دکتر محبی

عوارض جراحی بینی + کنترل و پیشگیری از خطرات

بینی در وسط چهره قرار دارد و در اولین دیدار ، بیشترین توجهات را به خود جلب می نماید ؛ به همین خاطر کوچک ترین نقصی می تواند روی چهره و تصویر کلی فرد تاثیر منفی بگذارد و اعتماد به نفس او را کاهش دهد. به همین خاطر افراد به سراغ جراحی بینی می روند. با اینکه تا کنون تجربیات زیادی در این باره به دست آمده و این عمل ، از جمله پروسیجرهای زیبایی امن به شمار می رود ، اما باز هم ممکن است با عوارض جراحی بینی مواجه شوید. می خواهید بدانید این عوارض شامل چه مواردی می شوند و راه درمان آن ها چیست؟ با دکتر علیرضا محبی بهترین جراح بینی تهران همراه باشید.

عوارض جراحی بینی + دکتر محبی

عوارض جراحی بینی کدامند؟

برخی از عارضه هایی که ممکن است بعد از عمل خود را نشان دهند ، در دسته مشکلات طبیعی و نرمال قرار می گیرند و برخی دیگر به علت قصور و خطای پزشک رخ می دهند. به همین دلیل است که انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران اهمیت خود را نشان می دهد ؛ بنابراین باید برای برگزیدن این فرد نهایت دقت را به خرج دهید. در ادامه معضلاتی که بعد از رینوپلاستی با آن مواجه خواهید شد را توضیح داده ایم :

مشکلات زیبایی

یکی از شایع ترین عوارض جراحی بینی ، یک بینی جدید است که بیمار آن را دوست ندارد. برای مثال بعد از یک پروسیجر ناموفق ، ممکن است بینی بیش از حد و یا کمتر از نیاز اصلاح شده باشد. یا اینکه قوز باقی بماند و یا دیگر دفورمیتی ها دیده شوند. برای مثال ممکن است ظاهر این عضو عقابی شده باشد ، پل بینی شکلی ناهنجار به خود بگیرد و یا نوک بینی نامتقارن ، جمع و دفورمه شده باشد.

یا اینکه در هر حال بینی غیر طبیعی و نازیبا به نظر برسد و باعث شود هر بار که بیمار به آینه نگاه می کند ، دچار اضطراب و استرس شود. در اکثر این موارد ، تنها راه حل روی آوردن به جراحی بینی ترمیمی و استفاده از گرافت غضروف می باشد. همانطور که ذکر شد ، باید در انتخاب بهترین جراح بینی تهران دقت کنید زیرا گاهی اوقات حتی ترمیم نیز نمی تواند ظاهر بینی را به شکل دلخواه برساند.

برای پیشگیری از این مورد از عوارض جراحی بینی ، دکتر علیرضا محبی از دو مهارت ویژه در این عمل استفاده می کنند: تخصص پزشکی و حس زیبایی شناسی. این موضوع از اهمیتی حیاتی برخوردار است ، زیرا عمل بینی متشکل از دو بخش علمی و زیبایی است.

خونریزی و عفونت

با اینکه این دو مورد از جمله عوارض عمل بینی هستند که به ندرت رخ می دهند ، اما باز هم باید اطلاعات کافی را در مورد آن ها داشته باشید. هر بار که زیر تیغ جراحی بروید ، احتمال پایینی وجود دارد که به خونریزی و عفونت شدید مبتلا شوید. خوشبختانه راه هایی هستند که بهترین دکتر عمل بینی تهران با رعایت آن ها می تواند ریسک بروز این موارد را به حداقل برساند و امنیت شما را تضمین نماید.

برای مثال پزشک می تواند برای کاهش عوارض جراحی بینی ، بیمار خود را از مصرف داروهای ضد التهاب و مکمل هایی که ریسک خونریزی را بالا می برند منع کند. برای پیشگیری از عفونت ، جراح به متقاضی پیشنهاد می دهد تا از یک هفته پیش از عمل ، از یک پماد آنتی بیوتیک قوی استفاده نماید ؛ علاوه بر این حین پروسیجر و بعد از آن نیز روی بینی آنتی بیوتیک استعمال می کند.

چالش های تنفسی

این مورد ، یکی از تاثیرگذارترین عوارض جراحی بینی روی زندگی افراد می باشد. در بیشتر جراحی های زیبایی بینی اندازه بینی کوچک تر می شود و گاهی اوقات این اقدام به قیمت از دست رفتن راه تنفسی بیمار تمام خواهد شد. بینی در این موارد تضعیف شده و با گذشت زمان ، تنفس با مشکل مواجه می گردد.

این مورد از عوارض عمل بینی خود را به شکل خر و پف هنگام خواب ، ناتوانی در ورزش کردن و مشکل در خواب نشان می دهد. برای جلوگیری از این معضل ، یک جراح بینی خوب در تهران باید ساختار بینی را تقویت کرده و از کوچک کردن بیش از حد سوراخ های آن خودداری نماید. با اینکار نه تنها راه تنفسی بسته نمی شود ، بلکه این امر با سهولت بیشتری نیز انجام خواهد پذیرفت.

ایجاد اسکار

دو روش برای انجام این رویکرد وجود دارد. اولی متد بسته است که برش ها در آن تنها داخل سوراخ ها زده می شوند ؛ اما در تکنیک باز برش در ناحیه کلوملا و کناره های بینی ایجاد خواهد شد. در هر دو صورت ، ممکن است به وجود آمدن اسکار به عوارض عمل بینی جبران ناپذیری منجر شود.

برای مثال ، تشکیل بافت اضافی اسکار داخل بینی می تواند روی این عضو برآمدگی ایجاد کند و کانتور بینی را بهم بریزد. همچنین اسکارهای بیرون بینی نیز می توانند روی ظاهر کلی تاثیر بگذارند و زیبایی را از چهره فرد بگیرند.

عوارض جراحی بینی - دکتر محبی

سوراخ شدن سپتوم بینی

سپتوم ، دیواره نازکی است که دو حفره بینی را از هم جدا کرده و درست در میانه آن ها قرار دارد. در مورادی امکان دارد در حین جراحی این دیواره سوراخ شود و باعث بروز فشار داخل این عضو گردد. این مورد از عوارض جراحی بینی باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود که در ادامه ذکر کرده ایم : ایجاد صدای سوت مانند هنگام نفس کشیدن ، ترشحات خونی ، پوسته پوسته شدن ، مشکلات تنفسی ، ناراحتی و افتادگی نوک بینی.

اینکه این عارضه برای شما اتفاق بیافتد یا خیر ، کاملا به دکتر شما بستگی دارد. بنابراین انتخاب یک دکتر عمل بینی خوب در تهران حیاتی است و نقش مهمی در رسیدن به نتیجه دلخواه شما ایفا می کند.

تورم

اینکه تا حدی بینی متورم شود طبیعی می باشد ، بیشتر این ورم اغلب در سه ماه اول از بین می رود و بعد از یکسال می توان شکل نهایی بینی را مشاهده کرد. اما امکان دارد با عوارضی مثل موارد زیر رو به رو شوید :

  • تورم غیرعادی
  • هماتوم
  • نکروز پوست

این معضلات می توانند به درد ، فیبروز و بی حسی منجر شوند. در برخی موارد ممکنن است بیمار به گرانولوم و کیست زیرپوستی مبتلا شود.

بی حسی در بینی ( به خصوص قسمت نوک ) نیز از شایع ترین عوارض جراحی بینی می باشد. این معضل می تواند به علت صدمه دیدن اعصاب موجود در این عضو اتفاق افتد. معمولا بعد از دوازده ماه زیباجویان حس خود را باز می یابند.

مشکلات مربوط به بیهوشی

احتمال دارد برخی مراجعه کنندگان به داروی بیهوشی واکنش منفی نشان دهند. این واکنش شامل استفراغ ، حالت تهوع ، درد در گلو و گیجی می شود. خطرات داروی بیهوشی شایع نیستند ، اما بهترین جراح بینی در تهران در هر حال آزمایشاتی را برای بیمار خود تجویز می نماید تا از این دست واکنش ها پیشگیری کند.

علاوه بر این آزمایشات ، پزشک یک معاینه فیزیکی را نیز به انجام می رساند تا از بروز عوارض جراحی بینی جلوگیری کرده باشد.

عوارض عمل بینی ترمیمی

همانطور که می دانید ، این پروسیجر به منظور رفع ایراداتی انجام می شود که در جراحی اولیه به وجود آمده اند ؛ به همین خاطر عمل ثانویه بینی پیچیده تر و چالش برانگیزتر خواهد بود. این موضوع علاوه بر سخت تر کردن رینوپلاستی ، با ریسک ها و عوارض شدیدتری نیز همراه خواهد بود. اما توجه داشته باشید که ماهیت این عارضه ها با یکدیگر یکسان هستند و از آن ها می توان تورم ، خونریزی و ایجاد اسکار را نام برد.

عوارض رینوپلاستی مایع

جراحی بینی با فیلر که با نام عمل بینی مایع نیز شناخته می شود ، یک پروسیجر غیر جراحی است که در آن یک فیلر پوستی به بینی تزریق خواهد شد. از این طریق به صورت موقتی به نتیجه ای که دنبالش بودید می رسید.

از آنجایی که این تکنیک غیر جراحی و غیر تهاجمی است ، بنابراین با عوارض جراحی بینی کمتری رو به رو می شوید. اما با اینحال باز هم خطراتی وجود دارند که شامل موارد ذیل می شوند :

  • سفتی
  • خونریزی
  • کبودی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر علیرضا محبی