دکتر محبی

جراحی بینی و بارداری + نکات مهم

بسیاری از بانوانی که قصد باردار شدن دارند و یا قبلا این دوران را گذرانده اند ، نگرانی های بسیاری در مورد جراحی بینی و بارداری و همچنین خطرات آن دارند. یکی از نکاتی که همه باید در نظر داشته باشند این است که هر نوع پروسیجری که در آن از بیهوشی عمومی استفاده شود ، برای این دسته از افراد ممنوع می باشد. حتی نکاتی وجود دارند که باید در مورد قبل و بعد از جراحی بینی در گوشه ذهن خود داشته باشید تا مشکلی برایتان رخ ندهد. با دکتر علیرضا محبی ، بهترین جراح بینی در تهران همراه باشید تا این اطلاعات مفید را کسب نمایید.

جراحی بینی و بارداری + دکتر محبی

نکات مهم در خصوص بارداری بعد از عمل بینی

  • برای اینکه مراجعه کننده در انتهای این روند از کار رضایت کامل را داشته باشد و به نتیجه دلخواه خود برسد ، نیاز است تا مراقبت های ویژه ای را قبل و بعد از آن به انجام رساند. توجه داشته باشید که این اقدامات باید دقیقا طبق دستورات و گفته های یک جراح خوب بینی در تهران صورت پذیرند. این امر موجب می شود تا مراجعه کننده با عارضه های کمتر و خفیف تری رو به رو شود. به عبارت دیگر ، بانوانی که در مورد جراحی بینی و بارداری سوال دارند و همچنین متقاضی رینوپلاستی هستند ، باید بدانند پس از این عمل چه زمانی مناسب باردار شدن است.
  • نکته حائز اهمیت این است که بیشتر متخصصین این زمینه بر این باور هستند که تنها زمانی می توان به باردار شدن فکر کردن که تمامی زخم ها و برش ها به خوبی بهبود یافته باشند. همچنین استحکام اسکلت و غضروف بینی نیز باید به حد قابل قبولی رسیده باشند. البته به این دلیل که مدت زمان نقاهت در هر فرد متفاوت و وابسته به سن ، بیماری ها ، شرایط شخصی و بدن هر شخص بستگی دارد ؛ بنابراین نمی توان یک نسخه کلی پیچید و تشخیص این مورد به عهده دکتر علیرضا محبی ، بهترین جراح بینی تهران می باشد. افرادی هستند که تنها چند هفته بعد از این رویکرد می توانند بدون هیچ مشکل خاصی به فعالیت های روتین و عادی خود باز گردند ، و در مقابل بیمارانی نیز وجود دارند که تا ماه ها با عارضه هایی همچون ورم دست و پنجه نرم می کنند.
  • می توان اذغان داشت که یک ماه بعد از عمل زمان خوبی برای حاملگی است ؛ اما در صورتی که در مورد جراحی بینی و بارداری تردید دارید ، حتما با یک دکتر عمل بینی خوب در تهران صحبت و مشورت نمایید. به طور کلی هیچ تحقیق علمی صورت نگرفته است که نشان دهد پس از جراحی زیبایی بینی نمی توان باردار شد.

نکته : در صورتی که در مدت کوتاهی بعد از این پروسه باردار شدید ، مصرف داروهای خود را البته با مشورت پزشک قطع کنید تا هیچ آسیبی به جنین وارد نشود.

  • توصیه می شود هر زمان که احساس کردید بیشتر ورم ایجاد شده از بین رفته است اقدام به حاملگی نمایید. دلیل این امر این است که فرم بینی در ابتدای دوره نقاهت و انتهای آن به علت ورم متفاوت خواهد بود و تا از بین رفتن این عارضه نمی توان شکل نهایی بینی را مشاهده نمود. بنابراین در انتهای دوره ریکاوری شاید ایراداتی در این عضو نمایان شود و نیاز به جراحی بینی ترمیمی باشد. پس در چنین مواردی ، اگر خانم باردار باشد نمی توان این عمل را به انجام رساند و باید تا پس از دوره شیردهی صبر نمود. چون همانطور که پیش تر در مقاله جراحی بینی و بارداری نیز اطلاع پیدا کردید داروی بیهوشی که وارد بدن مادر می شود ، روی جنین نیز تاثیر می گذارد و آسیب های جبران ناپذیری را به او وارد می کند.
  • نکته دیگری که باید در مورد جراحی بینی و بارداری در نظر داشته باشید این است که در طول عمل زیبایی بینی ، ممکن است آسیب هایی از جمله شکستن استخوان ها ، حذف غضروف و یا استفاده از گراف غضروف صورت بگیرد. تمامی این موارد روی این عضو تاثیر گذاشته و موجب بروز ورم در آن می شوند. حال ، بارداری نیز تغییرات زیادی را در بدن خانم ایجاد می کند که یکی از این تغییرها متورم شدن اعضای مختلفی از بدن ، به خصوص بینی می باشد. بنابراین زمانی که فرد متقاضی بچه دار می شود ، علاوه بر ورمی که از این پروسیجر بر او حاصل شده است ، باید با تورم ناشی از حاملگی نیز دست و پنجه نرم کند.
  • این موضوع نه تنها روی ظاهر تاثیر می گذارد ، بلکه می تواند برای زیباجو کلافه کننده باشد ؛ زیرا این معضل در موارد نادری تا انسداد حفره های بینی نیز ادامه دار می شود. در صورتی که راجع به این مورد از عوارض جراحی بینی و بارداری مردد هستید ، به طور میانگین حدود شش تا دوزاده ماه صبر کنید و پس از آن برای باردار شدن اقدام نمایید.
  • در حالت کلی پیشنهاد شده که تا شش ماه ، خانم باردار نشود تا با کمترین خطرات و ناراحتی ها مواجه گردد. برای مثال طبق نکته ای که بارها از آن حرف زدیم ، بدن بانوان در تمام این مدت با تغییرات گوناگونی رو به رو خواهد شد که این تحولات برای هر شخص متفاوت می باشد. از جمله این دگرگونی ها می توان تجمع مایع زیرپوستی ، انسداد بافت های داخل بینی و همچنین حفره های سینوسی و افزایش ضخامت در مخاط بینی از جمله این موارد می باشند. در صورتی که مدت زمان زیادی از رینوپلاستی نگذشته باشد ، امکان بروز مشکلات جدی برای زیباجو وجود خواهد داشت.

جراحی بینی و بارداری - دکتر محبی

خطرات و ریسک های جراحی بینی و بارداری

تا اینجای کار باید اطلاع یافته باشید که هیچ خطر جدی داوطلب عمل بینی را تهدید نمی کند. اما چون در شش ماهه اول زخم ها کامل خوب نشده اند ، تورم از بین نرفته و غضروف ها به استحکامی که باید نرسیده اند ؛ مدت زمان شش ماهه برای آن توصیه شده است. البته اگر می خواهید با فراغ بال و خیال راحت به سراغ این پروسه بروید ، بعد از یکسال برای این رویه اقدام نمایید.

جراحی بینی در حین بارداری

یک دکتر عمل خوب بینی در تهران ، هیچگاه به شما اجازه نمی دهد تا در این دوران زیر تیغ جراحی بروید. چون در هر پروسیجری ، بهرحال یا از داروی بیهوشی عمومی و یا بیحسی استفاده خواهد شد و به احتمال زیاد جنین آسیب می بیند. در جراحی بینی و بارداری ؛ استفاده از دارو تنها به حین جراحی محدود نمی شود و پس از آن ، در دوره ریکاوری نیز باید داروهایی مصرف شود تا این دوره بدون مشکل طی شده و عوارض برطرف گردند. همانطور که اطلاع دارید ؛ داروها و حتی غذایی که مادر مصرف می کند به شیر او وارد شده و نوزاد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

برای اینکه از چنین اتفاقی جلوگیری شود ، بهترین جراح بینی تهران پیش از اینکه اقدامی را به عمل برساند ؛ ابتدا یک آزمایش بارداری برای مراجعه کننده خود تجویز می نماید تا اطمینان حاصل شود که فرد در خطر نیست. البته نکته ای که باید در جراحی بینی و بارداری در نظر داشته باشید این است که اگر در صورت تصادف ، زمین خوردن یا هر عامل دیگری بینی دچار مشکلات عملکردی شد ، با در نظر گرفتن اقدامات خاص ؛ این جراحی به انجام رسیده اما از بروز خطرات جلوگیری خواهد شد. اما در صورتی که به صورت داوطلبانه و غیر ضروری مایل به انجام رینوپلاستی باشید ، از آن منع خواهید شد.

سوالات متداول در مورد عمل بینی و بارداری

آیا بیهوشی روی شیر مادر تاثیر دارد ؟

داروی بیهوشی حداکثر بعد از گذشت 12 ساعت از بدن خارج می شود و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند ؛ به همین دلیل شیردادن به کودک بعد از گذشت 12 ساعت از بیهوشی مانعی ندارد. اما با این حال بهتر است برای مدت زمان بیشتری احتیاط شود تا کودک دچار خواب آلودگی پس از شیر خوردن نشود.

آیا بینی بعد از باردار شدن افتادگی پیدا می کند ؟

بینی بعد از حاملگی و زایمان دچار افتادگی و تغییر شکل نخواهد شد. در طی دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است بینی کمی متورم تر و بزرگ تر از قبل به نظر برسد که پس از زایمان و بعد از گذشت 2 الی 3 ماه این تورم به صورت کامل برطرف خواهد شد. بنابراین دانستن این نکته که بارداری تاثیری در تغییر شکل بینی ندارد َ، امری لازم و ضروری است.

اگر خانمی باردار باشد می تواند به دلیل مشکلات تنفسی جراحی انحراف بینی انجام دهد ؟

پروسه بیهوشی برای خانم های باردار و جنین در شکم آن ها خطرناک است ؛ از این رو توصیه می شود تا زمان زایمان صبر کرده و پس از آن برای برطرف کردن مشکلات تنفسی و اصلاح شکل بینی با عمل اقدام شود.

آیا بعد از عمل بینی می توان زایمان طبیعی انجام داد ؟

جراحی بینی هیچ تاثیری در چگونگی روش های زایمان ندارد و شما بدون در نظر گرفتن این موضوع که در گذشته عمل بینی انجام داده اید با مشورت پزشک خود می توانید به صورت طبیعی یا سزارین زایمان نمایید.

چند وقت بعد از عمل بینی می توانم باردار شوم ؟

بعد از گذشت 6 ماه الی 1 سال از انجام جراحی بینی و سپری شدن دوره نقاهت می توانید برای باردار شدن اقدام نمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی