساس ترین حالت خود قرار دارند و حتی یک فشار جزئی هم می تواند به نتیجه جراحی بینی استخوانی آسیب وارد کند. در پایان هفته اول ، بهترین دکتر بینی استخوانی تهران نحوه زدن چسب را آموزش داده و پس از آن خودتان می توانید در منزل این کار را انجام دهید. در مورد این که تا چه زمانی باید انجام این کار را بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی ادامه دهید بایستی با پزشک مشورت کنید. بر اساس روند بهبودی تان و میزان متورم بودن بینی ، ایشان در این باره تصمیم گیری می کنند.

جراحی بینی استخوانی بدون بیهوشی

منظور از عمل کردن بینی استخوانی بدون بیهوشی این است که فرد تحت بی حسی موضعی قرار میگیرد. یعنی برخلاف همیشه به خواب کامل نمی روند بلکه بیدار و هوشیار بوده اما به سبب تزریق دارو بی حسی به موضع مورد هدف برای عمل ، هنگام اعمال تغییرات متوجه درد نخواهند شد. شایان ذکر است که چنانچه فرد به لحاظ جسمانی ، سلامت مطلوبی را برای عمل بینی استخوانی داشته باشد ، دیگر نگرانی بابت بیهوشی عمومی معنا پیدا نمی کند. زیرا تحت نظر یک جراح بینی خوب مشکلی برای او پیش نخواهد آمد. البته تعدادی از بیماران هم به خاطر حس و حالت هایی که به سبب دارو بیهوشی بعد از عمل به سراغ شان می آید ، به فکر جراحی بینی استخوانی بدون بیهوشی می افتند. اما در هر حال هر گونه اثر جانبی مثل سرگیجه و حالت تهوع موقت بوده و نهایتا با گذشت 48 ساعت برطرف می شوند.

جراحی بینی استخوانی + دکتر علیرضا محبی

ورم بینی استخوانی بعد از عمل

با اعمال تغییرات روی بافت های تشکیل دهنده بینی استخوانی ، کاملا طبیعی است که پس از عمل جراحی ، شاهد متورم شدن بینی باشید. اما سوال اصلی بیماران در این زمینه این است که ورم بعد از جراحی بینی استخوانی تا چه حد است و چگونه می توانیم به کاهش آن کمک کنیم. در وهله اول باید بگوییم که فاکتورهای مختلفی در شدت ورم نمود یافته تاثیر می گذارند.

یکی از آن ها، تکنیک جراحی است. بسته به این که جراحی زیبایی بینی استخوانی به روش باز یا بسته انجام شده باشد ، میزان ورم هم کم و زیاد می شود. مورد دیگر ، ضخامت پوست است. با توجه به این که دماغ های استخوانی پوست نازکی دارند ، پس از رینوپلاستی ، مستعد ورم کمتری خواهند بود. گستردگی تغییرات نیز در ورم بعد از عمل بینی استخوانی دخالت دارد. هر چه بهترین جراح بینی استخوانی تهران قسمت های بیشتری از بافت ها را دستخوش تغییرات قرار دهد ، نقاط متعددی از بینی هم تورم پیدا می کنند.

در گذشته برای اعمال بعضی از اصلاحات ، استخوان بینی در حین جراحی شکسته میشد و همین امر موجب ازدیاد تورم دماغ می گردید. اما امروزه به لطفا تکنیک های پیشرفته تر به ندرت شاهد وقوع چنین اتفاقی خواهیم بود. نوع واکنش بدن نیز بی تاثیر در پیدایش ورم پس از جراحی بینی استخوانی نیست. بافت های بدن بعضی افراد که به ضربه حساس هستند ، پس از انجام عمل جراحی ، تورم بیشتری را متحمل می شوند.

در راستای کمک به کاهش هر چه سریع تر اثر مذکور از توصیه های زیر پیروی کنید :

  • قرار دادن کمپرس یخ بر روی ناحیه عمل شده در روزهای ابتدایی
  • تحرک سبک در طول روز مثل پیاده روی و قدم زدن حتی در محیط خانه
  • استراحت و خوابیدن در حالت درست ؛ یعنی دراز کشیدن بر روی کمر
  • چسب زدن پس از جراحی بینی استخوانی مطابق با گفته و آموزش جراح

جراحی بینی استخوانی - دکتر محبی

جراحی بینی استخوانی پهن

خوب است بدانید که در قسمت نوک بینی یا tip ، استخوان بینی ساختاری هرمی شکل دارد که ظاهر کلی بینی شما را می سازد. در شرایطی که لازم باشد ظاهر بینی تغییر داده شده و باریک تر شود ، قسمت استخوانی بینی شکسته شده و به قسمت های کوچک تری تقسیم می شود. در عمل بینی های پهن اغلب استئوتومی انجام می شود ، به این معنا که در قسمت یک سوم بالای بینی برش هایی ایجاد شده و بینی از دو طرف به سمت داخل فشار داده می شود تا در نهایت ظاهر باریک تری پیدا کند. به صورت کلی دو متد کلی مدیال و جانبی ، برای استئوتومی بینی استخوانی وجود دارد. در تکنیک مدیال ، در بخش میانی بالای بینی شکستگی های کوچکی ایجاد خواهد شد ؛ این در حالی است که در تکنیک جانبی روی قسمت های بیرونی و بخش کشیده تر استخوان بینی تمرکز جراح قرار دارد.

بعد از ایجاد شکستگی های لازم ، جراح بینی استخوانی خوب در تهران ، این امکان را پیدا می کند تا قسمت های استخوانی بینی را به یکدیگر نزدیک تر کرده تا در نهایت ساختار باریک تری در بینی ایجاد شود. ممکن است این تصور در شما ایجاد شود که شکستن استخوان های بینی در پروسه رینوپلاستی روشی خشن و بسیار تهاجمی است ؛ در حالی که این شکستگی ها بسیار کوچک و ظریف هستند و اگر جراح توانایی و مهارت خوبی داشته باشد ، هیچ نگرانی در خصوص فرایند استئوتومی وجود نخواهد داشت.

در شرایطی که انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد ، برای کم کردن عرض بینی محدودیت هایی ایجاد خواهد شد ، به همین دلیل لازم است همزمان با اصلاح پهنای بینی ، سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی نیز انجام شود.

عمل بینی استخوانی شکسته

به صورت کلی دو سوم بینی از غضروف و یک سوم آن از استخوان تشکیل شده است ، میزان شکستگی بینی تا حد زیادی به نوع بینی و ضربه وارد شده به بینی بستگی دارد ، در شرایطی که ضربه شدید باشد این احتمال وجود دارد که استخوان بینی و غضروف ها جا به جا شوند که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلاتی در ظاهر بینی ، سبب مشکلاتی در تنفس نیز می شود. افرادی که دچار شکستگی بینی می شوند تا 7 الی 8 روز برای جا انداختن استخوان بینی شکسته خود وقت دارند ، بعد از گذشت این مدت لازم است برای اصلاح شکستگی بینی عمل جراحی انجام شود.

شکستگی بینی استخوانی با مشکلات زیر همراه است :

  • عفونت بینی و سینوس ها
  • از دست رفتن یا کاهش حس بویایی
  • آسیب دیدن کیسه های اشکی
  • انحراف تیغه بینی و ایجاد مشکلاتی در تنفس از راه بینی
  • خونریزی از راه بینی

معمولا شکستگی بینی در مردان بیشتر مشاهده می شود. دقت داشته باشید که وارد شدن ضربه به بینی در افراد سالمند می تواند منجر به خرد شدن استخوان بینی شود که ترمیم و اصلاح بینی را با پیچیدگی های زیادی همراه می کند.

جراحی بینی استخوانی در تهران - دکتر محبی

فرم مناسب برای جراحی بینی استخوانی مردانه

معمولا بیشتر آقایان از انجام جراحی زیبایی بینی خود ، انتظار یک بینی کاملا طبیعی و متناسب با چهره خود را دارند ، به نحوی که جذابیت های چهره مردانه آن ها تحت تاثیر قرار نگیرد و حالت ظریف و زنانه پیدا نکند. از این رو بهترین فرم و مدل برای عمل بینی استخوانی مردانه ، جراحی بینی طبیعی می باشد.

عمل بینی استخوانی قوزدار

شاید یکی از اصلی ترین شاخصه های بینی استخوانی را بتوان قوز روی پل بینی دانست. بیشتر متقاضیان جراحی بینی استخوانی در تهران را نیز افرادی تشکیل می دهند که از این برآمدگی روی پل بینی ناراضی بوده و دوست دارند آن را رفع نمایند. تغییر فرم بینی و صاف کردن تیغه برجسته بینی به بهبود بینی و شکل کلی چهره کمک زیادی می کند.

امروزه روش های زیادی برای از بین بردن قوز بینی وجود دارد که کاملا غیر تهاجمی هستند که از جمله این روش ها می توان به تزریق فیلر به بینی اشاره نمود. اما در نظر داشته باشید که تزریق ژل به بینی تنها چند ماه ماندگاری دارد و روشی دائمی نیست. همچنین در مواردی که استخوان بینی کوتاه باشد اما قوز بینی بزرگ باشد ، این راهکار موثر نبوده و بهترین گزینه عمل جراحی می باشد.

در مواردی که قوز بینی شدید باشد ، جراح بینی از روش استئونومی برای اصلاح این عارضه استفاده می کند ؛ به این ترتیب که ابتدا استخوان های بینی از طرفین شکسته می شود و سپس بعد از شکل گیری مجدد در جای خود قرار می گیرند تا بعد از عمل بینی استخوانی ، فرم بینی ظاهر پهن و بد شکلی پیدا نکند. این تکنیک اگرچه ممکن است منجر به تورم زیادی در بینی شود ، اما با نتیجه رضایت بخش و ایده آل تری همراه خواهد بود.

نتیجه جراحی بینی استخوانی با قوز شدید

مهم ترین نکات در مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  1. از کمپرس سرد برای کاهش جریان خون و جلوگیری از تورم و کبودی های خود بعد از عمل بینی استفاده کنید.
  2. از قرار گرفتن در محیط هایی که امکان وارد شدن ضربه به بینی وجود دارد پرهیز نمایید.
  3. داروهای خود را به موقع مصرف نمایید. مصرف داروها به جلوگیری از بروز عفونت و تسکین درد بعد از جراحی بینی کمک می کند.
  4. نوشیدن مایعات کافی بعد از عمل می تواند در تسریع روند بهبودی شما موثر باشد.
  5. با دهان باز عطسه کنید و از دستکاری کردن بینی پرهیز نمایید.
  6.  اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص مراقبت های بعد از عمل بینی داشته باشید ، مطالعه مقاله تهیه شده در این خصوص را از دست ندهید.

تفاوت عمل بینی استخوانی مردانه و زنانه

به صورت کلی پروسه رینوپلاستی مردان و زنان در به کارگیری تکنیک ها تفاوتی ندارد و تنها تفاوت اصلی جراحی بینی مردان و زنان در ایجاد شکل و ظاهر بینی متناسب با جنسیت و آناتومی صورت می باشد. از آنجایی که بینی استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک و غضروف و ساختمان استخوانی قوی بستر مناسبی را برای انجام جراحی زیبایی بینی فراهم می کند ؛ این شکل از بینی ها را به فرم های مختلفی اعم از فانتزی ، طبیعی و نیمه فانتزی می توان جراحی نمود. اما انتخاب مدل مناسب برای چهره علاوه بر نوع استخوانی و گوشتی بودن بینی به جنسیت ، سن و اهداف بیمار و همچنین آناتومی کلی صورت هر شخص بستگی دارد.

اجزای صورت آقایان به صورت کلی از خانم ها بزرگتر است از طرفی مردان پوست ضخیم تری در مقایسه با خانم ها دارند ، با توجه به این مسئله و همچنین با تکیه بر اصل زیبایی شناسی در می یابیم که جراحی بینی فانتزی و عروسکی چندان مناسب چهره های مردانه نیست و می تواند جذابیت های صورت آن ها را تحت تاثیر قرار داده و فرم زنانه ای به آن ببخشد ؛ از این رو در جراحی بینی استخوانی آقایان تلاش می شود از کوچک کردن و فانتزی جراحی کردن بینی خودداری شود.

در واقع فرم طبیعی بهترین و ایده آل ترین شکل برای عمل بینی استخوانی مردان به شمار می آید که در این پروسه در عین برطرف کردن نواقص بینی ، هارمونی زیبایی میان بینی و سایر اجزای صورت ایجاد می شود و بینی شکلی کاملا طبیعی و زیبا پیدا می کند که ظرافت های زنانه را نداشته از این رو به بهبود جذابیت های چهره مردانه کمک می کند. این در حالی که است که بیشتر خانم ها طرفدار بینی های ظریف و کوچک هستند و از آنجایی که پوست نازک و اجزای کوچک تری در در مقایسه با مردان دارند ، می توان بینی خانم ها را تا حد امکان کوچک و با ظرافت های بیشتری جراحی نمود و به زیبایی بیشتر چهره کمک کرد.

عمل بینی استخوانی و تیروئید

یکی از سوالات متقاضیان جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر محبی ، در مورد  تاثیرات تیروئید در پروسه جراحی است. در واقع سوال اصلی این عزیزان این است که آیا تیروئید پر کار برای جراحی زیبایی بینی خطرناک است یا تیروئید کم کار ؟ به صورت کلی باید بدانید که تیروئید در بیهوشی و پروسه رینوپلاستی تاثیرگذار است ؛ به همین علت در صورتی که سابقه بیماری تیروئید داشته باشید ، لازم است در آزمایشات قبل از عمل بینی ، تست تیروئید نیز انجام دهید.

در واقع موضوع مهم برای بیماران مبتلا به تیروئید که قصد انجام عمل بینی استخوانی دارند ، بیهوشی است. از آنجایی که ممکن است بین داروهای مصرفی بیمار و داروی بیهوشی اختلال ایجاد شود و فردی که تیروئید پرکار دارد بعد از جراحی دچار کاهش سدیم خون ، کاهش دم و بازدم ، افت ناگهانی فشار و مشکلاتی از قبیل اغماء شود ، انجام این جراحی برای افرادی که به تیروئید پر کار دچار هستند ، توصیه نمی شود.

همچنین افرادی که به تیروئید کم کار دچار هستند نیز با خطراتی مثل کاهش ضربان قلب ؛ افت فشار و حتی ایست قلبی در زمان بیهوشی ممکن است مواجه شوند ؛ به همین علت اگر به این بیماری دچار هستید فرقی نمی کند تیروئید شما پر کار است یا کم کار ، حتما باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید و از مخفی کردن این مسئله خودداری کنید ؛ چرا که پای سلامتی و جان شما در میان است. این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از کنترل و درمان بیماری تیروئید و با تایید پزشک متخصص غدد می توانید برای انجام عمل زیبایی بینی اقدام نمایید.

تزریق کورتون به بینی استخوانی

پیش از هر چیز ذکر این نکته لازم است که تزریق کورتون به بینی با هدف جلوگیری از بروز اسکار ، کنترل و کاهش ورم بینی انجام می شود. از آنجایی که بینی استخوانی به دلیل ضخامت پوست مناسب بعد از جراحی دچار تورم شدیدی نمی شود و ریسک بروز اسکار در آن کم است ، معمولا نیازی به تزریق کورتون به بینی استخوانی نیست ، مگر در موارد خاص که ممکن است با تشخیص و صلاحدید جراح بینی استخوانی ، این تزریق صورت بگیرد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
آسیه تسلیمی افراکتی
آسیه تسلیمی افراکتی
1 سال گذشته

سلام خسته نباشید من نوبت برای مشاوره جهت جراحی بینی میخواستم

سلمانیان
سلمانیان
8 ماه ها گذشته

سلام من میخواستم بدونم آقای دکتر بینی گوشتی رو هم عمل می‌کنند؟ نمونه کارهای عمل بینی گوشتی رو هم ممکنه بزارید؟

drmohebbi9
drmohebbi9
8 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  سلمانیان

سلام برای دیدن نمونه کارهای بینی گوشتی می توانید به مقاله مربوط به جراحی بینی گوشتی مراجعه کنید و یا کانال آپارات دکتر محبی رو چک بفرمایید

دکتر علیرضا محبی