دکتر محبی

جراحی بینی گوشتی + هزینه عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی شامل مانورهای طراحی شده به شکلی دقیق و موشکافانه بر روی ساختار اسکلتی بینی ، واقع در زیر پوست بینی می باشد. این مانورها شامل کاهش ، افزایش یا تنظیم چارچوب استخوان و غضروف می باشد. تکنیک های دقیق جراحی بینی بر روی چارچوب بینی ، به منظور مشاهده نتایج نهایی از روی پوست اجرا می شوند. در ادامه مقاله دکتر علیرضا محبی ، بهترین جراح بینی تهران ، هر آنچه باید راجع به عمل جراحی دماغ گوشتی بدانید ، آمده است.

جراحی بینی گوشتی - دکتر محبی

تمامی اقدامات جراحی در طول عمل بینی گوشتی معمولاً در زیر پوست انجام می شود. ولی نتایج توسط بیمار و سایر افراد ، بر روی پوست مشاهده می شود. تنها استثناء ، کوچک کردن سوراخ های بینی است ؛ که در آن جراحی مستقیماً بر روی پوست بینی انجام می شود. یکی از بارزترین ویژگی بینی های گوشتی ، پوست ضخیم آن ها می باشد. بینی های گوشتی از لحاظ عضله ضعیف هستند. همچنین در نوک بینی غدد چربی فراوانی وجود دارد که باعث براق و چرب دیده شدن بینی می شود. در این نوع بینی ها ، نوک بینی ، پهن و بزرگ است. این بینی ها از نمای پایین ، دارای شکل نیم دایره می باشند.

اهمیت بینی در صورت

بینی نقش مهمی را در هارمونی کل صورت ایفا می کند. اندازه و شکل آن می تواند توجه افراد را از سایر ویژگی های صورت ، به خود جلب کرده و تاثیر به سزایی بر روی چهره ، بر جای می گذارد. با گفتن این حقیقت که شکل دهی مجدد بینی ، چهارمین روند جراحی رایج در سراسر دنیا می باشد ، دیگر تعجب آور نیست بگوییم که ، بینی ، منشاء احساس دلواپسی و پایین آمدن سطح اعتماد به نفس ، در فرد است.

بینی گوشتی چیست ؟

یکی از بارزترین ویژگی های بینی گوشتی ، که در اولین نگاه به چشم می خورد ، پهن بودن پره های بینی در مقایسه با سایر انواع بینی می باشد. غضروف در بینی گوشتی معمولاً پهن است ، و میزان ترشح چربی از غدد چربی موجود بر روی بینی ، زیاد است. همچنین بر روی بینی های گوشتی ، منافذ باز بسیار زیادی به چشم می خورد. بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم بوده ، و غضروف در آن ها کوچک و ضعیف است. وجود پوست ضخیم ، باعث سنگین شدن بافت بینی شده ، و در نتیجه برخی بینی های گوشتی حالت آویخته دارند. پره های بزرگ و گرد ، که در زمان برگرداندن سر به عقب به خوبی قابل مشاهده هستند ، از دیگر ویژگی های بینی های گوشتی محسوب می شود. زمانی که نوک بینی در مقایسه با پل آن پهن تر باشد ، باعث می شود که بینی نسبت به صورت پهن باشد. این عدم تقارن ، هارمونی صورت را تخریب کرده و جذابیت طبیعی شما را می کاهد اما با جراحی بینی گوشتی می توانید این جذابیت را به چهره خود هدیه دهید.

فیلم جراحی بینی گوشتی

علل گوشتی شدن بینی

بطور کلی گوشتی بودن بینی دارای ماهیت ژنتیکی می باشد. فاکتورهای فیزیولوژیکی متعددی نیز وجود دارند که ، می تواند باعث ایجاد چنین ظاهری در بینی شود. این مشخصه ها فاکتورهایی هستند که ممکن است طی جراحی بینی گوشتی دستخوش تغییراتی شوند.

  • بزرگ بودن بیش از حد غضروف جانبی پایینی : بینی گوشتی دارای غضروف جانبی بزرگ تر در بخش تحتانی می باشد ، و به همین دلیل نوک بینی برجسته می شود.
  • محدب بودن غضروف بینی : در حالت ایده آل ، غضروف جانبی در بخش تحتانی بینی ، صاف یا اندکی محدب است. افراد دارای بینی گوشتی ، دارای غضروف هایی به شکل گرد می باشند.
  • موقعیت غضروف : اگر موقعیت قرار گرفتن غضروف در مقایسه با حالت ایده آل ، بیشتر به سمت موقعیت عمودی متمایل باشد ، این امر باعث پهن تر بنظر رسیدن بینی می شود.
  • پوشش بافت : بافت نرم متمرکز در بینی ، باعث گوشتالو به نظر رسیدن بینی گوشتی می شود.

در بسیاری موارد ، ترکیب این فاکتورها باعث گوشتی دیده شدن بینی می شود. بنابراین هیچگاه روند انجام شده بر روی دو بینی گوشتی ، مشابه به یکدیگر نبوده و طرح درمان برای هر بینی ، حالت سفارشی و اختصاصی برای هر بیمار را دارد.

هدف از انجام جراحی بینی گوشتی چیست ؟

به کمک پیشرفت های رخ داده در عمل بینی گوشتی ، نقص های بینی ، در دستان متخصصان با تجربه ، با سرعت نسبتاً بالا قابل درمان است. در ادامه برخی از اهداف انجام رینوپلاستی بینی گوشتی را بررسی می کنیم :

  • بازیابی اعتماد به نفس

اگر همیشه نسبت به شکل بینی تان موذب بوده اید ، عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ ، می تواند اعتماد به نفس شما را تا سطح زیادی افزایش دهد. این تقویت اعتماد به نفس ، نوع نگاه تان به دنیا و خودتان را تغییر می دهد.

  • غیر قابل مشاهده بودن جای زخم

عمل تحت تکنیک باز و بسته ، بر حسب دامنه پیچیدگی روند ، انجام می شود. در روش بسته با توجه به ایجاد تمامی برش ها در داخل سوراخ های بینی ، هیچ برش خارجی ایجاد نشده ، و در نتیجه هیچگونه جای زخمی بر جای نمی ماند. در تکنیک باز ، تنها یک برش در ستونچه بینی ، یعنی بافت بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود ، که به مرور زمان با سپری شدن روند بهبود ، محو می شود.

  • سرپایی بودن روند

بیشتر بیماران ، از دیدن سرعت تکمیل جراحی بینی گوشتی ، که بیشتر از دو ساعت طول نمی کشد ، شگفت زده می شوند. این روند سرپایی بوده ، و نیازی به بستری شدن و ماندن در مرکز درمان ندارد. بیشتر افراد ، پس از سپری شدن حدوداً یک هفته ، به فعالیت های نرمال زندگی خود باز می گردند.

  • تغییرات ظریف

هدف از این عمل جراحی ، ایجاد تغییرات کامل در این اندام نمی باشد ، بلکه ارتقا ویژگی های موجود در این اندام ، محور کار این جراحی محسوب می شود. بعد از قرار گرفتن تحت عمل ، یک تغییر ظریف و در عین حال مثبت ، در چهره شما ایجاد می شود. البته تمام روندهای جراحی بینی گوشتی ، خطراتی را به همراه دارند. از آنجایی که جراحی روشی کم تهاجمی می باشد ، برای اکثر بیماران ، بی خطر است.

فیلم عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ

✨ توضیحات دکتر محبی ، بهترین جراح بینی گوشتی در تهران در خصوص جراحی مذکور

چرا ضخامت پوست حائز اهمیت است ؟

همانطور که قبلاً گفته شد ، پوست ضخیم از بارزترین ویژگی های بینی گوشتی است. تصور کنید که در منزل ، تخت خود را مرتب می کنید. اگر رو تختی شما ضخیم و سنگین باشد ، هر چیزی که در لایه زیرین آن قرار دارد ، دیده نمی شود ؛ تمام برآمدگی ها و فرورفتگی ها پنهان می شوند. حالت برعکس این است که بر روی تخت خود ، یک ملافه نازک بیاندازید. در این حالت حتی کوچکترین نقص ها بر روی تشک شما به خوبی قابل رویت خواهد بود.

عمل بینی گوشتی

مانورهای بسیار ریز و مینیاتوری جراحی بینی گوشتی ، تغییرات چندان آشکاری را در بیماران دارای بینی با پوست ضخیم بر جای نمی گذارند. در بینی های دارای پوست ضخیم ، لایه چربی زیر پوستی قابل توجهی در زیر پوست وجود دارد. همین لایه می تواند مایعات عامل ایجاد تورم ( ادم ) را برای مدت زمان طولانی در خود حفظ کند. در عمل بینی گوشتی ، غضروف اضافی به شکل گرافت هایی برای خلق جزئیات و باریک نمودن مطلوب نوک و پل بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا برای بیماران ، امری بعید و عجیب به نظر می رسد. متاسفانه برخی جراحان بی تجربه نیز با این تکنیک بسیار مهم نا آشنا بوده ؛ در نتیجه نتایج نامطلوبی را بر روی بینی بر جای می گذارند. در بیماران دارای بینی های گوشتی ، غضروف به ساختار بینی اضافه می شود ؛ تا جزئیات و پیراستگی های مطلوب ، به بینی اضافه شود.

برداشتن غضروف اضافی ، در عمل بیماران دارای بینی گوشتی ، که عمدتاً دارای استخوان و غضروف ضعیفی در ساختار بینی خود می باشند ؛ باعث ایجاد فضایی می شود که با بافت اسکار پر می شود. بافت اسکار ، هیچگونه ظرافتی نداشته و به شکل یک حباب بی شکل دیده می شود. این بافت بینی را به شکلی بدتر از شکل قبل از عمل آن در می آورد. بهترین جراح بینی تهران ، از برداشتن غضروف در بینی گوشتی اجتناب می کند. همچنین با اضافه کردن غضروف در بینی گوشتی، از بروز چنین نقصی جلوگیری می نماید. بینی گوشتی معمولاً دارای غضروف های ضعیف می باشد. بعلاوه، یک بینی گوشتی اغلب دارای نوک گوشتی است ، که به سمت پایین متمایل است و پره های بینی اغلب باز و ضخیم هستند. جراحی بینی گوشتی در مردان در مقایسه با زنان از رواج بیشتری برخوردار است.

برای ایجاد خمیدگی در غضروف و شکل دهی به آن ، می توان با زدن بخیه هایی در غضروف بینی بیماران دارای بینی گوشتی ، شکل بسیار زیبا و مطلوبی را بدون نیاز به برداشتن غضروف ایجاد نمود. غضروف ضعیف در بینی های گوشتی ، ویژگی بسیار نامطلوبی است. به سبب این ویژگی ، دستیابی به نتایج شگفت انگیز زیبایی در بینی های گوشتی ، تنها در دستان هنرمند جراح بینی ماهر و خلاق امکان پذیر خواهد بود. جراح زیبایی بینی ماهر و باتجربه ، از مواد گرافت ساختاری کافی اضافی که از سپتوم، گوش یا دنده خود بیمار گرفته شده است ؛ برای تقویت ساختار بینی و برجسته نمودن تغییرات و پیرایش های ایجاد شده در بینی استفاده می کند. زمانی که تکنیک های صحیح با دستان هنرمند جراح ماهر و با تجربه بر روی بینی گوشتی اجرا می شود ؛ نتایج بسیار زیبایی بدست می آید. در جراحی بینی گوشتی ، دو تکنیک باز یا بسته استفاده می شود.

جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم

جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم یک روش جراحی زیبایی است که بهبود شکل و اندازه بینی و تعدیل نسبت ‌های آن را هدف دارد. این جراحی ممکن است به دلیل گوشت زیاد در بینی یا پوست ضخیم، نیاز به تغییرات جراحی بیشتری داشته باشد.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی دو نوع جراحی متفاوت هستند که هر کدام برای اهداف خاص خود استفاده می‌شوند. در ادامه، تفاوت‌های اصلی بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی ذکر شده‌اند:

جراحی بینی گوشتی

  • هدف اصلی: این جراحی برای بهبود شکل و اندازه بینی، به ویژه در مورد قسمت ‌های نرم مانند گوشت بینی (کناره‌ ها و نوک) انجام می‌ شود.
  • مراحل اصلی: حذف یا اضافه کردن گوشت، تغییر شکل ساختارهای نرم بینی.
  • برخی از تغییرات: کاهش اندازه گوشت بینی، تغییر شکل نوک بینی، تقویت یا کاهش زاویه بینی.

جراحی بینی استخوانی

  • هدف اصلی: این جراحی برای اصلاح ساختارهای استخوانی بینی و تعدیل شکل و اندازه استخوانها انجام می‌شود.
  • مراحل اصلی: تغییر در ساختارهای استخوانی بینی، ممکن است شامل شکستگی استخوانها، انتقال یا کاهش حجم استخوانها باشد.
  • برخی از تغییرات: تغییر در ارتفاع یا عرض بینی، اصلاح برخی از عیوب استخوانی مانند کوچک بودن یا بزرگ بودن آن.

در بسیاری از موارد، جراحان زیبایی از ترکیب این دو نوع جراحی برای دست‌یابی به نتیجه‌ای بهتر و تطابق با نیازهای خاص بیمار استفاده می‌کنند. همچنین، در هر دو نوع جراحی، اهمیت ارتباط صحیح با پزشک و اطمینان از درک کامل از اهداف و انتظارات بیمار بسیار حائز اهمیت است.

عمل بینی گوشتی بازگشت دارد؟

عمل بینی گوشتی به طور کلی دارای نتایج دائمی است، اما ممکن است در برخی موارد بازگشت داشته باشد. بسیاری از بیماران به نتایج عمل بینی گوشتی راضی هستند و تغییرات بهبودی در شکل و اندازه بینی‌شان انتظار دارند. بازگشت پس از عمل ممکن است به عوامل مختلفی برگردد:

  • تجربه پزشک: تجربه و مهارت پزشک انجام دهنده عمل بسیار مهم است. پزشک با تخصص و تجربه کافی می ‌تواند نتیجهٔ بهتری را ارائه دهد.
  • مشکلات پس از جراحی: عوارض جانبی، عفونت ‌ها، یا مشکلات دیگر پس از عمل ممکن است به بازگشت تاثیر داشته باشند.
  • تفاوت‌ های فیزیکی بدن: واکنش بدن به جراحی ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است بهبود سریعتری داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است به مدت طولانی ‌تری نیاز به بازیابی داشته باشند.
  • پیروی از راهنمای پس از عمل: اهمیت پیروی از راهنمای پس از عمل از جمله استراحت مناسب، مصرف داروها به دقت، و پیگیری ‌های پزشکی به منظور جلوگیری از مشکلات پس از عمل و تضمین نتیجه مطلوب را دارد.

هرچند که بسیاری از جراحان به دنبال ارائه نتایج دائمی هستند، اما بازگشت ممکن است در مواردی رخ دهد. اگر نگران بازگشت نتایج هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید درک کاملی از انتظارات و احتمالات خود داشته باشید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر محبی

مقایسه عمل بینی گوشتی با سایر انواع جراحی

در گذشته در رینوپلاستی بینی گوشتی ، اغلب غضروف بینی برداشته می شد. این امر باعث ایجاد فرورفتگی و اسکار در پوست شده ، و دستیابی به یک چهره طبیعی و متوازن را ، برای بیمار غیر ممکن می نمود. اکنون با انجام جراحی زیبایی بینی گوشتی در دستان یک جراح ماهر و خلاق ، بیمار می تواند از داشتن بینی که دیگر ویژگی های صورت را تکمیل می کند ، لذت ببرد. بهترین جراح بینی تهران نخست بینی را مورد بررسی قرار داده ، و تناسبات آن با چشم ها ، گونه ها ، چانه و دیگر ویژگی های صورت را مد نظر قرار می دهد. سپس تکنیک مناسب برای جراحی بیمار را ، انتخاب می نماید. اگر بیمار برای جراحی بینی گوشتی واجد شرایط باشد ، دکتر عمل بینی خوب در تهران طرح درمان سفارشی او را برنامه ریزی می کند. گاهی اوقات جراح تشخیص می دهد که بیمار ، می تواند از برخی روند های جوان سازی صورت نیز بهره مند شود. در این حالت ، گزینه ها و پیشنهادات خود را در اختیار بیمار قرار می دهد.

آیا شما برای عمل بینی گوشتی واجد شرایط هستید ؟

فردی که دارای بینی گوشتی یا نوک بینی گوشتی است ، می تواند از عمل بینی گوشتی بهره مند شود. جلسه مشاوره بیمار ، تجربه ارزشمندی را خصوصاً برای افرادی که خواهان کسب اطلاعات هرچه بیشتر ، درباره عمل ماغ گوشتی ، و دیگر درمان های جوان سازی صورت هستند ، فراهم می آورد. جراح از جلسه مشاوره ، برای ارزیابی بینی بیمار و ویژگی های صورت او ، استفاده می کند. در طول جلسه مشاوره ، دکتر جراحی بینی گوشتی تهران ، بیمار را به پاسخ دادن سوالات مد نظرش ، تشویق می کند. جراح کلیه جنبه های عمل دماغ گوشتی را ، به بیمار آموزش داده و چشم اندازهایی را در خصوص روند و فرایند ریکاوری به او ، ارائه می دهد.

اصلاح انحراف در بینی غضروفی گوشتی

👈🏻دو ماه بعد از عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ
با توجه به گذشت دو ماه بعد از جراحی هنوز ورم قابل توجه می باشد و هدف از نمایش این پست اصلاح انحراف هست.

علائم و ویژگی های بینی گوشتی چیست ؟

  1. پوست ضخیم در نوک بینی
  2. حفره های آشکار بر روی پوست بینی
  3. سوراخ های بینی پهن
  4. نوک بینی بزرگ و گوشتالو
  5. بخش پایینی پهن در بینی
  6. غضروف اسکلتی نازک و ضعیف

اگر بینی تان دارای ویژگی های فوق باشد ، شما صاحب بینی گوشتی هستید.

آیا روند جراحی در بیماران دارای بینی گوشتی متفاوت است ؟

انجام جراحی بینی گوشتی در تهران ، به مهارت تخصصی ویژه ای نیاز دارد. از نظر جراح ، شکل دهی مجدد و تغییر اندازه بینی و در عین حال ، حفظ ویژگی های منحصر به فرد و تناسب آن با صورت ، بسیار چالش برانگیز است. معمولاً بینی افراد دارای بینی گوشتی ، دارای پل صاف و نوک پهن می باشد. هدف اصلی در این نوع بینی ، خلق یک نوک بینی جدید ، از طریق پیوند غضروف می باشد. بیماران دارای بینی گوشتی ، در جلسه مشاوره خود اغلب از جراح درخواست می کنند تا ، در طول روند عمل بینی گوشتی ، اندازه سوراخ بینی را نیز کاهش دهد. همچنین بیمار باید از روند جراحی خود ، انتظارات منطقی داشته باشد. انتظار داشتن یک بینی نازک و کوچک ، در عین داشتن یک بینی پهن و ضخیم ، یک انتظار غیر منطقی محسوب می شود.

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر محبی

آیا بینی گوشتی بعد از جراحی به حالت اول خود باز می گردد ؟

نتایج عمل بینی گوشتی ، در دستان یک جراح ماهر و با تجربه ، تقریباً پس از 6 ماه قابل مشاهده خواهد بود و بعد از این مدت زمان ، تغییرات قابل ملاحظه ای اتفاق نخواهد افتاد ، و بینی در همان شکل و حالت باقی خواهد ماند.

جراح بینی گوشتی و مهارت های او

یک متخصص جراحی بینی گوشتی با تجربه ، می تواند با ملایمت و مهارت، لایه زیر جلدی ضخیم در بینی های گوشتی را نازک کند. با این وجود انجام این کار باید با دقت بسیار بالا انجام شود. همچنین به مهارت و ظرافت فوق العاده ای برای جلوگیری از مختل نمودن جریان خون به پوست و پیشگیری از نکروز پوست ، نیاز دارد. این جراحی یک تکنیک بسیار پیشرفته است که باید بسیار محافظه کارانه انجام شود. اگر شما صاحب یک بینی گوشتی هستید ، به کار گیری دقت و ملاحظه زیاد در انتخاب یک جراح توانمند ، امری اجتناب ناپذیر است. زمانیکه جراح منتخب خود را برای عمل بینی گوشتی انتخاب کردید ؛ وی در جلسه مشاوره ، جراحی و ملاحظات ویژه آن را برای شما به طور کامل ، شرح می هد. کلیه سوالات مورد نظر خود را از جراح خود بپرسید ؛ اطلاعات کامل را در خصوص دامنه دوره ریکاوری کسب نمایید.

چالش های بینی گوشتی

اگر شما صاحب یک بینی گوشتی هستید ؛ شاید در خصوص آگاهی از چگونگی انجام جراحی بینی گوشتی این نوع بینی کنجکاو باشید. هر قدر این پوست ضخیم تر باشد ، ویژگی های پایه را بیشتر پوشش داده و جزئیات بینی کمتر نمایان می شود. اگر این موضوع در طول انجام جراحی مد نظر قرار نگیرد ؛ تغییرات ایجاد شده در بینی، نمایان نخواهد شد. همچنین وزن پوست در بینی های گوشتی ، باعث می شود که نوک بینی به سمت پایین کشیده شود. به همین دلیل یک جراح بینی ماهر ، با تقویت غضروف نوک بینی ، در حین جراحی ، این مشکل را نیز حل می کند. موضوع دیگر مرتبط با بینی های گوشتی ، فرایند بهبود آن است. نه تنها بینی های گوشتی به تشکیل اسکار تمایل بیشتری نشان می هند ؛ بلکه فروکش کردن تورم نیز در آنها طولانی تر می باشد. در نتیجه زمان بیشتری برای سپری شدن دوره بهبود در این دست از بینی ها مورد نیاز می باشد.

جراحی بینی گوشتی - دکتر محبی

اصلاحات جراحی بینی گوشتی

فاکتورهای متعددی در گوشتی بودن بینی دخیل می باشند. از این رو ، روش های متعدد جراحی برای اصلاح معایب این نوع بینی ، به کار گرفته می شوند.

  • شکل دهی با بخیه

در این روش جراحی بینی گوشتی ، بخیه ها برای شکل دادن بخش های برآمده غضروف جانبی ، در قسمت تحتانی و باریک کردن نوک بینی استفاده می شوند. این بخیه ها جذبی بوده و نهایتاً توسط خود بدن جذب می شوند.

  • پیرایش پره های بینی

غضروف های پره های بینی ، در بینی های گوشتی شبیه نعل اسب می باشند. در صورت برجسته بودن ، باعث پهن دیده شدن بینی می شوند. در پیرایش این بخش از بینی ، قسمتی از غضروف برای باریک کردن آن برداشته می شود.

  • پیوند غضروف

با توجه به ضعیف بودن غضروف در بینی های گوشتی ، این غضروف از ناحیه دیگری گرفته شده ، و برای شکل دهی مجدد به بینی ، به بخش دیگری پیوند زده می شود. با قرار دادن غضروف پیوند زده شده در موقعیت های استراتژیک ، دکتر عمل بینی گوشتی می تواند یک خط و نوک بینی تراشیده و خوشایند ، از نظر زیبایی را خلق کند.

جراحی بینی گوشتی به روش باز یا بسته

در حدود 99 درصد جراحان بینی از عمل باز استفاده می کنند. این تکنیک ، امکان دسترسی جراح به بافت بینی را فراهم می آورد.
جراح قابل اعتمادی مثل دکتر محبی ، با دقت ساختار بینی را ، برای تعیین بهترین تکنیک برای دستیابی به نتایج مطلوب شما ، ارزیابی می کند.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل بینی گوشتی ، باید اقداماتی را انجام دهید. نخست، درباره روند جراحی و کلیه جزئیات آن از قبیل ریکاوری ، هزینه ، مشکلات بالقوه و فاکتورهای دیگر ، اطلاعات کسب کنید. همچنین باید برای یافتن یک جراح واجد شرایط برای انجام عمل جراحی دماغ گوشتی ، وقت کافی بگذارید. سپس باید دستورالعمل های مراقبتی قبل از جراحی را با دقت دنبال کنید.

تحقیقات آنلاین : اولین قدم قبل از عمل دماغ گوشتی ، تحقیقات آنلاین و کسب اطلاعات درباره روند عمل جراحی می باشد. برخی از فاکتورهایی که باید به بررسی آن ها بپردازید عبارتند از:

جزئیات روند : این عمل یک روند پیچیده و تهاجمی می باشد که باید جدی گرفته شود. مطالب مربوط به نحوه انجام فرایند و چیز هایی که برای تضمین دستیابی به یک نتیجه مثبت الزامی است را بخوانید.

عکس عمل بینی گوشتی طبیعی

ریکاوری بعد از جراحی بینی گوشتی

مثل هر جراحی دیگری ، ریکاوری عمل دماغ گوشتی نیز تا حد زیادی به پیامدهای فردی آن وابسته است. در طول دوره ریکاوری ، درد ، کبودی و احساس خستگی رایج است. باید از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا بعد از جراحی ، شما را به منزل بازگرداند و میزان دمای بدن شما را کنترل کند. چون تب بالا می تواند نشانه ای از عفونت باشد. مطالب دیگری که باید درباره آنها بخوانید ، زمان بازگشت به فعالیت های روزمره و اقداماتی است که ؛ باید در طول دوره ریکاوری از انجام آن ها خودداری کنید.

هزینه عمل بینی گوشتی در تهران

هزینه جراحی بینی گوشتی بر حسب پیچیدگی روند ، محل استقرار جراح و تجربه او متغیر است. هزینه نباید جزو اصلی ترین ملاحظات باشد.

عوارض جراحی بینی گوشتی

اکثریت قابل ملاحظه ای از بیماران عمل دماغ گوشتی هیچگونه عوارض جانبی را تجربه نکرده اند ؛ یا عوارض جانبی تجربه شده توسط آنها بسیار جزئی و سطحی می باشد. با این وجود مثل هر جراحی دیگری ، این عمل نیز با خطراتی از قبیل عوارض جانبی ناشی از بیهوشی ، خونریزی ، واکنش به دارو ، تورم و عفونت غیر منتظره همراه می باشد. گاهی اوقات در صورتی که بیمار دستورالعمل های پس از عمل بینی گوشتی پزشک را دنبال نکند ، مشکلاتی بروز می کند. برای اجتناب از عوارض جانبی غیر الزامی ، بیماران باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب و موقعیت هایی که به بروز تورم می شود ؛ خودداری کرده و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنند.

انتخاب جراح بینی گوشتی خوب در تهران

مسئولیت یافتن بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در تهران می تواند یک تلاش گیج کننده باشد. جراحان زیادی ، عمل را انجام می دهند. بنابراین درک این مطلب که کدامیک دارای بیشترین صلاحیت می باشد ، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید ؛ و چه سوالاتی را باید از جراح بپرسید. اولین اقدام ، جستجو برای یافتن جراحان دارای بورد تخصصی جراحی صورت و جراحی بینی ترمیمی می باشد. بهتر است جلسات مشاوره ای را با چند جراح صورت مختلف هماهنگ کنید. این امر به شما کمک می کند تا جنبه های مختلف را درک کرده و مورد مقایسه قرار دهید. جراح شما باید دانش وسیعی درباره ساختارهای داخلی و خارجی بینی داشته باشد. همچنین اطمینان از اینکه جراح منتخب شما ، حداقل در هفته یک یا چند جراحی را انجام می هد ، حائز اهمیت است. همچنین باید حتماً در هنگام مشاهده گالری عکس های قبل و بعد عمل بینی گوشتی بیماران دیگر این جراح ، نتیجه کار او را دوست داشته باشید. جراح باید ثبت نتایج خوبی را در پرونده کاری خود داشته باشد. او باید در زمینه موارد ترمیمی ، صاحب تجربه باشد. مطلب دیگری که باید درباره آن تحقیق کنید ، تجهیزات پیشرفته سه بعدی می باشد ؛ که می تواند دقت را ارتقا داده و ماندگاری جراحی را تضمین کند.

جراحی بینی گوشتی - دکتر محبی

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

به منظور تضمین موفق بودن نتایج ، مشارکت فعال در فرایند جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است. این مشارکت تا حد زیادی به میزان دقت شما ، در مراعات کردن دستورالعمل های مراقبتی قبل و بعد از جراحی بستگی دارد.

برخی دستورالعمل های رایج پیش از عمل بینی گوشتی در تهران به توصیه دکتر علیرضا محبی عبارتند از :

  1. همه جراحان قبل از فرایند جراحی به شما توصیه می کنند ، کشیدن سیگار را ترک کنید.
  2. جراح همچنین از شما می خواهد ، تا مصرف رقیق کننده های خون از قبیل آسپرین و سیر و روغن ماهی را نیز کنار بگذارید.
  3. از مصرف چای های گیاهی نیز باید اجتناب شود. مصرف الکل حداقل به مدت 48 ساعت قبل از جراحی و 2 هفته بعد از جراحی کنار گذاشته شود.
  4. در صورتی که داروهای بدون نسخه یا داروهای تجویزی یا مکمل های گیاهی مصرف می کنید ؛ حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.
  5. برخی ارزیابی ها و تست های آزمایشگاهی از سوی پزشک تجویز می شود ؛ که انجام آنها قبل از جراحی ضروری می باشد.

تکنیک های جراحی بینی گوشتی با دکتر محبی

چهار تکنیک تخصصی در عمل دماغ گوشتی وجود دارد که عبارتند از:

  • گرافتینگ نوک بینی

بسیاری از بیمارانی که به بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در تهران مراجعه می کند ، خواستار تغییراتی در نوک بینی خود می باشند. یک تکنیک ویژه گرافتینگ که از گرافت های قوس سوراخ بینی استفاده می کند ؛ از نوک بینی پشتیبانی کرده و ایجاد یک شکل ظاهری طبیعی را تضمین می نماید.

با کمک بخیه های داخلی و گرافت های غضروف ، نوک بینی تراش داده می شود. برای ایجاد شکل صاف از تمام جهات و زوایا ، نوک بینی لیفت می شود.

  • گرافت های پشتیبان غضروفی

در گذشته گاهی در شکل دهی به غضروف طی عمل بینی گوشتی ، نتیجه دقیقی به دست نمی آمده و باعث بدشکلی در بینی می شد. در طول روند جراحی ، جراح شما ، گرافت های پشتیبانی را که از غضروف خود بیمار تهیه شده ، و برای پشتیبانی دراز مدت از بینی استفاده می شود ، خلق می نماید. با بکار گیری قطعه هایی از غضروف خود بیمار برای ارزیابی و درمان بی نظمی های کانتور داخلی ، جراح می تواند نتایج متقارن تری را خلق نماید.

  • رینوپلاستی سونوگرافی

امروزه جراح شما می تواند با نهایت دقت تراش های لازم را در استخوان بینی ایجاد نماید. این تکنیک جدید ، پیشرفته ترین و موفق ترین تکنیک تا به امروز بوده است. این تکنیک به جراح این امکان را می دهد تا استخوان را در حین سالم نگه داشتن بافت و عروق خونی اطراف ، تراش دهد. این روند موثر و ظریف باعث تورم و کبودی کمتر ، بعد از جراحی بینی گوشتی و زمان بهبود سریع تر می شود.

  • بخیه زدن به غضروف

در گذشته غضروف بخش تحتانی بینی برای درمان ویژگی های گوشتالو بودن بینی ، پیرایش می شد. امروزه جراحان بینی می دانند که علاوه بر پیرایش شدن بینی ، بینی برای دستیابی به نتیجه مطلوب ، به بخیه زدن های تخصصی نیز نیاز دارد. این تکنیک دوگانه ، تناسب بهتر و شکل ظاهری یکنواخت تری را خلق خواهد کرد.

ایجاد این تغییرات در عمل دماغ گوشتی ، ظرفیت بالقوه جدیدی را خلق می کند ؛ که از طریق پیشرفت ها در تکنولوژی و تکنیک های جراحی محقق می شود. امروزه ، جراحان با تجربه و ماهر از طریق همگام بودن با دستاورد ها ، زمان بهبود را ارتقا داده و نتایج بهتری را در بیمار خلق می نمایند.

جراحی بینی گوشتی ترمیمی

در راستای عمل بینی گوشتی ، به سب نوع ساختار آن همواره تاکید می شود که در انتخاب جراح تان دقت کنید تا به عمل مجدد نیازمند نشوید. البته باید این را هم مد نظر داشت در صورت انتخاب جراح بینی خوب ، ریسک این احتمال وجود دارد که بعد از عمل ، حوادثی پیش آید و منجر به بروز دوباره ناهنجاری ها شود. در این راستا اگر آسیب های وارد شده جدی باشند ، برای اصلاح باید جراحی بینی گوشتی ترمیمی به انجام برسد. عمل ترمیم بینی گوشتی می تواند چالش بر انگیزتر باشد ؛ زیرا هدف اصلی در عمل کردن دماغ های گوشتی ، تقویت ساختار است. حال تقویت دوباره بافت هایی که یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفته اند می تواند دشوارتر هم باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  1. فعالیت خود را در طول هفته اول بعد از جراحی ، به حداقل برسانید. قدم زدن در منزل بلامانع می باشد ؛ ولی از خم شدن و بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنید.
  2. در زمان استراحت یا خواب ، سر خود را با قرار دادن 2 یا 3 بالش بالا آورده ، و از چرخیدن به پهلو خودداری کنید.
  3. مقدار زیادی مایعات نوشیده ، و غذاهای نرم بخورید.
  4. می توانید اطراف سوراخ های بینی را ، با گوش پاک کن و پراکسید هیدروژن ، سه بار در روز پاک کنید.
  5. یک رطوبت ساز می تواند به شما کمک کند ، تا در حین خواب از راه دهان ، راحت تر نفس بکشید.
  6. فین نکنید و زمانی که احساس عطسه کردید ، از راه دهان عطسه کنید.
  7. خونریزی ملایم در دو روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی ، نرمال می باشد. از قورت دادن خون خودداری کنید ؛ چون باعث حالت تهوع می شود.
  8. تورم در طول دو روز به حداکثر رسیده ، و سپس در طول هفته بعد فروکش می کند. استفاده از کیسه یخ یا کیسه حاوی نخود های منجمد ، بر روی چشم ، در 48 ساعت اول بعد از جراحی ، می تواند تورم چشم ها و گونه ها را کاهش دهد.
  9. اگر داروهایی از قبیل ویتامین E ، آسپرین یا ایبوپروفن و مکمل های گیاهی از قبیل گینکو ، جنسینگ و سیر مصرف کنید ، احتمال خونریزی افزایش می یابد. از مصرف این محصولات 2 تا 3 هفته قبل از جراحی ، خودداری کنید.
  10. داروهای مسکن برای تسکین درد تجویز می شوند. توجه داشته باشید که این داروها واکنش های شما را مختل می نمایند ؛ بنابراین از رانندگی و انجام فعالیت های خطرناک ، در حین مصرف داروهای مسکن خودداری کنید.
  11. بعد از جراحی بینی گوشتی استراحت کنید و در 24 ساعت اول سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  12. پنج بار در روز از کمپرس یخ استفاده کنید.
  13. غذاهای نرم ، سبک و نوشیدنی های خنک مصرف کنید.
  14. به مدت 6 هفته از قرار دادن بینی در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  15. در 6 هفته اول فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  16. عینک نزنید.
  17. در مراقبت های بعد از جراحی بینی از بیماران خواسته می شود ، داروهای تجویز شده را مصرف کنند.
  18. در صورت داشتن خونریزی یا درد شدید ، به جراح خود مراجعه کنید.

عمل بینی گوشتی تا چند وقت ورم دارد ؟

اگر بینی تان گوشتی است ، پس از عمل در قیاس با بینی های استخوانی باید انتظار ورم بیشتری داشته باشید. البته عمده تورم ایجاد شده مربوط به پوست دماغ است. پوست بینی های گوشتی ضخیم است و پوست با ضخامت بالا به میزان بیشتری مستعد ورم کردن است. تا 48 ساعات اول شاهد اوج گرفتن تورم خواهید بود؛ در این مدت بهتر است از کمپرس یخ برای پایین آوردن شدت ان استفاده نمایید.

پس از دو روز ، کاهش تدریجی ورم بعد از جراحی بینی گوشتی شروع می شود و نهایتا طب یک ماه و نیم کاملا برطرف می شود. البته ورم تناوبی که در برخی از مواقع پس از رینوپلاستی نمود پیدا می کند را فراموش نکنید. این ورم در دماغ های گوشتی شاید تا یکسال و نیم و گاها حتی دو سال نیز ادامه داشته باشد.

در این زمینه برای اینکه سریع تر ورم ناشی از عمل بینی گوشتی طبیعی را بهبود ببخشید ، توصیه هایی از سوی جراح بینی در خصوص نحوه تغذیه ، چگونگی ورزش کردن ، چسب زدن و حتی تزریق کورتون ارائه می شود.

تغذیه بعد از عمل بینی گوشتی

یکی از سوالاتی که مرتباً از سوی افرادی که تحت جراحی قرار گرفته اند ، پرسیده می شود این است ، که بعد از عمل، باید چه غذاهایی بخورند. همچنین سوالاتی در خصوص غذاهای مفید ، برای داشتن یک فرایند بهبود سریع و مناسب، نیز پرسیده می شود. برای یافتن پاسخ سوالات خود در این زمینه با ما همراه باشید.

اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی گوشتی

در مراحل مختلف زندگی ، مزایا و اهمیت سبک های تغذیه ای مختلف به شکلی برجسته نمود می کند. در این خصوص ، برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و صحیح بعد از عمل دماغ گوشتی ، اهمیت می یابد. از آن جایی که بعد از جراحی ، بدن در معرض تغییرات فیزیکی قرار گرفته ، و برش هایی در بینی ایجاد می گردد ، تغییر عادات غذایی در زندگی روزمره ، برای مدتی کوتاه الزامی می باشد. تغذیه از جمله فاکتورهایی است که بر روی دوره بهبود زخم ها در بینی ، و فرایند ریکاوری ساختار بینی تاثیر به سزایی دارد.

  • توصیه های تغذیه ای بعد از جراحی بینی گوشتی :

قبل از پرداختن به توصیه های تغذیه ای بعد از عمل که از سوی یک دکتر عمل بینی گوشتی خوب در تهران ارائه می شوند ، بهتر است یک فهرست را تهیه کنید. هرچند نکاتی در تغذیه بعد از عمل وجود دارد؛ ولی تغییرات خاصی نیز در این محتوای کلی ، بر حسب نیازهای فردی اتفاق می افتد. کلیه جزئیات درباره مدت زمان و تغذیه ، بوسیله پزشک تان طراحی شده ، و با شما به اشتراک گذاشته می شود.

  • الویت تغذیه بعد از عمل با مصرف غذاهای نرم می باشد. برای مثال غذاهایی از قبیل سوپ ، ماست و جو پرک جزو این الویت ها می باشند.
  • در زمان غذا خوردن بعد از جراحی بینی گوشتی ، باید سعی کنید از مصرف غذاهای بسیار داغ یا بسیار سرد خودداری نمایید. اصولاً شما باید از قرار گرفتن در معرض بخار غذاهای بسیار داغ اجتناب کنید.
  • موقع غذا خوردن بعد از عمل بینی گوشتی ، نباید برای مدت زمان طولانی غذا را بجوید. از آنجایی که استخوان ها و بافت ها در بینی شما هنوز در فاز ریکاوری قرار دارند ، باید از غذاهایی از قبیل آجیل های خشک و استیک برای مدتی اجتناب کنید. همچنین بهتر است از جویدن آدامس نیز خودداری کنید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر محبی

بعد از جراحی بینی گوشتی چه بخوریم ؟

  • دقت داشته باشید که آنچه بعد از عمل می خورید ، خیلی شور نباشد. به منظور اجتناب از بروز تاثیرات منفی مانند تورم که در روند بهبود اختلال ایجاد می کنند ، از افزودن نمک زیاد به غذاهای خود اجتناب کنید. بهتر است برای مدتی غذاهای خود از قبیل پنیر را که در حات نرمال شور هستند ، بدون نمک بخورید.
  • از مصرف موادی از قبیل الکل ، کافئین و سیگار برای مدتی بعد از جراحی خودداری کنید. این مواد تاثیرات منفی را بر روی فرایند ریکاوری بینی شما بر جای می گذارند.
  • بعد از عمل دماغ گوشتی ، برای یک دوره زمانی خاص ، از مصرف غذاهای نفخ دار خودداری کنید. همچنین توقف مصرف نوشابه و آب معدنی نیز توصیه می شود ؛ چون سدیم موجود در آب معدنی تاثیرات منفی در تورم را بر جای می گذارد.
  • شما باید بعد از جراحی بینی گوشتی ، در عادات غذایی خود پروتئین و ویتامین C را بگنجانید. چون این مواد بر روی فرایند بهبود زخم تاثیر مثبتی را بر جای می گذارند.
  • از مصرف غذاهایی که شخصاً به آنها آلرژی دارید ، خودداری کنید. چون واکنش های بدن از قبیل عطسه یا سرفه کردن ؛ می تواند تاثیر منفی را بر روی فرایند ریکاوری بینی بر جای گذارد.
  • توقف مصرف غذاهای تند و پر ادویه برای مدتی کوتاه ، در حین تغذیه بعد از عمل بینی گوشتی طبیعی ، گزینه مناسبی می باشد. در واقع غذاهای تند باعث گشاد شدن رگ های خونی شده ، و دوره ریکاوری و تورم را طولانی تر می نمایند. بعلاوه ، ادویه ها در اثر ساختاری پودری شان ، بر روی عطسه کردن نیز تاثیر گذار می باشند.
  • مصرف آب در قوانین تغذیه ای بعد از عمل ، از جایگاه مهمی برخوردار است. توصیه می شود روزانه به طور میانگین ، 5/2 لیتر آب مصرف کنید.

جراحی بینی گوشتی

مناسب ترین سن جراحی بینی گوشتی

یکی از عواملی که می تواند تا حدودی در نتیجه عمل بینی تاثیر داشته باشد ، سن و سال فرد متقاضی است. این که او در چه سنی باید برای عمل دماغ گوشتی اقدام کند ، توسط پزشک مشخص می شود. به گفته دکتر بینی گوشتی خوب در تهران با توجه به این مسئله که دماغ دوره رشدی داشته و تا یک سنی تکمیل می شود ، داوطلبین بهتر است عمل زیبایی بینی را به بعد از این دوره موکول کنند. بینی بعد از پایان یافتن دوره بلوغ دیگر رشد نمی کند و این بازه ، زمان مناسبی برای عمل کردن بینی است. عموما دختران در 16 سالگی و پسران در 17 سالگی می توانند تحت این جراحی قرار بگیرند. گاهاً جراح برای محکم کاری توصیه می کند که هم دختران و هم پسران تا 18 سالگی صبر کنند و سپس جهت انجام عمل زیبایی بینی گوشتی اقدام کنند و مطمئن باشند که نتیجه فوق العاده ای برایشان رقم خواهد خورد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی چیست ؟

ممکن است مدام این نکته به گوش ما برسد که جراحی بینی گوشتی در قیاس با جراحی بینی استخوانی ، نتایج چندان درخشانی را حاصل نمی کند. اما لازم است بدانید اگر بهترین روش عمل بینی گوشتی اجرا شود ، متقاضی به یک بینی با فرم عالی دست پیدا می کند. در خصوص انتخاب مناسب ترین روش عمل کردن دماغ های گوشتی ، جراح بینی علاوه بر مشخصه های چهره و صورت فرد متقاضی باید مشخصات بارز این نوع از بینی ها که داشتن پوست ضخیم و غضروف های ضعیف می باشد را در نظر بگیرد. گفته می شود بهترین مدل برای عمل بینی های گوشتی ، مدل طبیعی است. زیرا تغییرات مناسب و به اندازه اعمال شده و بافت های بینی را تا حد زیادی تغییر نمی دهد. اما امکان دارد فرد متقاضی تمایل داشته باشد بینی گوشتی خود را فانتزی یا نیمه فانتزی جراحی کند. در این شرایط جراح رینوپلاستی با بررسی میزان ضخامت پوست ، پس از صلاحدید ایشان ، در صورتی که راه داشته باشد و منجر به اختلال در عملکرد بینی نشود ، تا حد امکان ویژگی های بینی های عروسکی را برای فرد اعمال می کند.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

ممکن است عنوان عمل بینی گوشتی با لیزر برایتان آشنا باشد اما در حقیقت این امر امکان پذیر است ؟ باید گفت که هر چند تا به الان لیزر پیشرفت شگرفی را در علم پزشکی ایجاد کرده اما این فناوری هنوز در حیطه رینوپلاستی ورود پیدا نکرده و مورد استفاده قرار نمی گیرد. چرا که بافت های بینی متعدد و حساس بوده و اعمال تغییر بر روی آن ها نیازمند دقت بسیار بالا می باشد. اما لیزر تا به الان هنوز برای عمل بینی ظرافت و دقت لازم را دارا نمی باشد.

چرا دکتر محبی برای عمل جراحی بینی گوشتی طبیعی خوب است ؟

ما در ایران با کمبود دکتر عمل بینی روبرو نیستیم ؛ ولی دکتر محبی ، جراح خوب بینی در تهران که کل عرصه شغلی خود را ، به کسب مهارت در جراحی اختصاص داده است ، به خوبی درک می کند که ، رینوپلاستی بینی گوشتی تلفیقی از درمان پزشکی و خلاقیت و هنر است. به دلیل توانایی او در بکارگیری هنرمندانه تکنیک های جراحی ، فهرست بلندی از بیماران را به خود جذب کرده است ، که نام سلبریتی ها ، مدل ها و ورزشکاران نیز ، در میان آن به چشم می خورد.

عمل بینی گوشتی را بدون بیهوشی تجربه کنید !

شاید در وهله اول ، با دیدن عنوان این مطلب کمی برایتان عجیب باشد اما با توضیحات بیشتری که در ادامه مطلب ارائه دادیم ، این موضوع کاملا شفاف سازی شده و نقطه مبهمی را باقی نمی گذارد. مبحث بیهوشی در عمل های جراحی ، به یک موضوع مهم و قابل توجه تبدیل شده است. هر بیمار به دنبال آن است که فرایند نامبرده کمترین تهاجم و عارضه را برایشان در پی داشته باشد. در میان متقاضیان جراحی بینی گوشتی، کسانی هستند که تمایل دارند بودن قرار گیری تحت روند بیهوشی ، عمل شوند. آیا همه می توانند از این تکنیک بهره مند شوند؟

بیماران عزیز نباید از عنوان بدون بیهوشی این سو برداشت را داشته باشند که در هوشیاری کامل عمل برایشان انجام می شوند. این طرز تفکر حتی می تواند ترسناک هم باشد و اول از همه شما به عنوان یک متقاضی به این مسئله فکر می کنید که پس چگونه درد ناشی از عمل را تحمل کنیم؟

در رینوپلاستی بدون بیهوشی داستان از این قرار است که برای شما تنها موضع هدف بی حس می شود به جای آن که خود شما به طور کامل به خواب فرو بروید. جراح و متخصص بیهوشی پیش از عمل با انجام بررسی های لازم در صورتی که این تکنیک را برایتان مناسب تر بداند ، برای انجام جراحی بینی گوشتی آن را اتخاذ می کند.

به عنوان یک نتیجه گیری از این مبحث می توانیم بگوییم که بیماران می توانند عمل بینی گوشتی بدون بیهوشی را تجربه کنند اما شایان ذکر است که روش یاد شده باید حتما از سوی جراح تایید شود. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که بیهوشی برای به انجام رساندن عمل بینی فرایند خطرناکی نیست و در غالب اوقات هیچگونه مشکلی را برای فرد بوجود نمی آورد. شاید شما پس از جراحی نهایتا به مدت 48 ساعت سرگیجه و حالت تهوع داشته باشید که با خارج شدن ترکیبات دارو بیهوشی این اثرات جانبی نیز برطرف می گردند.

چگونه از شکل گیری بافت اسکار بعد از عمل بینی گوشتی جلوگیری کنیم ؟

  • ایجاد اسکار بعد از این پروسیجر به فاکتورهای متعددی وابسته است که یکی از مهترین آنها نوع پوست می باشد. افراد سفید پوست یا دارای پوست نازک اغلب اسکار کمتری را تجربه می کنند در حالیکه احتمال شکل گیری این بافت در افراد دارای پوست تیره یا ضخیم بیشتر است.
  • پاسخ به این سوال که آیا بعد از جراحی بینی گوشتی جای زخم یا اسکار بر جای می ماند تا حد زیادی به مهارت بهترین دکتر برای عمل بینی گوشتی در تهران و تکنیک های استفاده شده توسط او بستگی دارد. اگر رینوپلاستی به دست یک جراح ماهر و با تجربه ای انجام شود که ایده آل ترین تکنیک ها را در ایجاد برش ها و اجرای فرایند جراحی به کار گیرد، می توان ادعا کرد که هیچ اثری از جای زخم بعد از سپری شدن دوره بهبود بر جای نخواهد ماند.
  • در صورتی که اسکارهای بد بعد از عمل ایجاد شود می توان آنها را به چهار روش درمان نمود : تزریق کورتون ، استفاده از پماد ، لیزر تراپی و عمل بینی ترمیمی.
  • تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی یکی از رایج ترین روش ها برای مهار اسکار است. این متد بی خطر ترین روش برای برداشتن بافت اسکار محسوب می شود. هرچند استفاده از شات های استروئید موثر است ولی تنها می تواند بافت اسکار نازک را به حداقل برساند.
  • بعد از عمل بینی گوشتی گاهی بهترین جراح گوشتی تهران به بیمار توصیه می کند تا به مدت چند ماه از پمادهای آنتی اسکار یا آنتی بیوتیک استفاده کند. بعلاوه ورقه های ژل سیلیکون و پمادهای آن نیز می تواند به کاهش اسکار کمک کند.
  • لیزر درمانی قادر به برداشتن بافت اسکار نمی باشد ولی باعث می شود که این بافت کمتر دیده شود. لیزر درمانی این کار را از طریق تحریک تولید کلاژن در ناحیه برش انجام می دهد.
  • جراحی بینی ترمیمی زمانی وارد عمل می شود که هیچکدام از روش های فوق در درمان اسکار موفق نبوده یا اندازه اسکار خیلی بزرگ باشد. در این شرایط باید حداقل یک سال دست نگه دارید تا دوره بهبود عمل بینی اولیه تکمیل شود. پس از آن می توانید برای ریویژن رینوپلاستی بینی های گوشتی اقدام کنید.

تا چه مدت بعد از از عمل بینی گوشتی به بینی چسب بزنیم ؟

معمولاً دوره چسب زدن به بینی گوشتی در مقایسه با بینی های های استخوانی بعد از جراحی طولانی تر است. البته این بدان معنی نیست که هر قدر بیشتر به بینی چسب بزنیم نتیجه بهتری به دست خواهیم آورد. برخی بیماران انتظاردارند بلافاصله بعد از برداشته شدن گچ، نتیجه جراحی بینی گوشتی خود را ببینند. این بیماران باید بدانند که برای فروکش کردن ورم که عارضه طبیعی بعد از عمل است ، زمان لازم است. بر حسب ویژگی های بینی و ضخامت پوست، پزشک دوره مشخصی را برای چسب زدن بینی بعد از جراحی توصیه می کند. بعد از سپری شدن این مدت ورم بینی به میزان قابل ملاحظه ای فروکش کرده و نتیجه جراحی شما تا حدودی مشخص شده است.

مشکلات جراحی بینی گوشتی چه می باشد ؟

شاید پیدا کردن بهترین جراح برای عمل بینی گوشتی در تهران ، را بتوان یکی از اصلی ترین مشکلات این افراد عنوان کرد ؛ چرا که بررسی های انجام شده نشان می دهند ، بیشتر جراحان از انجام جراحی بینی گوشتی خودداری می کنند ؛ چرا که این نوع از بینی ها به دلیل ویژگی هایی که دارند ، محدودیت های بسیاری را در پروسه رینوپلاستی ایجاد کرده و نمی توان بینی را به هر فرم و مدلی جراحی نمود ؛ از طرفی تغییرات ایجاد شده در این مدل از بینی ها محدود بوده که همین عامل ممکن است موجب شود تا بعد از جراحی ، بیمار از نتیجه عمل خود راضی نباشد که این موضوع می تواند پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل در جلسه مشاوره با جراح بینی نوع پوست ، میزان استحکام استخوان و غضروف های بینی گوشتی بیمار به خوبی بررسی شده و در رابطه با انتظارات و اهداف متقاضی این عمل ، سوالاتی پرسیده می شود ؛ در صورتی که بیمار انتظارات منطقی و واقع بینانه از نتیجه جراحی داشته باشد و همچنین ساختار بینی استحکام و زمینه لازم را برای تغییرات داشته باشد ، می توان این جراحی را انجام داد ؛ در غیر اینصورت جراح به بیمار پیشنهاد می دهد تا از انجام عمل بینی گوشتی خود صرف نظر نماید.

کبودی و تورم طولانی مدت را می توان از دیگر مشکلات افرادی که بینی گوشتی دارند و تحت انجام عمل زیبایی بینی قرار می گیرند ، عنوان کرد ؛ چرا که به دلیل ضخامت پوست معمولا این افراد بعد از عمل بینی تورم زیادی را تجربه می کنند و مدت زمان زیادی طول می کشد تا ورم بینی کاهش پیدا کرده و نتیجه حاصل از این جراحی نمایان شود. متاسفانه اغلب بیماران نمی توانند به اندازه کافی صبور باشند ؛ از این رو نتیجه عمل خود را زودتر از حد انتظار قضاوت می کنند ؛ در حالی که برای مشاهده نتیجه نهایی جراحی بینی گوشتی توصیه می شود ، حداقل تا یک سال صبور باشید و برای مدت سه ماه به بینی خود چسب بزنید ، دستورالعمل های پزشکی را رعایت کنید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید و از مصرف مواد خوراکی شور و ادویه ها که موجب تورم بیشتر می شوند ، خودداری نمایید تا در نهایت بتوانید از تغییرات ایجاد شده در فرم بینی و صورت خود لذت ببرید.

آیا جای بخیه ها بعد از عمل بینی گوشتی باقی می ماند ؟

به صورت کلی افراد با بینی گوشتی و پوست ضخیم بیشتر مستعد باقی ماندن جای بخیه و برش های جراحی هستند ، به همین دلیل جراح در پروسه رینوپلاستی این افراد تلاش می کند تا حد امکان از ایجاد برش های خارجی روی پوست جلوگیری کرده و برش ها را در نهایت ظرافت و در نقاطی که قابل مشاهده نباشد ایجاد نماید ، تا در نهایت نتیجه خوبی از جراحی بینی گوشتی حاصل شود. همچنین به افرادی که پوست بینی آن ها ضخیم است ، توصیه می شود در دوران نقاهت و بعد از آن حتما از کرم های ترمیم کننده با مشورت پزشک ، استفاده نمایید. در انتها توصیه می شود نگران جای اسکار و بخیه های خود بعد از عمل بینی نباشید ؛ چرا که امروزه به کمک پیشرفت لیزر در زمینه پوست و زیبایی با چند جلسه درمانی می توان به راحتی و به صورت کامل جای بخیه و اسکار ناشی از هر نوع جراحی را از بین برد.

جراحی بینی گوشتی - دکتر محبی

بخیه های عمل بینی تا چه مدت باقی می ماند ؟

به صورت کلی بعد از گذشت 3 الی 5 روز از انجام عمل زیبایی بینی لازم است به مطب پزشک برای کشیدن و برداشتن بخیه های بینی مراجعه نمایید ؛ اما ذکر این نکته لازم است که برخی از بخیه ها داخل بینی زده می شوند که این نوع بخیه ها جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارند و بعد از گذشت مدتی که با توجه به شرایط بدنی افراد متفاوت است ، جذب پوست شده و باقی مانده آن جدا می شود ؛ بنابراین اگر در هنگام شست و شوی بینی متوجه خارج شدن نخ های بخیه از بینی خود شدید ، نگران این موضوع نشوید ، بخیه های جذبی با بدن سازگاری داشته و مشکلی را ایجاد نمی کند.

جراحی بینی گوشتی با پیوند غضروف

زمانی که صحبت از جراحی زیبایی بینی گوشتی می شود ، یکی از فاکتورهای مهم که سبب محدودیت در انجام این پروسه می شود ، ضعیف بودن غضروف های بینی است. خوشبختانه این مسئله در حال حاضر مشکل چندان جدی به شمار نمی آید ؛ چرا که در تکنیک های جدید جراحی بینی گوشتی می توان از پیوند غضروفی برای تقویت و استحکام بیشتر بافت های بینی کمک گرفت.

در طی عمل رینوپلاستی بینی گوشتی در درجه اول تلاش می شود از غضروف های میان تیغه بینی برای اصلاح و فرم دهی بهتر ظاهر بینی استفاده نمود ، اما در شرایطی که غضروف کافی برای این کار وجود نداشته باشد ، لازم است پیوند غضروفی انجام شود. در زمان های گذشته از غضروف های مصنوعی و پروتزها برای این منظور استفاده می شد اما از آنجایی که امکان پس زدن غضروف مصنوعی توسط بدن بیمار وجود داشت ، امروزه این روش چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و بهترین جایگزین برای این پروسه ، استفاده از غضروف های خود بیمار است.

غضروف گوش و غضروف دنده بهترین گزینه برای پیوند غضروفی در جراحی بینی گوشتی و عمل ترمیمی بینی به شمار می آیند. در شرایطی که به میزان کمی غضروف نیاز باشد ، می توان با ایجاد برش بسیار کوچک در پشت لاله گوش ، غضروف مورد نیاز را تامین نمود. دقت داشته باشید که این کار هیچ خطری برای بیمار ندارد و ظاهر گوش ها به هیچ عنوان تغییر پیدا نمی کند ؛ همچنین باید بدانید که برش این جراحی جزئی بوده و محل برش نیز بعد از عمل قابل مشاهده نخواهد بود. در شرایطی که به پیوند غضروفی بیشتری نیاز داشته باشیم ، بهترین منبع ، غضروف دنده بیمار می باشد ، غضروف دنده نسبت به غضروف گوش از استحکام بیشتری نیز برخوردار است ؛ به همین دلیل در جراحی های ترمیمی بینی بیشتر از غضروف دنده برای پیوند و اصلاحات لازم استفاده می شود. برای برداشتن غضروف مورد نیاز در این روش نیازی به نگرانی نیست ؛ چرا که هیچ گونه خطر و عارضه ای به دنبال ندارد.

آیا می توان حجم چربی را در عمل بینی گوشتی کاهش داد ؟

بسیاری از پزشکان این اعتقاد را دارند که با کاهش غده های چربی می توان ظاهر زیباتری به بینی بخشید ، اما متاسفانه این تکنیک با گذشت زمان منجر به افتادگی نوک بینی می شود ؛ به همین دلیل اجرای این روش امروزه چندان کاربرد ندارد و بهتر است به جای کاهش چربی ها ، به کمک شکل دهی و تقویت غضروف های بینی ، شکل زیباتری به بینی گوشتی بخشید. همچنین برای کمک به کاهش ضخامت پوست بینی بعد از جراحی بینی گوشتی در صورت لزوم بهتر است تزریق کورتون صورت بگیرد.

تجربه عمل بینی گوشتی

اگر با بیمارانی که تجربه جراحی بینی گوشتی در تهران داشته اند ، صحبت نمایید مسلما با پاسخ های متفاوتی رو به رو خواهید شد ، همچنین ممکن است متوجه این موضوع شوید که بینی برخی از آن ها بعد از جراحی تغییر زیادی پیدا کرده و نتیجه خوبی حاصل شده در صورتی که بینی گروه دیگر با تغییرات مثبت و خوبی همراه نبوده است ! اما علت این موضوع چیست ؟!

در واقع در انجام عمل بینی گوشتی فاکتورهای متعددی در موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی تاثیر دارند که از مهم ترین آن ها به مهارت و توانمندی جراح رینوپلاستی و میزان ضخامت پوست و استحکام غضروف های بینی می توان اشاره نمود. میزان ضخامت پوست در همه افرادی که بینی گوشتی دارند ، یکسان نیست و هر چه پوست بینی گوشتی ضخیم تر باشد ، جراحی رینوپلاستی با چالش های بیشتری همراه خواهد شد. از طرفی در نتیجه جراحی زیبایی بینی لازم است به فرم قبلی بینی هر فرد نیز توجه شود ، برخی از بینی ها با عیوب و مشکلات کمتری همراه هستند ؛ به همین دلیل با تغییرات جزئی می توان به نتیجه رضایت بخش و مطلوبی دست پیدا کرد ؛ این در حالی است که برخی از بینی ها به تغییرات وسیعی در بافت بینی نیاز پیدا می کنند و از آنجایی که بینی گوشتی بستر ضعیفی برای ایجاد تغییرات دارد ، ممکن است در نهایت نتیجه خوبی حاصل نشود. یک جراح بینی خوب با در نظر گرفتن تمامی جوانب لازم در جلسه مشاوره بیمار را بر این اساس راهنمایی خواهد کرد که کاندید خوبی برای عمل بینی گوشتی است یا خیر!

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی