دکتر محبی

چسب زدن بینی بعد از جراحی

جراحی بینی یکی از پیچیده ترین جراحی های پلاستیک است که به علت تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی ، پس از عمل با مقداری تورم مواجه خواهید شد. چسب زدن بینی بعد از جراحی یکی از اقداماتی است که می تواند در کاهش دادن ورم کمک بزرگی به زیباجو نماید ؛ مخصوصا آن دسته از افرادی که پوست ضخیم دارند. در این دسته از بیماران ، برطرف شدن این عارضه مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. می خواهید طریقه صحیح چسب زدن را یاد بگیرید یا اینکه تا چه زمانی باید این عمل را به انجام رسانید؟ با دکتر علیرضا محبی بهترین جراح بینی در تهران همراه باشید.

چسب زدن بینی بعد از جراحی + دکتر محبی

چسب زدن بینی بعد از جراحی لازم است؟

بعد از عمل رینوپلاستی ، شاید این موضوع که چسب و بانداژ درست در وسط صورت شما قرار می گیرد برایتان آزاردهنده باشد و به این سوال رسیده باشید که آیا واقعا نیاز است بعد از این جراحی از چسب استفاده کرد؟ این موضوع ، بستگی به نوع بینی ، پوست آن و تغییرات اعمال شده روی ساختار دماغ دارد و تشخیص اینکه فرد باید بعد از عمل به بینی خود چسب بزند یا خیر ، به عهده یک جراح بینی خوب در تهران می باشد. البته توجه داشته باشید در صورتی که نیاز به استفاده از چسب باشد ، باید آموزش های لازم را از پزشک خود دریافت کنید و طبق آن به بینی خود چسب بزنید.

چرا چسب زدن بینی بعد از عمل انجام می شود؟

پزشکانی که بیماران خود را تشویق به چسب زدن می کنند ، معمولا به این دلیل که استخوان زیری سریع تر به پوست بچسبد و تورم کاهش یابد این امر را انجام می دهند. علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده اند که گذاشتن چسب روی بینی بعد از رینوپلاستی ، تا زمانی که به ظاهر جدید دماغ خود عادت کنید ، به عنوان یک پوشش عمل می کند.

نحوه صحیح چسب زدن بینی بعد از جراحی

همانطور که تکنیک های جراحان مختلف با یکدیگر متفاوت است ، در عین حال شیوه چسب زدن آن ها نیز با یکدیگر تفاوت می کند. نوع بینی و ضخامت پوست آن تعیین می کند چطور باید به این عضو چسب بزنید.

در هر صورت ، تکنیک های پایه این رویکرد در هر روش با یکدیگر مشابه می باشد. در نظر داشته باشد قبل از قرار دادن چسب روی دماغ ، ابتدا آن را به خوبی با آب و صابون تمیز و سپس خشک نمایید.

در این قسمت ، آموزش چسب زدن بینی بعد از جراحی را در اختیار شما قرار داده ایم :

مرحله اول : روی پل دماغ چسب بزنید

ممکن است بهترین جراح بینی تهران از ناحیه نوک کار خود را شروع کند. باز هم ذکر می کنیم که این مسئله به ترجیح وی و نوع بینی شما وابسته است. برای چسب زدن به این ناحیه ، باید تکه های چهار تا پنج سانتی چسب را جدا کنید. معمولا سه تا پنج تکه کافی می باشد. توصیه می شوند اولین تکه روی قسمت نوک قرار گیرد و بقیه را بالاتر از آن بچسبانید. هنگام انجام این رویه ، باید توجه داشته باشید که تکه دوم باید کمی روی تکه اول را بگیرد و فشار وارد شده در تمامی نواحی یکسان باشد.

نکته : هر چه به سمت بالاتر می روید ، تکه های کوچک تری را جدا کنید تا در پایان کار نتیجه متقارن تر و مرتب تر باشد.

مرحله دوم چسب زدن بینی بعد از جراحی : نوک بینی را با یک تکه چسب U شکل بپوشانید

در این قدم تکه بلندتری را جدا کنید و زمانی که نوک بینی را کمی به سمت بالا می کشید ، کنار های آن ها در دو طرف دماغ بچسبانید. در این حالت چسب باید حالتی U شکل به خود گرفته باشد. بسته به نوع جراحی ، احتمال دارد نیاز باشد تا نوک بینی را تحت فشار بیشتری قرار دهید. نکته حائز اهمیت در این قدم این است که چسب نباید به هیچ عنوان روی سوراخ ها را بپوشاند.

مرحله سوم : تکرار

در این زمان ، نیازی نیست مرحله دوم را تکرار کنید ، اما باید یکبار دیگر روی پل بینی را با تکه های کوچک چسب بزنید. زمان تکرار این پروسه ، فشار آرامی به دماغ وارد نمایید.

برای برداشتن چسب باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

در این قسمت از مقاله چسب زدن بینی بعد از جراحی به این موضوع پرداخته ایم. دو یا سه روز بعد از عمل جراحی بینی ، باید چسب ها را تعویض نمایید. باید این نکته مهم را در گوشه ذهن خود داشته باشید که جدا کردن چسب ها دقیقا به اندازه نحوه اعمال آن اهمیت دارد. پوست و ساختار بینی در این زمان حساس و در حال درمان می باشند ، به همین دلیل هنگام لمس کردن این عضو نباید فشاری اضافی به آن وارد کنید.

به توصیه دکتر علیرضا محبی ، بهترین دکتر عمل بینی در تهران باید هنگامی که چسب ها خیس شده بودند اقدام به برداشتن آن نمایید. به همین دلیل می توانید هنگام دوش گرفتن این امر را به انجام رسانید. بهره گرفتن از محلول های ویژه نیز برای برداشتن چسب مجاز می باشد. زمانی که چسب ها جدا شدند ، باید بینی را تمیز کرده و هرگونه باقی مانده چسب را بردارید.

برای چسب زدن بینی بعد از جراحی چه نوع چسبی مناسب است؟

بیشتر پزشکان چسب طبی ضد آلرژی را به بیماران خود توصیه می کنند. شما می توانید این مدل از چسب را در تمام داروخانه ها بیابید. ضخامت پیشنهادی برای این چسب ها حدود یک سانت و نیم می باشد.

می توان با وجود چسب و اسپلینت حمام کرد؟

برای حداقل یک هفته بعد از جراحی ، پیشنهاد می شود که استحمام نکنید. در صورتی که نیاز به انجام این امر داشتید ، صورت و بدن را بدون اینکه اجازه دهید آب به بینی برخورد کند بشویید. زمانی که اسپلینت برداشته شد ، باید رویه چسب زدن بینی بعد از جراحی را به مدت چهار تا پنج روز به انجام رسانید. همانطور که ذکر شد ، می توانید هنگام استحمام این چسب را تعویض نمایید.

روند چسب زدن بینی بعد از عمل تا چه زمانی باید ادامه یابد؟

اگر بخواهیم کلی گویی کنیم ، می توانید بعد از سه ماه با این چسب ها خداحافظی کنید. اما در هر فرد این موضوع تفاوت دارد. در صورتی که مشکلی با این موضوع ندارید ، می توانید به مدت حداقل سه ماه این امر را به انجام رسانید. علاوه بر این ، پیشنهاد می شود روزانه به مدت پنج تا شش ساعت آن را روی دماغ خود باقی بگذارید.

در صورتی که چسب زدن بینی بعد از جراحی انجام نشود چه اتفاقی رخ می دهد؟

دلیل اصلی انجام این روند ، این است که تورم ایجاد شده در نتیجه رینوپلاستی کاهش یافته و از بین برود. می توان اذعان داشت در صورتی که به بینی خود چسب نزنید ، رفع شدن ورم مدت زمان بیشتری به طول می انجامد.

برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که چسب زدن دماغ بعد از عمل می تواند اندازه این عضو را کاهش دهد؟ همانطور که قبل از این نیز ذکر شد ، تحت فشار دادن بینی از طریق چسب میزان تورم آن را به حد زیادی کاهش می دهد. به همین دلیل بعد از مدتی تصور می کنید که بینی شما کوچک تر شده است ؛ اما در کل این چسب ها تاثیری روی ساختار دماغ ندارند و سایز آن را دچار تغییر نمی کنند.

مزیت های چسب زدن بینی بعد از جراحی

عمل رینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که باعث بهبود شکل و اندازه بینی می‌شود. بعد از این عمل و برداشتن پانسمان و بخیه های بینی ، جراحان بینی به بیماران خود توصیه می‌کنند از چسب بینی حداقل به مدت یک ماه استفاده نمایند. استفاده از چسب بینی بعد از عمل رینوپلاستی ، با مزایای قابل توجهی همراه است که در ادامه به آن ها اشاره شده است :

  1.  کاهش ورم : چسب زدن به بینی پس از عمل زیبایی بینی می‌تواند به حداقل رساندن ورم و التهابی که پس از جراحی ظاهر می‌شود ، کمک کند. این کار با کنترل خونریزی و حفظ شکل جدید بینی انجام می‌شود.
  2. شکل گیری بهتر بینی : با استفاده از چسب ، بینی به صورت ثابت در موقعیت درست قرار می ‌گیرد و این کار به بهبودی سریع تر و همچنین جلوگیری از حرکات بینی در حین صحبت کردن کمک می کند.
  3.  هشدار : چسب زدن بینی بعد از جراحی مانند یک هشدار برای اطرافیان عمل می کند. به این ترتیب دیگران متوجه خواهند شد که شما به تازگی تحت جراحی زیبایی بینی قرار گرفته اید و بینی شما حساس است ؛ از این رو بیشتر مراقب حرکات خود هستند تا آسیبی به بینی تازه جراحی شده شما وارد نشود.

عوارض ناشی از چسب زدن اشتباه به بینی

التهاب و عفونت : چسب زدن به بینی ممکن است برای برخی افراد باعث التهاب و عفونت شود. استفاده غیر صحیح چسب ، تجمع باکتری ‌ها و قارچ ‌ها را به دنبال دارد و می ‌تواند به التهاب و عفونت ‌های مزمن منجر شود.

ایجاد احساس ناراحتی : استفاده از چسب ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی و تنش در بینی شود. ممکن است بیماران احساس محدودیت در تنفس یا اشکال در تمیز کردن بینی را تجربه کنند.

آسیب به بافت بینی : استفاده نادرست از چسب می‌تواند باعث آسیب به بافت بینی شود. برخی از افراد ممکن است به قطعات چسبی حساسیت داشته باشند و واکنش‌های آلرژیک شدیدی را تجربه کنند.

مشکلات احتمالی در تعویض چسب بینی : برخی از بیماران ممکن است دچار مشکلاتی در هنگام تعویض چسب بینی شوند. این کار می تواند عوارضی مثل آسیب بافت های بینی یا خونریزی را به دنبال داشته باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی